Naslov: | Inovativne metode pri gradnji mostov po tehnologiji postopnega narivanja |
---|
Avtorji: | ID Markelj, Viktor (Avtor) ID Bedenik, Branko (Mentor) Več o mentorju...  ID Šavor, Zlatko (Komentor) |
Datoteke: | RAZ_Markelj_Viktor_i2016.pdf (17,53 MB) MD5: 8474FE44C296B778A166022012EAB4A3
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Doktorska disertacija |
---|
Tipologija: | 2.08 - Doktorska disertacija |
---|
Organizacija: | FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
|
---|
Opis: | Gradnja betonskih mostov po tehnologiji postopnega narivanja (TPN) je postala zelo priljubljen način gradnje. Glavne prednosti te metode gradnje so neodvisnost od ovire, hitra in varna gradnja, kvaliteta konstrukcije in nenazadnje gospodarnost gradnje. Poleg množice prednosti, pa ima ta način gradnje tudi precej veliko slabost, to so ostri geometrijski robni pogoji. Tehnologija zahteva ustrezno kombinacijo geometrije osi in nivelete. V ostalih geometrijskih pogojih je TPN le pogojno uporabna.
Disertacija obravnava inovativne metode na področju vertikalnega odstopanja od teoretične linije, ki omogoča narivanje. Vsebinski del disertacije je razdeljen na tri dele.
V prvem delu je opis nekaterih inovativnih konceptov in izboljšav TPN iz avtorjeve lastne prakse. Opisanih je nekaj izvedenih primerov mostov ter inovativnih prijemov pri načrtovanju in izgradnji. Iz baze podatkov 27 izvedenih objektov (projektiranih v avtorjevem podjetju), je napravljena statistična analiza karakterističnih parametrov. V prilogi A je seznam objektov z osnovnimi podatki, ki so služili za analizo.
V drugem delu je parametrično obdelano narivanje v vsiljeno geometrijo, po osnovnih principih gradbene mehanike. Metoda predvideva elastičnost konstrukcije, ki jo lahko za določeno neškodljivo mero deformiramo iz oblike, v kateri je bila narejena. Kot vhodni podatki za študijo so vzete konstrukcijske relacije pridobljene iz statistične analize v prvem delu ter analizirane za realne vrednosti niveletnih sprememb za cestne, avtocestne in železniške mostove.
V tretjem delu je prikazana nova patentirana metoda doseganja poljubljene nivelete pri TPN s pomočjo pomožne armiranobetonske konstrukcije. Gre za neke vrste začasni podstavek, ki s svojim spodnjim robom ustreza teoretičnim geometrijskim pogojem za narivanje, z zgornjim robom pa oblikuje poljubno željeno niveleto. Prikazani so preizkusi, ki so bili potrebni za potrditev teze o izvedljivosti take pomožne konstrukcije. Na koncu pa je prikazan še praktični primer izvedbe te nove metode na mostu Ada preko Save v Beogradu. |
---|
Ključne besede: | gradbene konstrukcije, mostovi, viadukti, tehnologija gradnje, postopno narivanje, prednapeti beton, inovacije, patent, most Ada preko Save v Beogradu, Ponting |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [V. Markelj] |
---|
Leto izida: | 2016 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-57215  |
---|
UDK: | 624.21.012.46(043.3) |
---|
COBISS.SI-ID: | 286269440  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:GLYY9VVZ |
---|
Datum objave v DKUM: | 30.08.2016 |
---|
Število ogledov: | 3436 |
---|
Število prenosov: | 349 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | KTFMB - FG
|
---|
:
|
MARKELJ, Viktor, 2016, Inovativne metode pri gradnji mostov po tehnologiji postopnega narivanja [na spletu]. Doktorska disertacija. Maribor : V. Markelj. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=57215
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Iščem podobna dela... 
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |