| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Točnost metakognitivnih ocen v različnih razvojnih obdobjih
Avtorji:ID Bakračevič, Karin (Avtor)
Datoteke:URL http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-MDUA3GWF
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Metakognicija spada med višje miselne procese, s katerimi posameznik uravnava in kontrolira lastno miselno aktivnost. Nedvomno ima veliko konkretnih in pomembnih učinkov na kognitivne dosežke odraslih in otrok. Vodi nas pri selekcioniranju, evalvaciji kognitivnih nalog, popravljanju napak, izbiri ustreznih ciljev in strategij, presoji lastnih zmožnosti v odnosu do naloge...Namen pričujoče študije je raziskati razvojne razlike v nekaterih metakognitivnih variablah, ki jih lahko spoznavamo ob reševanju problemov (metakognitivna izkustva/občutki, metakognitivno znanje...). V raziskavi so sodelovali preizkušanci, stari od devet do deset in od trinajst do štirinajst let. Reševali so protokol z dvema dobro in dvema slabo definiranima problemoma, ki sta bila prilagojena njihovi starostni skupini. Po vsakem problemu so izpolnili vprašalnik metakognitivnih sodb. Rezultati kažejo, da donajvečjih sprememb v času, ko otrok preide s konkretnologičnega mišljenja v začetno obdobje formalnih operacij, prihaja na področju metakognitivnega znanja o problemih, medtem, ko metakognitivni občutki dokaj točno funkcionirajo že v zgodnejšem obdobju.
Ključne besede:razvojna psihologija, metakognicija, reševanje problemov, kognitivni razvoj
Leto izida:2004
Št. strani:str. 377-384
Številčenje:Letn. 36, št. 1/4
PID:20.500.12556/DKUM-56124 Novo okno
UDK:159.955:373.3
COBISS.SI-ID:14076936 Novo okno
ISSN pri članku:0587-5161
NUK URN:URN:SI:UM:DK:SCUQLZGJ
Datum objave v DKUM:21.12.2015
Število ogledov:1808
Število prenosov:77
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
BAKRAČEVIČ, Karin, 2004, Točnost metakognitivnih ocen v različnih razvojnih obdobjih. Anthropos : časopis za psihologijo in filozofijo ter za sodelovanje humanističnih ved [na spletu]. 2004. Vol. 36, no. 1/4, p. 377–384. [Dostopano 12 april 2025]. Pridobljeno s: http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-MDUA3GWF
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Anthropos : časopis za psihologijo in filozofijo ter za sodelovanje humanističnih ved
Skrajšan naslov:Anthropos
Založnik:Društvo psihologov Slovenije, Slovensko filozofsko društvo, Društvo psihologov Slovenije, Slovensko filozofsko društvo, Založba Univerze na Primorskem
ISSN:0587-5161
COBISS.SI-ID:736516 Novo okno

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Accuracy of metacognitive statements in different stages of cognitive development
Opis:Metacognition belongs to higher-order mental processes and enables us to control and plan our own mental activities. It has important effect on cognitive performance in children and adults. Metacognition leads us in selection and evaluation of cognitive taskas, in detection of mistakes in the solving process, in choosing goals and solving strategies. It was our aim in this research to investigate developmental differences in some metacognitive variables in problem-solving: metacognitive experiences and metacognitive knowlwdge. In the research participated 80 subjects of two different age groups: 40 nine to ten years old and 40 thirteen to fourteen years old subjects. They solved two well-defined and two ill-defined problems. After every problem they had to solve a metacognitive statements questionnaire. results showed us that the main difference between the groups occured in the field of metacognitive knowledge about problems, while metacognitive experiences seem to function quite accurate already in earlier years.
Ključne besede:developmental psychology, metacognition, problem solving, cognitive development


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici