Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
INTERAKCIJA ČLOVEK-RAČUNALNIK NA OSNOVI DRŽE GLAVE S POMOČJO TEHNIK RAČUNALNIŠKEGA VIDA
Avtorji:
ID
Černe, Jaša
(Avtor)
ID
Potočnik, Božidar
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
UN_Cerne_Jasa_2015.pdf
(2,53 MB)
MD5: 7C19334972438C5C72A211BB76D3F992
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:
V diplomski nalogi smo se ukvarjali z možnostjo naturalizacije interakcije med človekom in računalnikom s pomočjo tehnik računalniškega vida. Osredotočili smo se na usmerjenost glave, saj predstavlja bogat vir informacij tako o mentalnem kot o fizičnem stanju subjekta in velja za pomemben faktor pri človeški komunikaciji. Razvili smo dve aplikaciji, ki na osnovi zajema iz spletne kamere ocenita usmerjenost glave v realnem času. Pri prvi aplikaciji smo na vsakem okvirju aplicirali metodo Viola-Jones za detekcijo obraza, nato pa s pomočjo knjižnice Dlib z regije obraza lokalizirali obrazne značilke. Te smo uporabili kot vhod v metodo POSIT, ki je vrnila 3D-rotacijo obraza glede na pogled kamere. Zaradi nedoseganja želenih rezultatov aplikacije smo razvili dodatno rešitev, v kateri smo zamenjali postopek pridobitve lokacij obraznih značilk. Tokrat smo uporabili programsko opremo Chehra, ki je namesto vsakokratne detekcije obraza tega detektirala le na začetku, nato pa je izvajala sledenje s pomočjo algoritma za lokalizacijo obraznih značilk. Uporabno vrednost razvite aplikacije (Chehra) smo demonstrirali s pametnim predvajanjem videoposnetka v predvajalniku VLC, premikanjem miškinega kazalca in premikanjem miškinega koleščka. Učinkovitost omenjenih funkcionalnosti smo ovrednotili na osnovi dveh različnih testov. Test pravilnosti interpretiranih akcij v scenariju pametnega predvajanja videoposnetka je pokazal, da je algoritem v večini primerov zelo učinkovit. Določene težave mu povzročajo zgolj mejne rotacijske vrednosti, najverjetneje zaradi dejstva, da ljudje za manjše spremembe fokusa pozornosti velikokrat ne premaknemo celotne glave, pač pa le smer pogleda. Test učinkovitosti simulacije miškinih funkcionalnosti pa je pokazal, da je razvita rešitev počasnejša od standardne računalniške miške, omogoča pa skoraj enak nivo natančnosti.
Ključne besede:
računalniški vid
,
interakcija človek – računalnik
,
usmerjenost glave
,
obrazne značilke
Kraj izida:
[Maribor
Založnik:
J. Černe
Leto izida:
2016
PID:
20.500.12556/DKUM-55591
UDK:
004.5:004.9(043.2)
COBISS.SI-ID:
20141846
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:KPS1GLHO
Datum objave v DKUM:
09.09.2016
Število ogledov:
2204
Število prenosov:
132
Metapodatki:
Področja:
KTFMB - FERI
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
ČERNE, Jaša, 2016,
INTERAKCIJA ČLOVEK-RAČUNALNIK NA OSNOVI DRŽE GLAVE S POMOČJO TEHNIK RAČUNALNIŠKEGA VIDA
[na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : J. Černe. [Dostopano 13 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=55591
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Vloga zagovorništva v paliativni oskrbi
Uporaba črpalk za podkožno dajanje zdravil v paliativni oskrbi
Pomen svojcev v paliativni oskrbi in oskrbi v hospicu
Pogosta vprašanja v paliativni oskrbi
Podpora svojcem v paliativni oskrbi
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Urgentna stanja v paliativni oskrbi
Public awareness of palliative care
Ozaveščenost ljudi o paliativni oskrbi
Lajšanje bolečine v paliativni oskrbi z glasbo: prikaz dobrih praks
Palliative care
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
HUMAN-COMPUTER INTERACTION BASED ON HEAD POSE BY USING COMPUTER VISION TECHNIQUES
Opis:
In this thesis we worked on the possibility to naturalize the interaction between the human and the computer by employing computer vision techniques. We focused on the head orientination cue as it represents a rich source of information about both mental and physical condition of the subject and plays an important role in interpersonal communication. We developed two solutions for the head pose estimation based on a video capture from a webcam. In the first application we applied the Viola-Jones method on each frame to detect the human face and then, with the help of Dlib program library, we localized facial landmarks from the detected region. We used the resulting features as an input to the POSIT method which returned 3D rotation of the head with the respect to the view of the camera. Because the solution did not give the expected results, we developed an additional solution in which we replaced the process of acquisition of facial feature points. This time we used Chehra software which, instead of detecting the face on each frame, applied the detection only in the initialization phase and then tracked the face by using the algorithm for the facial landmark localization. Practical value of the developed application (Chehra) was demonstrated with intelligent video playing using a VLC video player, moving the mouse cursor and the mouse scroll. The effectiveness of the aforementioned functionalities were evaluated on the basis of two different tests. The corectness test of interpreted actions in the intelligent video playing scenario showed that in most cases the algorithm is very effective. Certain problems were caused by the border rotation values, probably due to the fact that human beings, for minor changes in the focus of attention, many times do not move the entire head, but only the direction of their eyes. The test of efficiency of simulating mouse functionalities by using the head pose showed that the developed solution, compared to a standard computer mouse, performs slower but allows almost the same level of accuracy.
Ključne besede:
computer vision
,
human–computer interaction
,
head pose
,
facial features
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj