Naslov: | Kritični dejavniki uporabe informacijskih rešitev analitičnega upravljanja odnosov s strankami |
---|
Avtorji: | ID Šebjan, Urban (Avtor) ID Bobek, Samo (Mentor) Več o mentorju...  ID Tominc, Polona (Komentor) |
Datoteke: | DOK_Sebjan_Urban_2016.pdf (6,90 MB) MD5: B1960B7177D3DE57C46A32CA69BE9878
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Doktorsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.08 - Doktorska disertacija |
---|
Organizacija: | EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
|
---|
Opis: | V doktorski disertaciji smo proučevali uporabo informacijskih rešitev analitičnega upravljanja odnosov (IR aCRM) s strankami, pri čemer smo poglobljeno proučevali analitična orodja in tehnike za analiziranje podatkov o strankah in poslovnih partnerjih IR aCRM. IR aCRM predstavlja perspektivno področje, ki je danes za organizacije izjemno zanimivo, a hkrati tudi strateško zahtevno področje, saj zahteva kompetenten kader in ustrezno tehnološko podporo. Čeprav je področje izjemno perspektivno, je z vidika znanstvenega raziskovanja tudi deficitarno, saj raziskave dokazujejo, da so se do sedaj raziskovalci osredotočali predvsem na proučevanje IR CRM kot celote in na kritične dejavnike uspešne uporabe IR CRM na splošno. Nove tehnološke in informacijske rešitve organizacijam omogočajo, da pridobivajo pomembne podatke o strankah, vendar organizacije zaradi slabe analitične podpore v organizaciji izgubljajo poslovne priložnosti. Da bi organizacije uspešno vpeljevale in uporabljale IR aCRM, je nujno potrebno proučevati analitična orodja, metode in tehnike IR aCRM. Zato je za vsako organizacijo velik izziv vključiti v poslovni sistem IR aCRM, čeprav vsaka organizacija, ki deluje na trgu, razpolaga z določeno količino podatkov o strankah in poslovnih partnerjih. V ta namen smo oblikovali konceptualni model, s katerim smo ugotavljali, kateri dejavniki organizacije vplivajo na uporabo in uporabnost analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. V prvi fazi se mora vsaka organizacija vprašati, kako je naravnana in ali tovrstna naravnanost vpliva na uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM.
V doktorski disertaciji smo z uporabo metodologije modeliranja s strukturnimi enačbami (angl. structural equation modeling – SEM) ugotovili, da procesna naravnanost pozitivno vpliva na zaznano uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM, ne pa tudi na zaznano intenzivnost uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. Tehnološka naravnanost organizacije je dejavnik, ki pozitivno vpliva na zaznano intenzivnost uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM, pri čemer pa tehnološka naravnanost organizacije nima vpliva na zaznano uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. Najpomembnejši kritični dejavnik organizacije za uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM je inovativna naravnanost. Inovativna naravnanost organizacije pomembno vpliva tako na zaznano uporabo kot tudi na zaznano intenzivnost uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. V okviru konceptualnega modela smo ugotovili, da znanje in veščine statistike pozitivno vplivajo na zaznano uporabo in zaznani odnos do uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM, ne pa tudi na prihodnjo poglobljeno uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. Zaznana intenzivnost uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM pomembno vpliva na zaznani odnos do uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. V okviru konstruktov modela TAM smo ugotovili, da zaznana uporaba analitičnih orodij in tehnik IR aCRM preko zaznanega odnosa do uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM pozitivno vpliva na prihodnjo poglobljeno uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. V doktorski disertaciji predstavljamo tudi razširjeni konceptualni model, s katerim smo še ugotovili, da inovativna naravnanost organizacije pozitivno vpliva na znanje in veščine statistike za uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. |
---|
Ključne besede: | analitično upravljanje odnosov s strankami (IR aCRM), kritični dejavniki organizacije, uporabnost analitičnega CRM, model sprejema tehnologije (TAM), kakovost informacij, poslovno odločanje, procesna naravnanost, tehnološka naravnanost, inovativna naravnanost organizacije |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | U. Šebjan |
---|
Leto izida: | 2015 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-55516  |
---|
UDK: | 659.2:004 |
---|
COBISS.SI-ID: | 12244764  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:IQOXL4O6 |
---|
Datum objave v DKUM: | 29.03.2016 |
---|
Število ogledov: | 2423 |
---|
Število prenosov: | 455 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | EPF
|
---|
:
|
ŠEBJAN, Urban, 2015, Kritični dejavniki uporabe informacijskih rešitev analitičnega upravljanja odnosov s strankami [na spletu]. Doktorska disertacija. Maribor : U. Šebjan. [Dostopano 14 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=55516
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Iščem podobna dela... 
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |