Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
POMEN EMPATIJE PRI OBRAVNAVI PACIENTA V ENOTI INTENZIVNE TERAPIJE
Avtorji:
ID
Knuplež, Urška
(Avtor)
ID
Donik, Barbara
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
VS_Knuplez_Urska_2015.pdf
(919,85 KB)
MD5: 357D63D9881E6CA1C6B07DC4543411EA
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Opis:
Teoretična izhodišča: V enotah intenzivne terapije so pacienti v kritičnem stanju, zato je potrebno da znamo z njimi vzpostaviti primerno komunikacijo. Komunikacija medicinske sestre mora biti strokovna vendar tudi razumevajoča. To nam omogoča komunikacijska vrlina empatija. Empatija je sposobnost in proces skozi katerega se poskušamo postaviti v življenje in občutke druge osebe, ter gledati situacijo in njegovega zornega kota. Namen raziskave je bil ugotoviti koliko diplomiranih sester/ diplomiranih zdravstvenikov zaposlenih na enotah intenzivne terapije uporablja empatično komuniciranje s pacientom. Raziskovalna metodologija: Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji. Uporabili smo vprašalnik zaprtega tipa, pripravljen v namen raziskave. V raziskavi je sodelovalo 57 diplomiranih medicinskih sester/ diplomiranih zdravstvenikov zaposlenih v UKC Maribor na Oddelku za anesteziologijo, intenzivno terapijo in terapijo bolečin in na Oddelku za intenzivno interno medicino. Rezultati: Rezultati raziskave prikazujejo, da anketiranci poznajo in razumejo empatijo kot pomemben element komuniciranja (N=57; 100%). Empatično komunikacijo uporablja 41 (72 %) anketirancev, 12 (21 %) anketirancev jo uporablja samo občasno in 4 (7 %) anketiranci ne uporablja empatične komunikacije. Ugotovili smo da imajo anketiranci različno mnenje o najmočneje izraženem dejavniku za izvajanje empatične komunikacije. Sklep: Iz raziskave je razvidno, da zaposleni v zdravstveni negi v enotah intenzivne terapije poznajo in razumejo empatijo kot pomemben element komunikacije. Zavedajo se, da jim empatija pomaga razumeti položaj, stanje, doživljanje in razmišljanje pacienta. Ugotovili smo tudi, da bi lahko empatijo uporabljali v večji meri saj so pacienti na takšnih oddelkih v kritičnem stanju in potrebujejo primerno komunikacijo, spodbudo, nasmeh, razumevanje, spoštovanje.
Ključne besede:
komunikacija
,
komunikacija v zdravstvu
,
empatija
,
enota intenzivne terapije
Kraj izida:
Maribor
Založnik:
[U. Knuplež]
Leto izida:
2015
PID:
20.500.12556/DKUM-54077
UDK:
614.253.5(043.2)
COBISS.SI-ID:
2154660
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:QWU9AB5N
Datum objave v DKUM:
26.10.2015
Število ogledov:
2790
Število prenosov:
468
Metapodatki:
Področja:
FZV
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
KNUPLEŽ, Urška, 2015,
POMEN EMPATIJE PRI OBRAVNAVI PACIENTA V ENOTI INTENZIVNE TERAPIJE
[na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : U. Knuplež. [Dostopano 30 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=54077
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Intervencije za izboljšanje oksigenacije pri ne-intubiranih kritično bolnih s COVIDOM-19
Komunikacijske ovire pri pacientu na mehanski ventilaciji v enoti intenzivne terapije
Neverbalna komunikacija v enoti entenzivne terapije
Znanje medicinskih sester o bolečini v enoti intenzivne terapije
Prikaz primera prve uporabe veno-venske zunajtelesne membranske oksigenacije (ECMO) v Mariboru
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Timsko delo kot dejavnik za zmanjševanje stresa pri zaposlenih v zdravstveni negi v enotah intenzivne terapije
Inhalation sedation with the 'Anaesthetic Conserving Device' for patients in intensive care units
Temporal changes in the epidemiology, management, and outcome from acute respiratory distress syndrome in European intensive care units
Ocena bolečine pri pacientu v enoti intenzivne terapije
Vloga medicinske sestre pri enteralnem hranjenju pacienta v enoti intenzivne terapije
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
THE IMPORTANCE OF EMPATHY IN TREATMENT OF PATIENTS IN THE INTENSIVE CARE UNIT
Opis:
Theoretical background: Intensive care unit patients are in critical condition, therefore it is necessary to know how to establish a proper way of communication. Communication of a nurse has to be professional but also sympathetic. Communication virtue empathy enables us to do so. Empathy is a capability and a process, through which we try to put ourselves in the position and feelings of someone else and to look on the situation from another person’s perspective. Aim of this research was to determine how many nurses, employed in intensive care units, use empathy when communicating with patients. Research methodology: The study is based on quantitative methodology. We used a closed type questionnaire, prepared for the purpose of research. In this survey 57 nurses, employed in departments of anaesthesiology, intensive care, pain management and intensive internal medicine of Univerzitetni klinični center Maribor were participating. Results: Results of this survey show, that participants of the survey familiar with empathy and consider it as an important element of communication (N=57; 100 %). Communication with empathy is used by 41 (73 %) of participants, 12 (21 %) use it only occasionally and 4 (7 %) of participating nurses do not use the element of empathy when communicating with patients at all. We discovered that participants of this survey have different opinions on the most expressed factor for implementation of empathic communication. Conclusion: This study shows, that employees of the intensive therapy unit are familiar with empathy and consider it as a vital element of communication. They realise that empathy helps them to understand the position, condition, feelings and thinking of their patients. Furthermore we also discovered that empathy could be used to a greater extent, due to the fact that intensive care unit patients are in critical condition and are therefore in need of a proper way of communication, encouragement, smile, understanding, respect.
Ključne besede:
communication
,
communication in health care
,
empathy
,
intensive care unit
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj