| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Dinamična analiza deformiranja cestne varnostne ograje pri naletu vozila
Avtorji:ID Vesenjak, Matej (Avtor)
ID Ren, Zoran (Avtor)
Datoteke:URL http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-PAAHB0D7
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.04 - Strokovni članek
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Opis:V prispevku je obravnavana dinamična analiza jeklene cestne varnostne ograje. Slednja se uporablja na javnih cestah za preprečitev zdrsa vozila s cestišča ali preboja na nasprotni vozni pas. Evropski standard EN 1317 podaja natančna merila, ki jih mora izpolnjevati ograja. Dosedanje raziskave so pokazale, da je sedanja cestna varnostna ograja pri naletu vozila pretoga, kar ima za posledico prevelike pojemke pri naletu vozila. Na togost ograje ima v začetni fazi trka vozila ob varnostno ograjo najveèji vpliv distanènik. Namen raziskave je oblikovanje novega distančnika, ki bo zmozen povečane absorpcije energije trka in s tem nadzorovane deformacije pri naletu vozil. Ustreznost novih oblik distančnika je bila preverjena z dinamičnimi nelinearnimi (materialna, geometrijska in strukturna nelinearnost) analizami trirazseznega modela varnostne ograje po metodi konènih elementov. Rezultati računalniskih simulacij kazejo, da je sedanji distančnik pretog in da lahko z drugačnimi oblikami distančnikov povečamo zmožnost elasto-plastičnega deformiranja in s tem absorpcijo energije trka ter tako posredno zmanjšamo pojemke potnikov v vozilih med trkom in povečamo cestno varnost.
Založnik:Association of Mechanical Engineers and Technicians of Slovenia et al.
Leto izida:2003
Št. strani:str. 586-592
Številčenje:Letn. 49, št. 12
PID:20.500.12556/DKUM-53086 Novo okno
UDK:625.745.5:692.88:656.089.2:62-783.3
COBISS.SI-ID:7074843 Novo okno
ISSN pri članku:0039-2480
NUK URN:URN:SI:UM:DK:XLGMVZ9H
Datum objave v DKUM:10.07.2015
Število ogledov:1377
Število prenosov:53
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
VESENJAK, Matej in REN, Zoran, 2003, Dinamična analiza deformiranja cestne varnostne ograje pri naletu vozila. Strojniški vestnik [na spletu]. 2003. Vol. 49, no. 12, p. 586–592. [Dostopano 26 april 2025]. Pridobljeno s: http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-PAAHB0D7
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Strojniški vestnik
Skrajšan naslov:Stroj. vestn.
Založnik:Zveza strojnih inženirjev in tehnikov Slovenije [etc.], = Association of Mechanical Engineers and Technicians of Slovenia [etc.]
ISSN:0039-2480
COBISS.SI-ID:762116 Novo okno

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Dynamic analysis of a road restraint system's deformation resulting from a vehicle impact
Opis:This paper describes a dynamic analysis of a steel road-restraint system that is used on public roads to prevent a vehicle from veering off the road or breaking through to the opposite side of the road. The European standard EN 1317 provides the exact criteria that the road-restraint system has to fulfill. Practical observations of installed systems indicate that the currentdistance spacer is too stiff, which results in unacceptable decelerations during vehicle impact. The stiffness of the restraint system in the initial phase of the crash is largely attributed to the distance-spacer design. The purpose of this research was to evaluate new designs of the distance spacer with increased crash-energy absorption due to a more controlled deformation during vehicle impact. The stiffness of various designswas evaluated with nonlinear dynamic (material, geometric and structural-contact nonlinearity) analysis of a three-dimensional road-restraint system within the framework of the finite-element method. The computational analyses prove that the currently used distance spacer is indeedfar too stiff and that the new designs ensure controllable elasto-plastic deformation and absorb more crash energy, which in turn reduces decelerations during the impact and increases the safety of road users.
Ključne besede:roadside safety, road restraint barriers, dynamic analysis, numerical simulations, neolinear simulations


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici