| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Likovna vzgoja v funkciji emancipacije otrok s posebnimi potrebami
Avtorji:ID Duh, Matjaž (Avtor)
ID Zupančič Danko, Alenka (Avtor)
ID Zupančič, Tomaž (Avtor)
Datoteke:.pdf Revija_za_elementarno_izobrazevanje_2008_Duh,_Zupancic_Danko,_Zupancic_Likovna_vzgoja_v_funkciji_emancipacije_otrok_s_posebnimi_potrebam.pdf (112,36 KB)
MD5: 49903004D7A1044E96DCD04C64819884
 
URL http://rei.pef.um.si/images/Izdaje_revije/2008/Let_01_st_1_2_revija.pdf
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V uvodu se avtorji dotaknejo problema drugačnosti med otroki, vključenimi v institucionalne oblike vzgoje in izobraževanja. Le-ta se kaže pri otrocih s posebnimi potrebami, otrocih z učnimi in vedenjskimi težavami, otrocih iz različnih kulturnih, socialnih okolij. Pri tem izpostavijo aktualno problematiko otrok s posebnimi potrebami, vključenih v predšolske in osnovnošolske oblike vzgoje in izobraževanja na širšem območju Maribora, in jo osvetlijo z vidika sodobnih integracijskih in inkluzivnih procesov. V nadaljevanju nakazujejo nekatere možnosti približevanja drugačnosti skozi likovnovzgojno delo. Le-to s svojo specifično naravnanostjo nudi široko polje možnosti vzgojnih vplivov, ki zadevajo tolerantnost, enakopravnost, sprejemanje drugačnosti in emancipacijo. Pri likovnovzgojnem delu so za razliko od jezikovnih, socialnih, materialnih in drugih različnosti pomembnejše čustvene in doživljajske sposobnosti. Celo več, socialne, materialne in kulturne razlike nastopajo pri likovni vzgoji kot dejavniki, ki omogočajo enakovredne rezultate. Z njimi dosežemo tudi pri "drugačnih" otrocih pogoje za popolno emancipacijo.
Ključne besede:vzgoja in izobraževanje, likovna vzgoja, predšolska vzgoja, otroci s posebnimi potrebami, inkluzija
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2008
Št. strani:str. 65-75
Številčenje:Letn. 1, št. 1/2
PID:20.500.12556/DKUM-52719 Novo okno
ISSN:1855-4431
UDK:376:7.01
COBISS.SI-ID:16222472 Novo okno
ISSN pri članku:1855-4431
NUK URN:URN:SI:UM:DK:FW2OXTQL
Datum objave v DKUM:10.07.2015
Število ogledov:1673
Število prenosov:154
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
DUH, Matjaž, ZUPANČIČ DANKO, Alenka in ZUPANČIČ, Tomaž, 2008, Likovna vzgoja v funkciji emancipacije otrok s posebnimi potrebami. Revija za elementarno izobraževanje [na spletu]. 2008. Vol. 1, no. 1/2, p. 65–75. [Dostopano 26 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=52719
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Revija za elementarno izobraževanje
Založnik:Založba PEF, Pedagoška fakulteta, Založba PEF, Pedagoška fakulteta, Založba PEF, Pedagoška fakultete Univerze, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
ISSN:1855-4431
COBISS.SI-ID:239555072 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:10.07.2015

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Art education in the function of emancipating children with special needs
Opis:The introduction concentrates on the cultural and social differences among children at selected preschools and elementary schools in Maribor. The authors discovered some problems caused by disabilities and learning or behavioral troubles. This article reviews some possibilities of approaching the idea of peer tolerance through visual art educational practice. This practice - with its specific orientation - offers a fruitful field of educational influences, connected with tolerance, equality and acceptance. Verbal, social, and cultural differences do not (or better: must not) play an important part in visual art educational practice. What counts is sensitiveness and the ability of experiencing art. As mentioned above, however, there are verbal, social and cultural differences that can make an impact on the results. Any kind of differences (mental, physical, social, cultural) can be used as a new positive quality in visual art educational practice. With them we can create conditions for the emancipation of "different" children.
Ključne besede:education, art education, preschool education, children with special needs, inclusion


Zbirka

To gradivo je del naslednjih zbirk del:
  1. Revija za elementarno izobraževanje

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici