| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Dileme in perspektive preventivnega delovanja slovenskih zavarovalnic
Avtorji:ID Žnidarič, Boris (Avtor)
Datoteke:URL http://dk.fdv.uni-lj.si/tip/tip20043-4znidaric.pdf
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FVV - Fakulteta za varnostne vede
Opis:The insurance industry is one of the service branches of industry with a long and diverse history of evolution. At different stages of its development, the insurance industry represented a response by the existing social groups and by society as a whole to the threats imposed upon a man and his property. As a consequence, many mechanisms have been put in place aimed towards efficient compensation in the event of claims as well as in the area of prevention. In most cases, insurance companies offer certain bonuses, discounts and other bounties as part of their insurance products (types, subtypes and categories of insurance policies) when their clients behave in a responsible manner. This behaviour includes installing alarms, using recommended materials or organizing and carrying out activities to reduce the possibility of physical (health hazard) or material claims, thus enhancing the level of security. However, in the daily praxis of the Slovenian insurance industry both at the national level and in individual insurance companies, one can establish a lack of a long-term and systematic development of new prevention-oriented mechanisms and practices. This area abounds in opportunities for the development of prevention mechanisms. Therefore, it would be reasonable for research and science to become an integral part of this process in a more intensified manner. Preventive action must become a constituent element of the business policy of insurance corporations. It is a fact that prevention activities form a part of the insurance business. The question is, what is the proportion that they represent and whether they are efficient or not. The benefits of prevention must be enjoyed by the widest possible circle of the interested parties, rather than limited to those who have contracts signed with insurance companies (policy holders).
Ključne besede:zavarovalništvo, zavarovalnice, varnost, preventiva, preventivna dejavnost, poslovanje, gospodarstvo
Leto izida:2004
Št. strani:str. 535-547
Številčenje:Letn. 41, št. 3/4
PID:20.500.12556/DKUM-51393 Novo okno
UDK:368
COBISS.SI-ID:969194 Novo okno
ISSN pri članku:0040-3598
NUK URN:URN:SI:UM:DK:8RZSDZN7
Datum objave v DKUM:10.07.2015
Število ogledov:834
Število prenosov:57
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:Ostalo
:
ŽNIDARIČ, Boris, 2004, Dileme in perspektive preventivnega delovanja slovenskih zavarovalnic. Teorija in praksa. revija za družbena vprašanja [na spletu]. 2004. Vol. 41, no. 3/4, p. 535–547. [Dostopano 28 marec 2025]. Pridobljeno s: http://dk.fdv.uni-lj.si/tip/tip20043-4znidaric.pdf
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa. revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Visoka šola za politične vede, Visoka šola za politične vede, Visoka šola za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo, Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Novo okno

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:Zavarovalništvo je storitvena gospodarska dejavnost, ki ima dolgo in pestro zgodovinsko razvojno pot. Razvijala se je kot vsakokratni odgovor družbenih skupin in celotne družbe na ogrožanja človeka in njegovega premoženja. Tako je zavarovalništvo razvilo številne mehanizme svojega delovanja za učinkovito odpravljanje posledic škodnih primerov, kakor tudi na področju preventivne dejavnosti. Zavarovalnice največkrat vgradijo v svoje zavarovalne produkte (vrste, podskupine in skupine zavarovanj) določene bonuse in komercialne popuste ter druge ugodnosti v primerih, ko njihovi komintenti ravnajo skrbno, vgradijo določene varnostne naprave, uporabijo priporočljive materiale ali organizirajo in izvajajo določene aktivnosti, s čimer zmanjšajo možnost nastanka škodnega primera na premoženju ali telesu (zdravju) in s tem vplivajona višjo raven varnostne kulture. Žal pa je v praksi zaznati izostanek dolgoročnega in načrtnega razvoja novih mehanizmov in praks preventivnega delovanja slovenskega zavarovalstva na nacionalni ravni in tudi na ravni posamezne zavarovalnice. Na tem področju so možnosti za razvoj mehanizmov preventivnega delovanja neomejene, zato kaže v ta proces odločneje vključiti raziskovalno in znanstveno sfero. Preventivna dejavnost mora postati del poslovne politike zavarovalniške delniške družbe. Dejstvo je, da je preventivna dejavnost del dejavnosti zavarovalstva, vprašanje je le, kolikšen delež predstavlja in ali je učinkovita. Učinkov preventivnega delovanja pa mora biti deležen najširši krog zainteresiranih in ne le tisti, ki so z zavarovalnicami v pogodbenem odnosu (zavarovanci).


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici