| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:POVEZAVA MED KAKOVOSTJO PROCESA ODLOČANJA MANAGERJEV TER USPEŠNOSTJO PODJETIJ V SLOVENIJI
Avtorji:Grušovnik, Damjan (Avtor)
Uršič, Duško (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Kavkler, Alenka (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Grusovnik_Damjan_2015.pdf (4,42 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo (m2)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Managerji sprejemajo odločitve, da zagotavljajo kratkoročno in dolgoročno uspešno poslovanje svojih podjetij na različnih trgih. Na uspešnost pomembnih in nerutinskih odločitev vpliva kakovost procesa odločanja. To magistrsko delo preučuje povezave med kakovostjo procesa odločanja vodilnih managerjev ter uspešnostjo njihovih podjetij, ki spadajo med 500 največjih v Sloveniji po prihodkih od prodaje. Uporabljen model kakovosti procesa odločanja vsebuje naslednje dimenzije: racionalnost procesa, črpanje informacij, vložen trud ter odprto obzorje. Vsaka od dimenzij vsebuje svoj nabor dejavnikov, ki vplivajo na kakovost procesa odločanja. Izbrana kazalca uspešnosti podjetij sta letna rast dodane vrednosti na zaposlenega ter delež prihodkov od prodaje, ustvarjenih na tujih trgih. Vse več raziskovalcev se pomika od kakovosti odločitve, ki se večinoma meri v denarju oz. s finančnimi kazalniki, h kakovosti procesa odločanja, ki vsebuje tudi mehke vložke in rezultate. Proces odločanja se ne konča s sprejetjem kakovostne odločitve, ampak sledita izvedba in nadzor, ki sta enako pomembni kot vsi predhodni koraki. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in analitičnega dela. V teoretičnem delu smo preučili aktualne poglede vodilnih avtorjev na področju managerjevega odločanja, kakovosti procesa odločanja in kakovosti odločitev. Predstavili smo dejavnike, ki jih vsebujejo dimenzije kakovosti procesa odločanja, ter poskušali najti uspešne praktične primere ter odmevne raziskave vodilnih avtorjev. V analitičnem delu smo naredili statistične analize podatkov na osnovi podatkov, ki smo jih pridobili pri izvedbi ankete med vodilnimi managerji v Sloveniji. Ugotovili smo, da ni statistično značilne povezave med kakovostjo procesa odločanja managerjev in rastjo dodane vrednosti na zaposlenega v podjetju. Prav tako ni povezave med kakovostjo procesa odločanja managerjev in usmerjenostjo podjetja na tuje trge. Managerji z nadpovprečno kakovostjo procesa odločanja v primerjavi s podpovprečnimi tudi ne delajo v podjetjih, ki imajo v povprečju večjo rast dodane vrednosti na zaposlenega ali večjo naravnanost na tuje trge. V Sloveniji imajo podjetja, katerih managerji izkazujejo nadpovprečno odprto obzorje pri kakovosti procesa odločanja, v povprečju večjo naravnanost na tuje trge kot podjetja, v katerih managerji izkazujejo podpovprečno odprto obzorje. Pri podjetjih v Sloveniji obstaja statistično značilna nizka/šibka povezava med vloženim trudom pri kakovosti procesa odločanja in deležem prihodkov, ustvarjenih na tujih trgih. Podjetja v Sloveniji, usmerjena na tuje trge, kjer managerji izkazujejo nadpovprečno vložen trud pri kakovosti procesa odločanja, imajo v povprečju večji obseg zaposlenih kot podjetja, v katerih managerji izkazujejo podpovprečno vložen trud. V preučevani množici vodilnih managerjev v Sloveniji nismo uspeli dokazati povezave med kakovostjo procesa odločanja in izbranimi kazalniki uspešnosti podjetja. Na podlagi rezultatov ne moremo sklepati, da kakovost procesa odločanja ni povezana z uspešnostjo podjetja, saj obstaja množica drugih finančnih kazalnikov uspešnosti, njihove stopnje rasti ter mehki kazalniki uspešnosti, ki so težje izmerljivi.
Ključne besede:kakovost procesa odločanja, kakovost odločitev, analiza problema, kriteriji odločanja, racionalnost, motiviranost, participacija, intuicija, črpanje informacij, managerjev trud, kreativnost in inovativnost, deležniki podjetja, uspešnost podjetja
Leto izida:2015
Založnik:D. Grušovnik
Izvor:[Maribor
UDK:005.5
COBISS_ID:12199452 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:DR4HDETP
Število ogledov:640
Število prenosov:75
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:RELATIONSHIP BETWEEN QUALITY OF DECISION-MAKING PROCESS OF MANAGERS AND PERFORMANCE OF COMPANIES IN SLOVENIA
Opis:Managers make decisions, to ensure short- and long-term viability of their businesses in different markets. The success of significant and non-routine decisions depends on the quality of the decision-making process. This study examines the relationship between the quality of the decision-making process of top managers and the performance of their companies, which are among the 500 largest in Slovenia by sales revenues. The model of the quality of the decision making process includes the following dimensions: procedural rationality, exhaustivitiy of the information, effort and the openness of spirit. Each dimension contains its own set of factors that affects the quality of the decision-making process. The selected indicators of company performance are: annual growth of value added per employee and the percentage of sales revenue generated in foreign markets. More and more researchers are moving from the quality of decisions, which are mainly measured in money or with financial indicators, to the quality of the decision-making process, which also includes soft inputs and outputs. The decision-making process does not end with the adoption of qualitative decisions, but is continued with the execution and control, which are as equally important as all the previous steps. The master's thesis contains both a theoretical and analytical part. In the theoretical part, we examine the current views of leading authors in the field of a manager's decision-making, the quality of the decision-making process and the quality of decisions. We have presented the factors which are contained in the dimensions of the quality of the decision-making process, and tried to find successful practical examples and high-profile research of leading authors. In the analytical part, we have done a statistical analysis that is based on the data we have gained in the implementation of the survey on the top managers in Slovenia. We have found that there is no statistically positive correlation between the quality of the decision making process of managers and the growth of value added per employee in the company. Also, there is no correlation between the quality of the decision making process of managers and companies’ focus on foreign markets. Managers with above-average quality of decision-making processes, compared with below average, aren’t working in enterprises that have, on average, higher growth of value added per employee or greater orientation to foreign markets. In Slovenia, companies whose managers exhibit above-average openness of spirit in the quality of the decision-making process, on average, have a higher stance on foreign markets as companies in which managers show a below-average openness of spirit. For enterprises in Slovenia, between the effort in the quality of the decision-making process and the share of revenue generated in foreign markets, there is a statistically significant low/weak correlation. Companies in Slovenia focused on foreign markets, where managers show an above-average effort invested in the quality of decision-making process, have on average a higher number of employee compared to companies where managers show a below-average invested effort. In our studied multitude of top managers in Slovenia, we were not able to prove a positive correlation between the quality of the decision-making process and the selected performance indicators of the company. Based on the results, we cannot conclude there is no correlation between the quality of the decision-making process and the performance of a company because there are a multitude of other financial performance indicators, their growth rates and also soft performance indicators, which are difficult to measure.
Ključne besede:quality of the decision making process, decision quality, problem analysis, decision criteria, rationality, motivation, participation, intuition, exhaustivity of the information, managers effort, creativity and innovativeness, company stakeholders, company performance


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici