Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
POZNAVANJE SLOVENSKIH LJUDSKIH PLESOV OSNOVNOŠOLCEV NA RAZREDNI STOPNJI IZOBRAŽEVANJA
Avtorji:
ID
Kuhar, Mateja
(Avtor)
ID
Črčinovič Rozman, Janja
(Mentor)
Več o mentorju...
ID
Kovačič, Bojan
(Komentor)
Datoteke:
UN_Kuhar_Mateja_2015.pdf
(976,74 KB)
MD5: 1B3E0D486C099397719DA17827E8E5FF
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:
Ljudski plesi v osnovni šoli niso med najbolj priljubljeni, a je njihovo ohranjanje in vključevanje v pouk pomembno, saj pripomorejo k ohranjanju ljudske dediščine in k temu, da so učenci bolj aktivni. Namen diplomske naloge je bil na vzorcu učencev petih razredov proučiti poznavanje slovenskih ljudskih plesov, s katerimi bi se naj učenci srečali od 1. do 5. razreda pri predmetu glasbena umetnost. V diplomski nalogi najprej predstavimo področje ljudskega izročila, otroškega izročila in ljudskih plesov oz. otroškega izročila v šolskem programu. V empiričnem delu raziskujemo, ali učenci s pomočjo opisa plesa prepoznajo ime plesa, ki so ga spoznali v teh petih letih. Prav tako nas zanima, ali obstajajo razlike v poznavanju ljudskih plesov med deklicami in dečki in med učenci, ki obiskujejo šolo v mestu, in tistimi, ki obiskujejo šolo na vasi. Zanimalo nas je še, kateri je njihov najljubši ples, in zakaj je temu tako. Rezultati, pridobljeni s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika med več kot 200 učenci osmih osnovnih šol kažejo, da je poznavanje plesov med učenci in učenkami skladno, le ples Šuštarpolka učenke poznajo bolje. Učenci, ki obiskujejo šolo na vasi, v primerjavi s tistimi v mestu, bolje poznajo 11 ljudskih plesov, pri preostalih petih plesih je poznavanje skladno. Za svoj najljubši ples so se odločili, ker jim je všeč, je zanimiv in so se ga hitro naučili. Najbolj sta jim všeč skupinska plesa: Kujtre šivat in Igraj kolo. Več kot polovica otrok bi raje plesala sodobne kot ljudske plese. Na podlagi rezultatov lahko vidimo, da otroci ljudskih plesov ne poznajo dobro, zato bi se morali učitelji na področju ljudskega izročila še bolj izobraževati, ljudski ples vključevati v pouk in otroke spodbujati k ohranjanju le tega. Tudi učni načrt bi moral dati večji poudarek na učenje ljudskih plesov.
Ključne besede:
Slovenski ljudski plesi
,
ljudsko izročilo
,
otroško izročilo
,
osnovna šola
,
poznavanje
Kraj izida:
Maribor
Založnik:
[M. Kuhar]
Leto izida:
2015
PID:
20.500.12556/DKUM-48111
UDK:
39(=163.6)(043.2)
COBISS.SI-ID:
21489928
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:I4EN9JXU
Datum objave v DKUM:
23.02.2016
Število ogledov:
5772
Število prenosov:
484
Metapodatki:
Področja:
PEF
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
KUHAR, Mateja, 2015,
POZNAVANJE SLOVENSKIH LJUDSKIH PLESOV OSNOVNOŠOLCEV NA RAZREDNI STOPNJI IZOBRAŽEVANJA
[na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : M. Kuhar. [Dostopano 23 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=48111
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Oskrba dihalne poti pri bolniku z Madelungovo boleznijo
Temporal changes in the epidemiology, management, and outcome from acute respiratory distress syndrome in European intensive care units
Subspecies-specific sequence detection for differentiation of Mycobacterium abscessus complex
Genomic insights into the Mycobacterium kansasii complex
Identification of critical transcriptomic signaling pathways in patients with H syndrome and Rosai-Dorfman disease
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Varnost in učinkovitost mezenhimskih/ stromalnih matičnih celic pri zdravljenju sindroma akutne dihalne stiske ter bolnikov s COVID-19: sistematični pregled objavljenih raziskav in metaanaliza
Seznanjenost pljučnih bolnikov o simptomih in ukrepih ob nastanku akutne dihalne stiske
Vpliv neinvazivne mehanske ventilacije na oksigenacijo pri pacientih z akutnimi pljučnimi obolenji
Prehrana bolnikov s covidom-19
Vloga medicinske sestre pri pronaciji pacientov v enoti intenzivne terapije
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
THE KNOWLEDGE OF SLOVENIAN FOLK DANCES OF PUPILS IN PRIMARY LEVEL OF EDUCATION
Opis:
Even though folk dances are not particularly popular in primary schools, their preservation in integration into the school curriculum is important, since they contribute to the protection of cultural heritage and increase pupils’ participation. The purpose of this diploma paper was to examine, on a sample of fifth-grade pupils, the knowledge of Slovenian folk dances which primary school children from the first to the fifth grade should learn about in music classes. In this diploma paper, we first present folk tradition, children’s folk tradition and folk dances and children’s folk tradition in connection with the school curriculum. The empirical part focuses on the question whether or not pupils can identify the name of the dance they have learned about in these five years solely by its description. We also wanted to explore any differences in the knowledge of folk dances between boys and girls, as well as between pupils at schools in urban areas and those attending schools in rural areas. We also wished to find out which folk dances are their favourite and why. The results obtained from an anonymous questionnaire filled out by more than 200 children at eight primary schools show that the knowledge of folk dances between boys and girls is the same. Schoolgirls are more familiar with only one dance - “Šuštarpolka”. Compared to those at schools in urban areas, pupils attending schools in the countryside know eleven dances better, whereas both showed the same amount of knowledge of the other five dances. Pupils chose their favourite dance because they liked it, they found it interesting or it was easy to learn. The most popular were group dances “Kujtre šivat” and “Igraj kolo”. Based on these results we can establish that pupils’ knowledge of folk dances is limited; therefore, teachers should receive more training regarding folk tradition, they should include folk dances in their classes and aim to encourage preserving this tradition among children. The primary school curriculum should also draw more attention to folk dances.
Ključne besede:
Slovenian folk dances
,
folk tradition
,
children’s folk tradition
,
primary school
,
knowledge
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj