| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:FILMSKA PISMENOST PRI UČENCIH DRUGEGA IN TRETJEGA VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEGA OBDOBJA
Avtorji:ID Jelen, Barbara (Avtor)
ID Pšunder, Mateja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Kennedy, Victor (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Jelen_Barbara_2015.pdf (1,52 MB)
MD5: 4681128CC4046A525CE7AAE244546BDD
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Tema magistrske naloge je filmska pismenost pri učencih drugega in tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja. V teoretičnem delu smo predstavili pomen vzgoje, opismenjevanja človeka, vlogo filma in filmskega opismenjevanja. Izpostavili smo tudi filmsko kulturo in vzgojo na Slovenskem skozi čas, hkrati pa se osredotočili še na uresničevanje filmske vzgoje in pismenosti v šolskem kurikulu. Z raziskavo smo želeli ugotoviti stališča učencev do filma in filmskega jezika, uveljavljeno uporabo filmov pri učencih, razloge za gledanje filmov in to, kakšne učinke ima gledanje filmov na učence. Pri tem nas je zanimal obstoj razlik glede na razred in glede na spol. Raziskava je temeljila na neslučajnostnem priložnostnem vzorcu učencev 6. in 8. razredov šestih osnovnih šol na Koroškem v šolskem letu 2013/2014. Kot merski pripomoček je bil uporabljen anketni vprašalnik. Na podlagi rezultatov je bilo ugotovljeno, da je stališče učencev do filma predvsem pozitivno naravnano, saj večina učencev rada gleda filme, tako fantje kot dekleta. To so dodatno potrdili še podatki, da učenci porabijo na teden kar 12 uri na dan, med vikendom pa 24 ure za gledanje filmov. Z raziskavo smo ugotovili, da gledanje filmov pogosto zapolnjuje učenčev prosti čas in čas, ko se učenci družijo skupaj z družino. Film bi lahko bil zelo uporaben kot učno sredstvo in v večji meri tudi učenci soglašajo, da se preko filmov učijo tujega jezika ter da so filmi koristni za učenje o življenju in svetu.
Ključne besede:film, vzgoja, filmska pismenost, filmska vzgoja, filmski jezik, učenci, osnovna šola
Kraj izida:Maribor
Založnik:[J. Barbara]
Leto izida:2015
PID:20.500.12556/DKUM-47481-5c34d7c9-e39a-0106-bdb4-77401289b93a Novo okno
UDK:791.5:373.3(043.2)
COBISS.SI-ID:21265928 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:YAJIFWOX
Datum objave v DKUM:30.03.2015
Število ogledov:1920
Število prenosov:264
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
JELEN, Barbara, 2015, FILMSKA PISMENOST PRI UČENCIH DRUGEGA IN TRETJEGA VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEGA OBDOBJA [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : J. Barbara. [Dostopano 18 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=47481
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:FILM LITERACY AMONG PUPILS OF THE SECOND AND THIRD EDUCATIONAL PERIOD
Opis:The subject of this master’s thesis is Film Literacy among Pupils of the Second and Third Educational Period. In the theoretical part I introduced the importance of education, literacy education, the role of film and film literacy education. My focus was on film culture and education in Slovenia throughout time, and at the same time I focused on the realization of film education and literacy in the school curriculum. In the empirical part I wanted to find out the pupils’ point of view on film and film language, the established usage of films according to pupils, reasons for watching films, and last but not least, what kind of effect watching films has on pupils. In the process I was interested in the differences by grade and sex. My research was based on non-probability, convenience sample of pupils from 6th and 8th grade of the six elementary schools in Carinthia in the year of 2013-2014. As a metric accessory I used a survey questionnaire. The results showed that pupils’ attitude towards film is mostly positive, since most of the pupils like to watch films, both girls and boys. This positive attitude was confirmed by the results showing how pupils spend 1-2 hours per day during the week and 2-4 hours per day on the weekends solely on watching films. From the survey research results, I established that watching films often fills up the pupils’ free time and their family time. Film could be very useful as a teaching tool; even the pupils agree to a greater extent that they learn foreign languages by watching films and that films are useful for learning about the world and life.
Ključne besede:film, education, film literacy, film education, film language, pupils, elementary school


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici