| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:IKONIČNE REPREZENTACIJE NEKATERIH MATEMATIČNIH POJMOV PRI OSNOVNOŠOLCIH
Avtorji:Podgoršek, Manja (Avtor)
Lipovec, Alenka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Podgorsek_Manja_2015.pdf (1,89 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Ikonične reprezentacije so reprezentacije, ki predstavljajo prehod med enaktivnimi in simbolnimi reprezentacijami. Ikonične reprezentacije matematičnih pojmov na razredni stopnji so v veliki večini primerov grafične. V magistrski nalogi smo s pomočjo preizkusa znanja želeli ugotoviti, na kakšen način učenci od 5. do 8. razreda osnovne šole grafično ponazarjajo vnaprej podane matematične pojme (odštevanje s prehodom, številski izraz z oklepaji, izraz dela celote in potenca). Zanimalo nas je tudi, ali učenci ob reprezentiranju dobijo pravilen rezultat ter ali lokacija šole učenca vpliva na podano rešitev. V raziskavo je bilo vključenih 1595 osnovnošolcev. Metodološko smo se odločili za v podatkih utemeljeno teorijo. Podatki so bili obdelani s kombinacijo kvalitativnih in kvantitativnih metod pedagoškega raziskovanja. Rezultati kažejo, da učenci podane pojme grafično ponazarjajo na 3 različne načine; kot ilustracijo, rezultat ali koncept. Pri vseh podanih matematičnih pojmih je koncept tisti, preko katerega učenci najpogosteje reprezentirajo matematične pojme. Glede same pravilnosti rezultata ugotavljamo, da je le-ta najvišja pri reprezentiranju odštevanja s prehodom, najnižja pa pri izrazu dela celote. Rezultati kažejo tudi, da učenci mestnih šol v večini izmerjenih postavk ustrezneje ponazarjajo podane matematične pojme. Če pogledamo celostno, ugotovimo, da učenci v splošnem najustrezneje reprezentirajo računsko operacijo odštevanja s prehodom, najbolj problematičen z vidika pravilnosti rezultata reprezentiranja je izraz dela celote, z vidika načina reprezentiranja pa je najmanj ustrezno reprezentiran številski izraz z oklepaji.
Ključne besede:matematika, matematični pojmi, reprezentacije, grafično ponazarjanje, osnovnošolci
Leto izida:2015
Založnik:[M. Podgoršek]
Izvor:Maribor
UDK:373.3.091.3:51(043.2)
COBISS_ID:21210376 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:OPW9XV2G
Število ogledov:1101
Število prenosov:401
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:ICONIC REPRESENTATIONS OF SOME MATHEMATICAL CONCEPTS IN PRIMARY SCHOOL PUPILS
Opis:Iconic representations are representations that present the transition between enactive and symbolic representations. Iconic representations of elementary level mathematical concepts are in most cases graphical. In this Master’s Thesis we wanted to determine in what way pupils from 5th to 8th grade of primary school graphically depict mathematical concepts that were given in advance (subtraction with regrouping, numerical expression with brackets, expression for parts of a whole and exponent). In our interest it was also whether the pupils while representing get the correct result, and whether the pupils school location has influence on their solution. The survey involved 1,595 primary school pupils. Methodologically we have decided on a theory grounded in data. The data were analyzed with a combination of qualitative and quantitative methods of pedagogical research. The results show that the given concepts were graphically depicted by the students in 3 different ways; as an illustration, result or concept. In all given mathematical concepts, pupils most frequently represent mathematical concepts by means of a concept. Regarding the correctness of the result we found that it is highest in representing subtraction with regrouping and lowest in expression for parts of a whole. Results also have shown that pupils in urban schools in most measured items depict given mathematical concepts more appropriately. Looking at it as a whole, we found that pupils are most accurate in representing the mathematical operation subtraction with regrouping. Most problematic in terms of correctness of the representation result is the expression for parts of a whole, while the least adequately represented in relation to the manner of representation is the numeric expression with brackets.
Ključne besede:mathematics, mathematical concepts, representation, graphical depiction, primary school pupils


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici