| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:PRIMERJAVA IZBRANEGA TEMATSKEGA SKLOPA V SLOVENSKEM UČNEM NAČRTU ZA PREDMET SPOZNAVANJE OKOLJA IN AVSTRIJSKEM UČNEM NAČRTU ZA PREDMET STVARNI POUK
Avtorji:ID Gradišnik, Anja (Avtor)
ID Hus, Vlasta (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Gradisnik_Anja_2014.pdf (995,87 KB)
MD5: 8DEAA92E71B3FB1284CAD3C86CC21B56
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Slovenije in Avstrije ne povezuje le skupna zgodovina, temveč tudi nekatere geografske, naravne in demografske danosti. Zaradi nenehne prepletenosti obeh držav na različnih področjih se pojavi vprašanje, ali obstajajo tudi podobnosti med izobraževalnima sistemoma držav. Diplomsko delo z naslovom Primerjava izbranega tematskega sklopa v učnem načrtu za predmet spoznavanje okolja in avstrijskem učnem načrtu za predmet stvarni pouk je primerjalna analiza, ki izhaja iz opisa šolskih sistemov Slovenije in Avstrije, predstavitve predmetnikov obeh držav ter analize učnih načrtov predmetov spoznavanje okolja in stvarni pouk. Sledijo predstavitve učbeniških kompletov Dotik okolja in Meine bunte Welt ter njihova primerjava, strukturirana na podlagi vnaprej določenih kriterijev vrednotenja učbeniških kompletov. Jedro diplomske naloge predstavlja predstavitev izbranega tematskega sklopa Skupnosti predmeta spoznavanje okolja in učno-izkustvenega področja Skupnost predmeta stvarni pouk z namenom analize in kasnejše primerjave izbranih tematskih sklopov. Primerjava je predstavljena po vzorcu izbranih kriterijev: poimenovanje tematskega sklopa, obseg tematskega sklopa, strategija načrtovanja, učni cilji (nivo učnih ciljev ter oblika zapisa le-teh), metodično-didaktična priporočila in medpredmetno povezovanje vsebin. Primerjava je pokazala nekatere podobnosti, a odkriva tudi številne razlike med analiziranim tematskim sklopom in učno-izkustvenim področjem. Izbrana sklopa sta si vsebinsko zelo podobna, prav tako ni bistvene razlike pri poimenovanju obeh. Razlika se je pokazala predvsem v obsegu učne snovi, zajete v primerjanih sklopih, in v različni strategiji načrtovanja, ki mu sledita izbrana učna načrta, prav tako pa tudi v navajanju in formulaciji učnih ciljev. Metodično-didaktična priporočila so navedena za oba tematska sklopa, vendar primere medpredmetnega povezovanja najdemo zgolj v učnem načrtu za spoznavanje okolja. Izsledki primerjave podajajo usmerjen pogled v strukturiranost posameznega sklopa in potrjujejo osrednjo raziskovalno hipotezo o podobnosti oz. primerljivosti vsebin tematskega sklopa Skupnosti z njegovo avstrijsko različico.
Ključne besede:spoznavanje okolja, stvarni pouk, šolski sistem Slovenije in Avstrije, učni načrt, tematski sklop, učno-izkustveno področje, učbeniška kompleta Dotik okolja in Meine bunte Welt
Kraj izida:Maribor
Založnik:[A. Gradišnik]
Leto izida:2014
PID:20.500.12556/DKUM-46710 Novo okno
UDK:373.3.016:5(497.4)(436)(043.2)
COBISS.SI-ID:20967176 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:BUVQJMKS
Datum objave v DKUM:09.12.2014
Število ogledov:1571
Število prenosov:165
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
GRADIŠNIK, Anja, 2014, PRIMERJAVA IZBRANEGA TEMATSKEGA SKLOPA V SLOVENSKEM UČNEM NAČRTU ZA PREDMET SPOZNAVANJE OKOLJA IN AVSTRIJSKEM UČNEM NAČRTU ZA PREDMET STVARNI POUK [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : A. Gradišnik. [Dostopano 23 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=46710
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:COMPARISON OF CHOSEN THEMATIC UNIT WITHIN THE SLOVENIAN CURRICULUM OF THE SUBJECT ENVIRONMENTAL STUDIES WITH AVSTRIAN CURRICULUM OF THE SUBJECT ELEMENTARY SOCIAL STUDIES AND SCIENCE
Opis:Slovenia and Austria do not have only common History but some Geographical, Natural and Demographical resources. Since both countries are intertwining on different fields a question arises if there are any similarities in educational system. Diploma paper with the title Comparison of Chosen Thematic Unit within the Slovenian Curriculum of the subject Environmental studies with Austrian Curriculum of the subject Elementary social studies and science is a comparative analyse between Slovenian and Austrian school system. In diploma paper both curriculums are represented and analyse was made between curriculum of the subject Environmental studies and curriculum of the subject Elementary social studies and science. Then the introduction of textbook set Dotik okolja and Meine bunte Welt follows and the comparison which was made on the basis of in-advanced determined criteria of how to evaluate textbook sets. The core of diploma paper is an introduction of chosen thematic unit Community of the subject Environmental studies and an introduction of experiental learning unit Community of the subject Elementary social studies and science with the purpose to analyse and compare both units. The comparison was made on the determined pattern: the title of thematic unit, a length of thematic unit, the strategy for planning, curriculums (the levels of curriculums and the form of it), methodically-didactic recommendations and the cross-curricular integration. The comparison has shown some similarities but it discovers many differences between thematic unit and experiental learning unit. The chosen units are very similar by the content and also they have the name Community. But units differ in length of subject matter and in different methodically strategies, which follows the chosen curriculum and there is also a difference in quotation and formulation of learning objectives. Methodically-didactic recommendations are represented in both units but we can find an example of cross-curricular only in Slovenian Curriculum of the subject Environmental studies. The results of comparison show that there is a similarity of thematic unit Community with the Austrian version.
Ključne besede:Environmental studies, Elementary social studies and science, Slovenian and Austrian school system, Thematic Unit, Experiental Learning Unit, textbook set Dotik okolja and Meine bunte Welt


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici