| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:ČUSTVENA INTELIGENCA V POVEZAVI Z ZADOVOLJSTVOM PRI DELU V REŠEVALNI SLUŽBI
Avtorji:ID Hojnik, Tomaž (Avtor)
ID Lorber, Mateja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Hojnik_Tomaz_2014.pdf (851,81 KB)
MD5: C2AD2381693CF8342D195BEB7E45F488
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Opis:Izhodišča: Zadovoljstvo pri delu in čustvena inteligenca sta sicer dva različna pojma, vendar močno povezana med sabo. Čustvena inteligenca spada med tako imenovane socialne faktorje, katere glavne značilnosti so: samozavedanje, samoobvladovanje samomotivacija, empatija in upravljanje z medosebnimi odnosi. Tudi zadovoljstvo pri delu v svojem pojmovanju vsebuje čustvo, vendar predvsem pozitivno, ki ga občuti posameznik ko delo opravlja. V zdravstveni negi sta obe komponenti izjemnega pomena, medsebojno se povezujeta in dopolnjujeta. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti povezanost čustvene inteligence in zadovoljstva pri delu v reševalni službi. Metode: Raziskava, ki smo jo izvedli je temeljila na kvantitativni metodologiji, izvedli smo študijo s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je vseboval demografske podatke in trditve, ki so se nanašale na zadovoljstvo pri delu, uporabili smo anketni vprašalnik o zadovoljstvu pri delu - Job Satisfaction Survey. V drugem delu anketnega vprašalnika smo ugotavljali stopnjo čustvene inteligence. Uporabili smo vprašalnik o lastnostih čustvene inteligence - Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQue-SF). V statistični analizi smo uporabili deskriptivno statistiko, Pearsonov korelacijski koeficient in analizo variance za ugotavljanje statistično pomembnih razlik med proučevanimi spremenljivkami. Zanesljivost vprašalnika smo preverili s Cronbachovim koeficientom, ki je znašal 0,725. Rezultati: Ugotovili smo, da se čustvena inteligenca statistično pomembno povezuje z zadovoljstvom na delovnem mestu v reševalni službi (r=0,39; p=0,07) in, da so v povprečju starejši anketirani statistično pomembno bolj zadovoljni pri delu kot mlajši anketirani (PV=3,8; t=-2,418, p=0,019). Diskusija in zaključek: Delo v zdravstveni negi je neločljivo povezano s čustvi. Naša raziskava dokazuje, da sta pozitivna čustvena inteligenca in visoka stopnja zadovoljstva pri delu pomembno faktorja, ki vplivata na psihološko zdravje in dobro počutje zaposlenih v zdravstveni negi.
Ključne besede:čustvena inteligenca, zadovoljstvo pri delu, obvladovanje čustev, reševalna služba
Kraj izida:Maribor
Založnik:[T. Hojnik]
Leto izida:2014
PID:20.500.12556/DKUM-44771 Novo okno
UDK:159.942.5:614.253.5(043.2)
COBISS.SI-ID:2041508 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:DHIXNZPJ
Datum objave v DKUM:08.09.2014
Število ogledov:2357
Število prenosov:310
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FZV
:
HOJNIK, Tomaž, 2014, ČUSTVENA INTELIGENCA V POVEZAVI Z ZADOVOLJSTVOM PRI DELU V REŠEVALNI SLUŽBI [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : T. Hojnik. [Dostopano 28 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=44771
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:EMOTIONAL INTELLIGENCE IN CONNECTION WITH SATISFACTION AT WORK OF PARAMEDICS
Opis:Introduction: Job satisfaction and emotional intelligence are two different concepts, but strongly linked together. Emotional intelligence is one of the so-called social factors, and main characteristics of emotional intelligence are: self-awareness, self-control self-motivation, empathy and managing interpersonal relationships. In definition, satisfaction at work also contains an emotion aspect, but this is mostly positive experienced when the person is doing the work. Both components are very important in nursing. Both are connecting and complementing each other. The purpose of the thesis was to determine the relationship of emotional intelligence and job satisfaction in the emergency service. Methods: The survey was based on quantitative methodology; we conducted a study using a questionnaire. The questionnaire contains demographic information and statements about job satisfaction. We used a Job Satisfaction Survey. In the second part of the questionnaire a Trait Emotional Intelligence Questionnaire (SF-TEIQue) was used. In the statistical analysis, we used descriptive statistics, Pearson's correlation coefficient and analysis of variance to identify statistically significant differences between the studied variables. Reliability of the questionnaire was tested by Cronbach's coefficient (α= 0.725). Results: The study showed that emotional intelligence is significantly related with satisfaction at work in the emergency service (r = 0.39, p = 0.07) and that older participants are significantly more satisfied at work than younger participants (M = 3.8, t = -2.418, p = 0.019). Discussion and conclusion: Nursing care is inextricably linked with emotions. Our study demonstrates, that positive emotional intelligence and a high level of job satisfaction are important factors that effects on the psychological health and well-being of employees in nursing.
Ključne besede:emotional intelligence, job satisfaction, emotional self-control, emergency service


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici