Naslov: | OKOLJSKA OZAVEŠČENOST UČENCEV V 3., 4. IN 5. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE |
---|
Avtorji: | ID Džambić, Jasmin (Avtor) ID Golob, Nikolaja (Mentor) Več o mentorju...  ID Hus, Vlasta (Komentor) |
Datoteke: | UNI_Dzambic_Jasmin_2014.pdf (2,05 MB) MD5: B1DCB99B8015A8E7D82F8BC8652F48EA
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | PEF - Pedagoška fakulteta
|
---|
Opis: | V osnovnošolskem izobraževanju je okoljska vzgoja vključena v vsa tri obdobja osnovne šole, v tretjem obdobju pa jo lahko šola izvaja kot izbirni predmet. Kar pomeni, da jo učitelji lahko vključujejo v posamezne predmete, različne dneve dejavnosti in različne obšolske dejavnosti, seveda je potem izvajanje odvisno od posameznega učitelja, kaj in kako bo teme okoljske vzgoje vključil v predmete, ki jih poučuje. Ampak okoljska vzgoja bi morala pomeniti veliko več, kot le vsebino, temo in predmet v šoli. Morala bi predstavljati izobraževanje z dodano vrednostjo, komuniciranje, ustvarjalnost in še veliko drugega. Predvsem pa bi morala temeljiti na vzgoji in izobraževanju za trajnostni razvoj, ki vključuje odgovornost za prihodnje generacije. Kot pedagoški delavci in kot starši se moramo zavedati, da je naša naloga ta, da s svojim znanjem o varovanju okolja učencem pomagamo razviti akcijske kompetence na področju varovanja okolja , ki mora zajemati praktične dejavnosti v šoli in izven nje, prav tako pa se moramo truditi delovati v smeri okoljsko osveščenega ravnanja. S čimbolj pogostim doseganjem ciljev pri vsakdanjem pouku lahko veliko doprinesemo k bolj trajnostnemu načinu življenja in ohranjanju okolja.
V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljena pomembnost okoljske miselnosti in pomembnost sodelovanja med vsemi nami. Podrobneje smo predstavili pomen motivacije in reševanja okoljskih problemov z velikim poudarkom na sodelovanju. Predstavili smo tudi razvijanje akcijske kompetence učencev. Prav tako smo analizirali smernice za načrtovanje okoljske vzgoje kot vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. V empiričnem delu je predstavljena analiza raziskave med učenci tretjega, četrtega in petega razreda o varovanju okolja tako v šoli kot doma.
Podatek, ki smo ga dobili z analizo rezultatov anket, je, da se večina učencev vsaj občasno zanima za onesnaženost okolja v katerem živijo in veliko pa je takih, ki se za to stalno zanima Ugotovljeno lahko pomeni, da so anketirani učenci poslednično primerno okoljsko ozaveščeni in da so pripravljeni marsikaj postoriti, da bi se stanje okolja nekoč le izboljšalo. To kaže na to, imajo razvito osnovno akcijsko kompetenco, ki jo je potrebno umestiti v način razmišljanja za trajnostni razvoj. Seveda pa je potrebno nadaljevati tudi v smeri vključevanja medpredmetnega učnega načrta okoljske vzgoje v izvedbo večine predmetov, izobraževanja in didaktične materiale. |
---|
Ključne besede: | osnovna šola, učitelj razrednega pouka, okolje, okoljska vzgoja, sodelovanje, motivacija, akcijska kompetenca |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [J. Džambić] |
---|
Leto izida: | 2014 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-44750  |
---|
UDK: | 37(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 20697864  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:EASI0MV0 |
---|
Datum objave v DKUM: | 15.07.2014 |
---|
Število ogledov: | 2316 |
---|
Število prenosov: | 206 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | PEF
|
---|
:
|
DŽAMBIĆ, Jasmin, 2014, OKOLJSKA OZAVEŠČENOST UČENCEV V 3., 4. IN 5. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : J. Džambić. [Dostopano 23 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=44750
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |