| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:AVTENTIČNO VODENJE V ORGANIZACIJAH
Avtorji:ID Podkrajšek, Saša (Avtor)
ID Uršič, Duško (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Podkrajsek_Sasa_2014.pdf (2,38 MB)
MD5: 2FAA73C558F0BB9450B61616306B463C
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Avtentično vodenje v organizaciji bi lahko povezali z življenjskim večnim spoznavanjem sebe in hkrati nikoli dokončanemu učenju. Gre za zelo prvinski način delovanja, ki je zelo preprosto v svojem bistvu a hkrati je potrebno ustrezno v čas umestiti prave ideje. V tem je ključ uspeha posameznika in tudi organizacije. Tovrstni razvoj posameznikov, ki so v vlogi podrejenih delavcev, od vodje zahteva izredne sposobnosti prilagajanja posameznim karakterjem, potrebam, situacijam,… Istočasno pa se od njih pričakuje tudi nadpovprečna senzibilnost zaznavanja, ki se nikoli ne konča zaradi česar je vodstvena vloga v učeči se organizaciji izredno aktivna funkcija, ki zahteva nadpovprečno energijo in izreden karakter. Glavna naloga avtentičnega vodja je uravnovesiti vse nabrane izkušnje in znanja z vedno svežimi novostmi in zastavljenimi cilji podjetja. Za vodenje v pričakovanih okvirih je nujno potrebno vpliv na sodelavce, ki pa pri avtentičnem vodenju sloni na čim večji predanosti in zaupanju do nadrejene osebe. Gre za integriteto, ki je v fazi vodenja pridobljena s pomočjo vrednot, ki jih posameznik ima. Vsi zaposleni v tovrstni organizaciji težijo k uspehu celotne organizacije. V njih je vzbujena želja po maksimiranju svojega prispevka k skupnemu rezultatu ter težnja po nenehnem izobraževanju in širjenju znanja. Njihovi uspehi so vidni, opazni, zanje pa so tudi primerno nagrajeni. Dandanes praktično na trgu ne moremo več zaslediti statičnosti oz. okolja ali sfere, ki se ne bi nenehno spreminjala. Zato je zelo pomembno, da se je organizacija temu nenehno vrtečemu kolesju sposobna prilagajati v največji možni meri. Brez sence dvoma lahko zapišemo, da je zelo močna komparativna vrednost vsakega podjetja v njegovi sposobnosti hitrejšega sistematičnega učenja, kot so ga sposobni njegovi konkurenti. Vedno bolj se uveljavlja križišče različnih oblik vodenj, ki se jih bomo v magistrski nalogi dotaknili. Poudarek pa bo na avtentičnem vodenju. Obstaja namreč veliko problemov in vprašanj, ki se jih bodo v podjetjih v prihodnosti morali začeti lotevati ter jih rešiti, saj imajo le-ti velik vpliv na raziskave v podjetju, najprej pa morajo seveda ugotoviti, kako se kažejo v praksi. Vodenje je sestavni del upravljanja organizacije za dosego vseh ciljev. Vsi vemo, da dandanes podjetja potrebujejo dobrega in sposobnega vodja, če želijo biti uspešni in tako dosegati zastavljene cilje. Različna podjetja, ki se uvrščajo v različne branže imajo med seboj ne vedno enak pristop do vodenja in razvoja potencialov svojih zaposlenih. V sled tega nas je zanimalo kakšno je dejansko stanje na tem področju v Sloveniji, pa tudi ali so zaposleni sploh sposobni izraziti potrebe po avtentičnem vodenju oz. elementih, ki so sestavni del le tega. Magistrska naloga zavzema dva dela, in sicer teoretični del, ki temelji na avtentičnem vodenju in empirični del, kjer je bilo anketiranih pet podjetij iz Štajerske. Vse ankete so bile izvedene anonimno, v želji po pridobitvi čim bolj realne slike o stanju v gospodarstvu. Prav tako zajemajo vprašanja na več področjih, ki omogočajo pokrivanje vseh temeljev avtentičnega vodenja.
Ključne besede:KLJUČNE BESEDE: avtentično vodenje, avtentičen, vodja, menedžer, čustvena inteligenca, cilji, strategije, zadovoljstvo, uspešnost, slogi, kriteriji, organizacija.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[S. Podkrajšek]
Leto izida:2014
PID:20.500.12556/DKUM-44421 Novo okno
UDK:005.1
COBISS.SI-ID:11761948 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:GJ7CG7BP
Datum objave v DKUM:25.07.2014
Število ogledov:3512
Število prenosov:823
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
PODKRAJŠEK, Saša, 2014, AVTENTIČNO VODENJE  V ORGANIZACIJAH [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : S. Podkrajšek. [Dostopano 10 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=44421
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:AUTHENTIC LEADERSHIP IN ORGANIZATIONS
Opis:Within the organization, authentic leadership is about always discovering yourself and at the same time whole life learning. It is a very primal operating mode, which is very simple in its essence but at the same time requires an appropriate timing of installing right ideas. This is the key to success of individuals and organizations. Such an evolution of individuals, who are acting as subordinate employees, requires of the leader an extraordinary ability to adapt to individual character, needs, situations... At the same time it is also expected an above-average sensitivity of perception, that never ends, making leadership role in learning organization extremely active function, which requires above-average energy and a remarkable character. The main task of the authentic leader is to balance all the accumulated experience and knowledge with always fresh innovations and with the objectives of the company. They are also expected that subordinate employees are directly motivated for their own identification with the objectives and vision of the company in which they work. Impact on colleagues is essential for keeping the anticipated contexts, which, within the authentic management is based on the maximization of commitment and trust to the superior. It is all about the integrity that is obtained, under the management, through the values that an individual has. All employees of such organizations tend to the success of the entire organization. They have the desire to maximize their contribution to the overall result and search for continuing education and dissemination of knowledge. They also play an important role in co-deciding and are not just a number in personnel records. Their successes are visible, noticeable and they are appropriately rewarded. Practically, nowadays on the market we can no longer detect static or environment or the sphere that would not continuously change. It is therefore important that the organization was able to adapt to the fullest extent possible. Without a shadow of a doubt we can say that is a very powerful comparative value of each company in its ability of systematic learning faster than their competitors are able to. The intersection of different forms of management, which we will touch upon the master thesis, is increasingly asserted. Emphasis will be on authentic leadership. There is a lot of problems and issues that there will be in companies and they need to start tackle and solve them, because they have a huge impact on company research. First, of course, they must determine how those problems are indicating in practice. Leadership is an integral part in the management of the organization to achieve all the set goals. We all know that nowadays companies need a good and capable leader, if they want to be successful and therefore achieve the set objectives. Various companies that are classified in different industries have not always had the same approach to the management and developing potentials of their employees. Because of that we were interested in actual situation on this subject in Slovenia, as well as whether employees are able to express the need for authentic management and elements that are an integral part of it. Master thesis occupies two parts, namely the theoretical part, based on authentic leadership and empirical part, where five companies from Štajerska were surveyed. All surveys were conducted anonymously, desiring to obtain the most realistic view of the state of the economy. They also cover the issues in several fields, enabling coverage of all the foundations of authentic leadership.
Ključne besede:KEYWORDS: authentic leadership, authentic, leader, manager, emotional intelligence, goals, strategies, satisfaction, performance, style, criteria organization.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici