| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:VPLIV DEJAVNIKOV POSLOVNEGA MODELA PONUDNIKA NA UVEDBO RAČUNALNIŠTVA V OBLAKU
Avtorji:ID Bogataj Habjan, Kristina (Avtor)
ID Pucihar, Andreja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf DR_Bogataj_Kristina_2014.pdf (3,47 MB)
MD5: C69342C1489754DA5C9ECD5140AC7668
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorska disertacija
Organizacija:FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Opis:Disertacija obravnava povezanost dejavnikov poslovnega modela ponudnika z uvedbo storitev računalništva v oblaku v družbah in vpliv dejavnikov na sprejetje odločitve o uvedbi tovrstnih storitev. Predstavljeni raziskovalni model izhaja iz teoretičnih opredelitev dejavnikov poslovnega modela po Osterwalderju, dejavnikov poslovnega modela, opredeljenih v okviru projekta E-Factors, ter dejavnikov, opredeljenih na osnovi razgovora s strokovnjaki oziroma predstavniki ponudnikov storitev računalništva v oblaku. S predstavljenim raziskovalnim modelom 40 dejavnikov združujemo v naslednje skupine: Zmožnost ponudnika za zagotavljanje storitve, Vrednost storitve, Upravljanje odnosov s strankami, Prihodkovni model ponudnika in Stroški. V raziskavi je sodelovalo 80 družb iz Slovenije. Anketiranje se je izvajalo od 18. septembra do 10. oktobra 2012. Ugotovljeno je bilo, da statistično značilnih vplivov obravnavanih dejavnikov oziroma skupin dejavnikov na uvedbo storitev računalništva v oblaku v družbah ni možno potrditi. Čeprav njihovega vpliva na uvedbo storitev računalništva v oblaku statistično ni bilo možno potrditi s 95 % oziroma 90 % zanesljivostjo, so rezultati statistične analize potrdili, da: - Na uvedbo storitve Programska rešitev kot storitev še najpomembneje vpliva (pozitiven vpliv) skupina dejavnikov Sodelovanje s partnerji (smerni koeficient: 0,493). - Na uvedbo storitve Platforma kot storitev še najpomembneje vpliva (pozitiven vpliv) skupina dejavnikov Sodelovanje s partnerji (smerni koeficient: 0,610). - Na uvedbo storitve Infrastruktura kot storitev še najpomembneje vplivata (pozitiven vpliv) skupini dejavnikov Usmerjenost storitve glede na ciljne stranke (smerni koeficient: 0,901) in Sodelovanje s partnerji (smerni koeficient: 0,576). Prav tako so bile ugotovljene zmerne oziroma močne povezave med samimi skupinami dejavnikov poslovnega modela ponudnika računalništva v oblaku. Smeri povezanosti teh povezav so pozitivne.
Ključne besede:- uvedba storitev računalništva v oblaku, dejavniki poslovnega modela, programska rešitev kot storitev, platforma kot storitev, infrastruktura kot storitev.
Kraj izida:Maribor
Leto izida:2014
PID:20.500.12556/DKUM-43885 Novo okno
COBISS.SI-ID:7305491 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:AL4Q5UXY
Datum objave v DKUM:24.06.2014
Število ogledov:3035
Število prenosov:320
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FOV
:
BOGATAJ HABJAN, Kristina, 2014, VPLIV DEJAVNIKOV POSLOVNEGA MODELA PONUDNIKA NA UVEDBO RAČUNALNIŠTVA V OBLAKU [na spletu]. Doktorska disertacija. Maribor. [Dostopano 23 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=43885
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:PROVIDER`S BUSINESS MODEL FACTORS, IMPACTING CLOUD COMPUTING ADOPTION
Opis:The dissertation focuses on identification of provider´s business model factors, impacting cloud computing adoption. Interactions among 40 identified business model factors and their influence on cloud computing adoption were investigated. Business model factors were identified and investigated from provider´s and end user´s perspective. The research framework presents a combination of Osterwalder´s business model definition, business model factors identified from E-Factors project and other factors, identified in prior research in the investigated field (including interviews with experts in the field of information technology). The research was carried out among companies in Slovenia, from September 18th to October 10th, 2012. The results show that there are no statisticaly significant influences of analysed business model factors and factor groups on cloud computing adoption. Despite the fact that statistical significance of the factors´ influence cannot be confirmed, statistical correlations were still identified. They define moderate and strong influences of some business model factors on cloud computing adoption, studied by each type of cloud computing service: - The results show the influence of following factors on cloud computing adoption: Positive influence of the factor "Collaboration with partners" on Software as a Service (slope coefficient: 0,493), Platform as a Service (slope coefficient: 0,610) and Infrastructure as a Service (slope coefficient: 0,576) adotion. - Positive influence of the factor "Focus of services to target customers" (slope coefficient: 0,901) on Infrastructure as a Service adoption. Also, the results show moderate and strong (positive) correlations among all provider´s business model factor groups.
Ključne besede:- cloud computing adoption, business model factors, software as a sService, platform as a service, infrastructure as a service.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici