Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
Vloga socialno-kulturnega okolja pri učenju tujih jezikov
Avtorji:
ID
Lešnik, Sabina
(Avtor)
ID
Brumen, Mihaela
(Mentor)
Več o mentorju...
ID
Ivanuš Grmek, Milena
(Komentor)
Datoteke:
DR_Lesnik_Sabina_2014.pdf
(2,03 MB)
MD5: 1AB77E1EFBBE8ECE90CF14302DD44DBB
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Doktorsko delo/naloga
Tipologija:
2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:
Doktorska disertacija obravnava stališča staršev ter odnos učencev do učenja in poučevanja tujih jezikov in ima dvodelno strukturo. V prvem delu predstavimo splošna izhodišča učenja in poučevanja tujih jezikov ter otrokovo socialno-kulturno okolje in dosedanja znanstvena spoznanja o vlogi socialno-kulturnega okolja. Socialno-kulturno okolje se nanaša na fizično in socialno okolje v katerem ljudje živijo ter vključuje kulturo, kjer se posameznik izobražuje in živi. Socialno-kulturno okolje zajema tradicije, vrednote, prepričanja, stopnjo pismenosti in izobrazbe ter etične standarde. Pričujoča spoznanja predstavljajo temeljno podstat empirične raziskave, predstavljene v drugem delu doktorske disertacije, katere temeljni namen je bil proučiti vlogo socialno-kulturnega okolja pri učenju tujih jezikov. Temeljne ugotovitve empirične raziskave, izvedene od maja do junija 2012, v kateri je sodelovalo 200 staršev učencev devetih razredov in 600 učencev devetih razredov štirih statističnih slovenskih regij (Pomurska, Podravska, Osrednjeslovenska in Goriška regija) so, da socialno-ekonomski status vpliva na spodbujanje učenja tujih jezikov doma, na stališča staršev in učenčev odnos do učenja oziroma poučevanja tujih jezikov. Višji kot je socialno-ekonomski status družine, bolj spodbujajo starši učenje tujih jezikov doma in bolj pozitiven odnos imajo učenci in starši do učenja in poučevanja tujih jezikov. Rezultati so tudi pokazali, da ima velik vpliv na spodbujanje učenja tujih jezikov doma ter na stališča staršev in odnos učencev do učenja in poučevanja do tujih jezikov statistična regija; najspodbudnejše domače okolje za učenje tujih jezikov imajo učenci Osrednjeslovenske regije, prav tako imajo starši in učenci te regije najbolj pozitivna stališča in odnos do učenja in poučevanja tujih jezikov. Na osnovi naše raziskave lahko zaključimo, da je prepričevanje nestrokovne javnosti o smotrnosti zgodnjega učenja tujih jezikov potrebno, s kritično podporo šolske jezikovne politike pa lahko starši bistveno vplivajo na učenje in poučevanje tujih jezikov. Glede na rezultate empirične raziskave podajamo smernice za spodbujanje učenja tujih jezikov na treh ravneh, in sicer državni, lokalni oziroma občinski in šolski ravni.
Ključne besede:
tuji jeziki
,
socialno-kulturno okolje
,
stališča staršev
,
osnovna šola
,
statistične regije v Republiki Sloveniji
Kraj izida:
[Maribor
Založnik:
S. Lešnik]
Leto izida:
2014
PID:
20.500.12556/DKUM-43610
UDK:
81'24:373.3(497.4)(043.3)
COBISS.SI-ID:
20349960
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:ITFSCRAE
Datum objave v DKUM:
24.02.2014
Število ogledov:
3902
Število prenosov:
585
Metapodatki:
Področja:
PEF
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
LEŠNIK, Sabina, 2014,
Vloga socialno-kulturnega okolja pri učenju tujih jezikov
[na spletu]. Doktorska disertacija. Maribor : S. Lešnik. [Dostopano 21 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=43610
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Filmski turizem in turizem popularne kulture
Prikaz turistične destinacije v filmu Vicky Cristina Barcelona
Prikaz Toskane v filmu Under the Tuscan Sun (Pod toskanskim soncem)
Spominki in turizem
Film-induced tourism
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Marketing destinacije
Analiza vrzeli med identiteto in podobo destinacije Kranj na družbenih omrežjih
Comparison of destination image and identity
Analiza organske podobe Ljubljane kot turistične destinacije na podlagi vsebin generiranih s strani uporabnikov
Celostna grafična podoba destinacije Vojnik
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
The Role of Socio-Cultural Environment in Foreign Language Learning
Opis:
The doctoral dissertation deals with parents' and students' attitudes towards foreign language learning as well as teaching foreign languages and consists of two parts. In the first part we present basic foreign language learning and teaching issues, the child’s socio-cultural environment and scientific findings on the role of socio-cultural environment. The socio-cultural environment refers to the physical and social environment in which people live. It also introduces individual's culture. Socio-cultural environment includes traditions, values, beliefs, the level of literacy and education and ethical standards. These findings represent the basic foundation of the empirical research presented in the second part of the doctoral dissertation, with the fundamental purpose to examine the role of socio-cultural environment in learning foreign languages. The main findings of the empirical research conducted in the period between May and July 2012, which included 200 parents who have ninth-grade pupils attending Slovene primary schools and 600 pupils of the ninth-grade primary schools in four statistical regions of Slovenia (Pomurska, Podravska, Central Slovenia and Gorizia), are that the socio-economic status has an effect on encouraging the learning of foreign languages at home as well as parents’ and students’ attitudes towards learning and teaching foreign languages. The higher the socio-economic status of the family is, the more parents encourage foreign language learning at home, and the more positive attitudes of foreign language learning and teaching parents and pupils have. The results also show that a different Slovenian region has a sagnificant impact on encouraging foreign languages learning at home as well as parents’ and pupils’ attitudes towards learning and teaching of foreign languages; the most supportive home environment for foreign languages learning have the pupils of the Central Slovenia region, moreover, the parents and pupils of this region have the most positive attitudes towards foreign language learning and teaching. Based on our study we can conclude that it is necessary to convince the non-professional public about the desirability of foreign language learning at the preprimary level. With the critical support of the school language policy parents can have a significant impact on foreign language learning and teaching. Based on the results of our empirical research we provide the guidelines for promoting the foreign languages learning at three levels, the state, local and school levels.
Ključne besede:
foreign languages
,
socio-cultural environment
,
parents’ attitudes
,
primary school
,
statistical regions of Slovenia
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj