| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:NAPAČNA RAZUMEVANJA PREPROSTIH NARAVOSLOVNIH POJMOV PRI VZGOJITELJICAH IN ŠTUDENTIH PREDŠOLSKE VZGOJE
Avtorji:ID Božič, Manja (Avtor)
ID Breznik, Nika (Avtor)
ID Petek, Darija (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Bozic_Manja_2014.pdf (1,30 MB)
MD5: E7502356B24B4F04D3FC575DF7ED0256
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Pojem je miselna tvorba, ki je določena z bistvenimi lastnostmi in značilnostmi. Pojme razvijamo skozi proces učenja, ki traja celo življenje, nanj pa vplivajo različni dejavniki. Pojme razvijamo postopoma in prilagojeno miselnemu razvoju posameznika. Diplomsko delo govori o napačnem razumevanju preprostih naravoslovnih pojmov. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem delu smo se osredotočili na kognitivni razvoj otroka, učenje in razvoj pojmov. Posebno pozornost smo namenili napačnemu razumevanju preprostih naravoslovnih pojmov. Naravoslovne pojme smo razdelili na fizikalne pojme, kemijske pojme in biološke pojme. V strokovni literaturi smo poiskali definicije izbranih pojmov in razlike med njimi. Na podlagi teoretičnega dela smo sestavili anketni vprašalnik. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati empirične raziskave, ki smo jo med vzgojiteljicami izvedli v mesecu decembru 2013 v mariborskih vrtcih, kjer smo v času študija opravljali pedagoško prakso. Poleg vzgojiteljev in vzgojiteljic smo anketirali tudi študente 1. in 3. letnika predšolske vzgoje na Pedagoški fakulteti v Mariboru. S pomočjo empirične raziskave smo ugotavljali, kako dobro anketiranci poznajo in razumejo različne kemijske, fizikalne in biološke pojme. Ugotovili smo, da anketiranci preproste naravoslovne pojme dokaj dobro poznajo, razumejo in med seboj ločujejo. Še vedno pa se pojavlja napačno razumevanje pojmov. Iz podatkov smo ugotovili, da so se vzgojiteljice med vsemi anketiranimi izkazali najbolje, saj so odgovorili z najmanj napačnimi odgovori. To pomeni, da so pri svojem delu na naravoslovnem področju strokovno suvereni.
Ključne besede:predšolski otrok, učenje, razvoj pojmov, napačni pojmi, fizikalni pojmi, kemijski pojmi, biološki pojmi.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Božič
Leto izida:2014
PID:20.500.12556/DKUM-43576 Novo okno
UDK:373.2:5(043.2)
COBISS.SI-ID:20403464 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:ROSQOMJZ
Datum objave v DKUM:18.03.2014
Število ogledov:2094
Število prenosov:309
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
BOŽIČ, Manja in BREZNIK, Nika, 2014, NAPAČNA RAZUMEVANJA PREPROSTIH NARAVOSLOVNIH POJMOV PRI VZGOJITELJICAH IN ŠTUDENTIH PREDŠOLSKE VZGOJE [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : M. Božič. [Dostopano 30 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=43576
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:MISUNDERSTANDINGS OF SIMPLE SCIENCE CONCEPTS AMONG TEACHERS AND STUDENTS OF PRE-SCHOOL EDUCATION
Opis:The concept is an intellectual construction which is defined by its essential characteristics. The concepts are developed through the process of lifelong learning and are under the influence of different factors. The concepts are developed gradually and are adapted to individual's mental development. This thesis is about wrong understanding of simple naturalist concepts. It is divided into two parts, theoretical and empirical. In the first part we focused on the cognitive development of the child, learning and development of concepts. Special attention was given to wrong understanding of simple naturalist concepts. These were divided into physical, chemical and biological concepts. We have found definitions and the differences of the chosen concepts in literature. The theoretical part was the basis for the questionnaire we made. In the empirical part there are the results of the research which was made in December in some kindergartens in Maribor where we had pedagogic practice during our studies. Besides pre-school teachers we gave the questionnaires also to the students of pre-school education of Faculty of Education in Maribor. The aim of the research was to find out how well the respondents know different chemical, physical and biological concepts. We found out that in general the respondents know simple naturalist concepts quite well, they understand them and make distinctions among them. However, there are still exapmles of wrong understanding of the concepts. The data show that among the responders the pre-school teachers were the best, that is they had the least wrong answers. That is a good news because we know that they are competent at their work in the field of understanding naturalist concepts.
Ključne besede:pre-school child, learning, development of concepts, wrong concepts, physical concepts, chemical concepts, biological concepts.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici