| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:VRSTNIŠKA MEDIACIJA Z VIDIKA UČENCEV IN UČITELJEV V OSNOVNIH ŠOLAH
Avtorji:ID Cartl, Mateja (Avtor)
ID ČAGRAN, BRANKA (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Cartl_Mateja_2013.pdf (1,47 MB)
MD5: 28DF125AAECFF3A3468C1133880A3B14
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Magistrska naloga zajema oceno uspešnosti in primernosti vrstniške mediacije z vidika učencev šestega in devetega razreda. Pri tem je bila preverjena vloga spola, razreda in izkušenj. Podana je tudi ocena učinkovitosti in uveljavljanja vrstniške mediacije z vidika stališč učiteljev, glede na delovno dobo, delovno mesto in izkušnje z vrstniško mediacijo. V raziskavi je sodelovalo 395 učencev in 118 učiteljev določenih osnovnih šol na področju Zavoda za šolstvo Maribor. Podatki za učence so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika, podatki za učitelje pa s pomočjo lestvice stališč. Rezultati za učence so pokazali, da vrstniška mediacija še ne dosega želenih učinkov. Večina učencev še ne zaznava koristi vrstniške mediacije, še zlasti ne zmanjšanja nasilja na šoli. Mnogi vrstniško mediacijo dojemajo kot priložnost za izognitev kazni. Prav tako vpleteni učenci pogosteje kot izvajalci menijo, da je izvajanje vrstniške mediacije zahtevno in nevarno. Rezultati za učitelje so pokazali, da imajo učitelji pozitivno stališče tako do učinkovitosti, kot tudi uveljavljanja vrstniške mediacije. Učitelji so najbolj soglašali s pozitivnimi učinki vrstniške mediacije na področju komunikacije, medosebnih odnosov in za tem na področju učenčeve samopodobe (to so potrdili predvsem učitelji z višjo delovno dobo in izkušnjami). Nekoliko bolj so bili učitelji zadržani pri njenih učinkih na pouk in še zlasti pri razbremenjevanju učiteljev in staršev.
Ključne besede:teorija motivacije, socialni odnosi, konflikt, disciplina, mediacija, vrstniška mediacija
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Cartl]
Leto izida:2013
PID:20.500.12556/DKUM-42893 Novo okno
UDK:37.015.3(043.2)
COBISS.SI-ID:20739080 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:WEJ6XPXA
Datum objave v DKUM:28.07.2014
Število ogledov:2668
Število prenosov:410
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
CARTL, Mateja, 2013, VRSTNIŠKA MEDIACIJA Z VIDIKA UČENCEV IN UČITELJEV V OSNOVNIH ŠOLAH [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Cartl. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=42893
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:PEER MEDIATION FROM THE POINT OF VIEW OF STUDENTS AND TEACHERS IN PRIMARY SCHOOLS
Opis:The master's thesis deals with the assessment of effectiveness and appropriateness of peer mediation from the point of view of sixth and ninth grade students. It examines the role of gender, class and experience. There is also an assessment of effectiveness and enforcement of peer mediation from the point of view of teachers, according to period of employement, position and experience with peer mediation. The study involved 395 students and 118 teachers from specific primary schools from the Education Institute in Maribor. The data for students were gained with the help of the questionnaire and the data for teachers with the help of the Likert’s scale. The results for students showed that peer mediation has not yet reached the desired effect. Most students still do not perceive the benefits of peer mediation; in particular, the reduction of violence in school. Many perceive peer mediation as the opportunity to avoid punishment. Even so, the involved students, more often than mediators, believe that the implementation of peer mediation is demanding and dangerous. The results for teachers revealed that the teachers have a positive standpoint towards effectiveness, as well as enforcement of peer mediation. The teachers agreed that the most positive effects of peer mediation showed in the field of communication, interpersonal relationships and; thus, in the field of student’s self-esteem (this was confirmed mostly by the teachers with the longest period of employment and experience). The teachers were slightly more reticent to its effects on teaching and; especially, on taking the burden off of teachers and parents.
Ključne besede:theory of motivation, social relationships, conflict, discipline, mediation, peer mediation


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici