Naslov: | VLOGA MANAGEMENTA PRI REŠEVANJU KRIZE V PODJETJU |
---|
Avtorji: | ID Pipenbaher, Nejc (Avtor) ID Uršič, Duško (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | MAG_Pipenbaher_Nejc_2013.pdf (53,14 MB) MD5: E3128775DA988559EC2C7E909CE153CF
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
|
---|
Opis: | Magistrsko delo obravnava vlogo managementa in prenovo skupine Vates v krizi.
Poglavitne naloge kriznega managementa so načrtovanje in nadzorovanje okolja podjetja - prepoznavanje prednosti in nevarnosti v okolju ter napovedovanje in oblikovanje prihodnjih silnic, ki bi lahko vplivale na podjetje, analiziranje okolja ter oblikovanje akcij podjetja in odzivov, ki bodo v pomoč pri doseganju ugodnega položaja podjetja na trgu v primeru kriz.
Glavna načela pri upravljanju krize so razvijanje pozitivnega stališča do krize oz. do nastalih razmer, poslovanje podjetja v sozvočju s pričakovanji različnih javnosti, ustvarjanje dobrega imena podjetja z uspešnim komuniciranjem zanesljivih dejstev ter iskanje priložnosti med krizo.
Magistrsko delo je vsebinsko sestavljeno iz šestih poglavij . V prvem poglavju je zapisan uvod. Kriza, njena opredelitev, faze, simptomi, vzroki, preprečevanje kriz je opisano v drugem poglavju. Nadalje sem v tretjem poglavju proučil osnove managementa in v četrtem poglavju predstavil vlogo managementa pri preprečevanju krize v podjetju. V petem poglavju sem v podanem primeru v magistrski nalogi obravnaval skupino Vates, ki je delovala na področju turizma, oz. hotelirstva in gostinstva.
Pri obravnavi primera sem se osredotočil na zadnja 4 leta poslovanja, torej od nastanka krize pa do sanacije podjetja, katere končni rezultat je:
- ohranitev dejavnosti na vseh lokacijah
- rešitev praktično vseh delovnih mest
- sanacija finančnega položaja v odnosu do bank in dobaviteljev
- sprememba lastništva, kot posledica potrebnih ukrepov za uspešno izvedbo sanacije
- velika izguba kapitala lastnika
Ključna napaka skupine je bila prevelik obseg investiranja v nepravem trenutku, kar je vodilo v nezmožnost realizacije tržnih pričakovanj ob nastanku krize v letu 2008/2009. Kljub relativno usposobljenemu managementu tudi z bogatimi izkušnjami s področja sanacije podjetij, so bile storjene predvsem naslednje napake:
- kljub pravočasnemu zaznavanju dejavnikov krize prepočasno reagiranje v odnosu do ključnega partnerja – banke
- oceni in pričakovanju, da bo kriza trajala 2 - 3 leta, nakar se bo začela ponovna gospodarska rast, sicer z upočasnjenim tempom
- zaključevanje investicij v teku, katerih ni bilo možno uspešno plasirati na trg v dolgotrajni krizi
- na osnovi napačne odločitve in prepozno prilagajanje cenovni politiki trga in novim oblikam trženja, predvsem zniževanje cen
Menim, da je bila ena od ključnih napak tudi direktno pogajanje lastniških struktur z banko, kjer se je izkazalo, da so pogajanja potekala na neenakovredni ravni, saj pogajalci na strani banke niso bili nosilci odločanja. Nedopustno je bilo zavlačevanje bank in s tem izčrpavanje skupine do točke:
- ker ni bilo več pogojev za alternativne rešitve »pritisnjeni v kot«
- pomanjkanje časa za iskanje strateških partnerjev ali kupcev
- izguba ogleda tržne pozicije. S tem so bili izgubljeni potenciali za obrambo v pogajanjih z banko. Kot edina rešitev je ostalo dezinvestiranje in razveze pogodb za nepremičnine ter s tem nastanek situacije, ki ni več zagotavljala fizičnih pogojev zaposlovanja
Na podlagi preučenega sem v šestem poglavju zapisal zaključek oz. sklep. |
---|
Ključne besede: | Management, prenova podjetja, kriza, krizni management, vloga managementa pri preprečevanju krize. |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [N. Pipenbaher] |
---|
Leto izida: | 2013 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-42777  |
---|
UDK: | 005.3 |
---|
COBISS.SI-ID: | 11621404  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:10008DWP |
---|
Datum objave v DKUM: | 10.01.2014 |
---|
Število ogledov: | 2258 |
---|
Število prenosov: | 398 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | EPF
|
---|
:
|
PIPENBAHER, Nejc, 2013, VLOGA MANAGEMENTA PRI REŠEVANJU KRIZE V PODJETJU [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : N. Pipenbaher. [Dostopano 10 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=42777
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |