Naslov: | DRUŽBENA ODGOVORNOST IN TRAJNOSTNI RAZVOJ V MEDNARODNEM POSLOVANJU |
---|
Avtorji: | ID Gračnar, Mateja (Avtor) ID Korez-Vide, Romana (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | VS_Gracnar_Mateja_2013.pdf (609,95 KB) MD5: D62C7DEAEFE309D78AD764BA1A30EDD2
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
|
---|
Opis: | V literaturi lahko zasledimo mnogo definicij družbene odgovornosti. Vsem definicijam je skupno, da družbeno odgovorno poslovanje pripomore k izboljšanju blaginje celotne družbe, pri čemer podjetja upoštevajo njegove notranje in zunanje deležnike ter lastne interese.
Skozi zgodovino so se spreminjali ne samo definicije, temveč tudi koncepti in modeli družbene odgovornosti. Med najbolj znanimi so koncept trojnega izida, tridelni in štirifazni model družbene odgovornosti organizacij ter Carrollova piramida, ki smo jo v empiričnem delu diplomskega seminarja aplicirali na primeru multinacionalnega podjetja. Med modele družbene odgovornosti uvrščamo tudi sodobno piramido družbene odgovornosti, ki predstavlja nadgradnjo Carrollove piramide.
Podjetja svojo družbeno odgovornost vključujejo na številna področja njihovega poslovanja. Področja družbeno odgovornih aktivnosti podjetja so odnos do zaposlenih, odnos do naravnega okolja, odnos do kupcev in dobaviteljev, odnos do lokalne skupnosti in t. i. pravična trgovina.
Spoznali smo, da podjetja pri svojem družbeno odgovornem poslovanju sledijo dvem ključnim motivom, in sicer moralnemu motivu, kjer podjetja poleg ustvarjanja dobička ustvarjajo dodatno vrednost za družbo kot celoto in ekonomskemu motivu, ki za podjetje pomeni večji ugled, lojalnost in zaželenost.
Koristi, ki jih podjetja omenjajo po uvedbi družbene odgovornosti v svoje poslovanje, so hitrejša pridobitev kakovostnih kadrov, zvestoba kupcev in poslovnih partnerjev, boljši ugled podjetja, krepitev blagovne znamke, dobri odnosi z lokalno skupnostjo in državo, prepoznavanje potreb strank, večja privlačnost za investitorje ter konkurenčna prednost.
Za spodbujanje družbene odgovornosti v Sloveniji, Evropski uniji in v svetu delujejo številne organizacije. Cilj teh organizacij je spodbujati vključevanje družbene odgovornosti v poslovanje podjetij. Te organizacije se zavedajo, da družbeno odgovorno ravnanje in zagotavljanje trajnostnega razvoja pozitivno vpliva na celotno družbo.
V nadaljevanju diplomskega seminarja smo opredelili termin trajnostnega razvoja, ki je tesno povezan z načeli družbene odgovornosti. Preprosta definicija trajnostnega razvoja pravi, da mora sedanja družba poskrbeti, da današnja rast ne bo ogrozila možnosti rasti bodočih generacij.
V empiričnem delu diplomskega seminarja smo predstavili dve multinacionalni podjetji, in sicer domače multinacionalno podjetja Krka d.d. ter tuje multinacionalno podjetje Coca-Cola Hellenic. Ti podjetji smo si izbrali zato, ker sodelujeta v mednarodnem poslovanju, hkrati pa gre za zelo prepoznavni podjetji. Njuno družbeno odgovornost ter zavzemanje za trajnostni razvoj smo prikazali z notranjimi in zunanjimi dejavniki.
Glavna ugotovitev našega diplomskega seminarja izhaja iz spoznanja, da vključevanje podjetja v mednarodno poslovanje prinaša mnogo prednosti, hkrati pa prinaša tudi mnogo obveznosti in zahteva čas. Med prednostmi lahko izpostavimo večjo rast in razvoj podjetja, višjo dobičkonosnost, doseganje ekonomije obsega in višjo produktivnost. Družbeno odgovorno poslovanje pa podjetjem prinaša še kako pomembno konkurenčno prednost, ki zagotavlja trajnostni razvoj družbe. |
---|
Ključne besede: | družbena odgovornost podjetij, trajnostni razvoj, mednarodno poslovanje, Coca-Cola Hellenic, Krka d.d. |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [M. Gračnar] |
---|
Leto izida: | 2013 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-40965  |
---|
UDK: | 339.5 |
---|
COBISS.SI-ID: | 11540508  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:12XTPIQC |
---|
Datum objave v DKUM: | 29.10.2013 |
---|
Število ogledov: | 5519 |
---|
Število prenosov: | 795 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | EPF
|
---|
:
|
GRAČNAR, Mateja, 2013, DRUŽBENA ODGOVORNOST IN TRAJNOSTNI RAZVOJ V MEDNARODNEM POSLOVANJU [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : M. Gračnar. [Dostopano 27 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=40965
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |