| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:MORFOLOŠKA PRIMERJAVA NEMŠKIH IN SLOVENSKIH PLAKATOV S POUDARKOM NA BESEDOTVORNEM NAČINU KONTAMINACIJA
Avtorji:ID Sitar, Lilijana (Avtor)
ID Fabčič, Melanija (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Sitar_Lilijana_2013.pdf (1,80 MB)
MD5: C4B3F2AD048785EE1FAFC2D3EFEC2D82
PID: 20.500.12556/dkum/aec68ccb-d2b2-4bf2-9c1a-11c7d59f1716
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Diplomsko naloga je bila zasnovana s ciljem, da se ugotovi v kolikšni meri nam v današnjem času reklame in s tem plakati ponujajo igranje z besedami, bolje rečeno s tvorjenjem novih besed z besedotvornim načinom kontaminacije oziroma prekrivanja. Dejstvo je, da dandanes ustvarjalci reklam skušajo potrošnike pritegniti z izstopajočo reklamo ali plakatom in ne le s kvaliteto izdelkov. Nekateri plakati tvorijo že skoraj majhno vejo umetnosti zase. Zato je bilo najprej potrebno zagotoviti dovolj obsežen korpus nemških in slovenskih plakatov, s pomočjo katerih bi lahko potrdili oz. ovrgli zastavljene hipoteze. Izhajalo se je iz dejstva, da nemški plakati vsebujejo večje število prekrivank kot slovenski. Plakati so se zbirali od januarja 2011 do oktobra 2012. In sicer naključno oz. vključilo se je skoraj vse, na kar sem naletela. Vsaka kontaminacija na plakatu se je morfološko analizirala in bila uvrščena v določen tip in obliko kontaminacije. Pri analizi prekrivank so se upoštevali različni viri, saj je teorija o prekrivankah še v razvoju in se spreminja ves čas. Pri obdelavi plakatov se je uporabljala deskriptivna metoda obdelave podatkov in na podlagi izkušenj smo skušali izpeljati ugotovitve in rezultate.
Ključne besede:plakati, oglaševanje, prekrivanka, neologizem, besedotvorje, morfologija
Kraj izida:Maribor
Založnik:[L. Sitar]
Leto izida:2013
PID:20.500.12556/DKUM-40342 Novo okno
UDK:811.112.2(043.2)
COBISS.SI-ID:19894024 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:QEM8PHWH
Datum objave v DKUM:04.06.2013
Število ogledov:2194
Število prenosov:163
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
SITAR, Lilijana, 2013, MORFOLOŠKA PRIMERJAVA NEMŠKIH IN SLOVENSKIH PLAKATOV S POUDARKOM NA BESEDOTVORNEM NAČINU KONTAMINACIJA [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : L. Sitar. [Dostopano 21 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=40342
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Nemški jezik
Naslov:Morphologischer Vergleich der deutschen und slowenischen Plakatwerbung mit der Betonung auf dem Wortbildungstyp der Kontamination
Opis:Die vorliegende Diplomarbeit wurde mit dem Ziel konzipiert herauszufinden inwiefern heutzutage die Werbebranche mit uns „spielt“ und wie sie neue Wörter mit Hilfe des Wortbildungsprinzips der Kontamination bildet. Die Erschaffer von Werbung versuchen mit allen Mitteln den Verbraucher anzuziehen, entweder mit etwas Herausragendem oder mit etwas Neuem. Die Qualität der Produkte steht nicht mehr an erster Stelle, sondern nur noch der Massenverkauf der Ware. Man kann fast behaupten, dass solche Plakate eine kleine Kunstform für sich darstellen. Als erstes wurde ein entsprechend großes Korpus an slowenischen und deutschen Plakaten gesammelt, mit dessen Hilfe unsere Thesen bestätigt oder wiederlegt wurden. Hierbei waren wir der Überzeugung, dass bei den deutschen Plakaten der Wortbildungstyp der Kontamination häufiger auftreten könnte als bei den slowenischen. Die Plakate wurden von Januar 2011 bis Oktober 2012 gesammelt, und zwar nach dem Prinzip des Zufalls, d.h. wir haben alle inkludiert, die wir gesehen haben. Jede Neubildung (Kontamination) wurde morphologisch analysiert und einem passenden Kontaminationstypen zugeordnet. Die Kontaminationstypen wurden anhand unserer angegebenen Quellen eingeordnet und analysiert, denn die Theorie der Kontamination ist noch recht neu und entwickelt sich ständig weiter. Bei der Plakatanalyse konzentrierten wir uns auf die deskriptive Methode und haben versucht anhand unserer Erfahrungen unsere Befunde und Resultate entsprechend zu interpretieren.
Ključne besede:Plakatwerbung, Kontamination, Neologismus, Wortbildung, Morphologie


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici