Naslov: | ODNOS DIJAKOV DO SLOVENSKEGA JEZIKA |
---|
Avtorji: | ID Taferner, Iris (Avtor) ID Pulko, Simona (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | UNI_Taferner_Iris_2013.pdf (1,10 MB) MD5: 89584AB276A13F53CF5E83B6FE502213 PID: 20.500.12556/dkum/8c615b51-a41e-4467-b4a9-b16cf85ab045
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | FF - Filozofska fakulteta
|
---|
Opis: | Diplomsko delo skupaj tvorita teoretični in empirični del. V teoretičnem delu obravnavamo pomen slovenskega jezika in pišemo o zgodovinskih dejstvih, ki pričajo o izvoru in razvoju slovenščine. Diplomsko delo temelji na proučevanju odnosa dijakov do maternega jezika, njihovem zanimanju za domač jezik, hkrati pa je poudarek tudi na tem, kakšno vlogo ima slovenščina v smislu narodne identitete, kot tudi, ali slovenščina med srednješolci velja za priljubljen učni predmet ali ne. V raziskavi smo se dotaknili tudi problematike vplivanja drugih kultur, torej kakšne poglede imajo dijaki na slovenski jezik v primerjavi s tujimi jeziki. Empirični del smo predstavili z grafičnimi in s tabelaričnimi prikazi rezultatov, pridobljenih s pomočjo anketnega vprašalnika, ki nam je razkril, da se dijaki zavedajo pomena maternega jezika. Naš vzorec so bili dijaki prvih in četrtih letnikov izobraževalnega programa gimnazija, farmacevtski tehnik in kemijski tehnik. Raziskava je razkrila mnenje srednješolcev o tem, kako doživljajo slovenski jezik, v kolikšni meri poznajo in spoštujejo njegovo zgodovino ter cenijo njegovo veljavo. Pokazala se je jezikovna ozaveščenost, ki teži k ohranitvi narodne zavednosti še danes, kajti slovenščina si je izborila svoje mesto tudi pri dijakih, pa čeprav njena priljubljenost v šoli ni postavljena najvišje na lestvici, saj jo večina dijakov dojema za posebno in pomembno za slovenski narod, ker ji je skozi stoletja uspelo obdržati živo rabo. Večina dijakov slovenščino v šoli doživlja kot zahteven jezik, za učenje obsežen, vendar hkrati radi spoznavajo materni jezik, njegovo jezikovno zapletenost in kulturo, iz česar sledi, da dijaki v povprečju kažejo pozitiven odnos do slovenskega jezika. |
---|
Ključne besede: | dijaki, materni jezik, narodna zavest, tuji jeziki, odnos do jezika, priljubljenost slovenščine, težavnost, književni pouk, jezikovni pouk, izvor slovenščine |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [I. Taferner] |
---|
Leto izida: | 2013 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-40193  |
---|
UDK: | 811.163.6:172.15-057.87(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 19863048  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:VS9KPJQS |
---|
Datum objave v DKUM: | 22.05.2013 |
---|
Število ogledov: | 4522 |
---|
Število prenosov: | 417 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | FF
|
---|
:
|
TAFERNER, Iris, 2013, ODNOS DIJAKOV DO SLOVENSKEGA JEZIKA [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : I. Taferner. [Dostopano 18 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=40193
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |