Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
VETRNE OBTEŽBE NA VISEČE MOSTOVE IN MOSTOVE S POŠEVNIMI ZATEGAMI
Avtorji:
ID
Papinutti, Mitja
(Avtor)
ID
KRAMER STAJNKO, Janja
(Mentor)
Več o mentorju...
ID
Štrukelj, Andrej
(Komentor)
Datoteke:
MAG_Papinutti_Mitja_2013.pdf
(16,07 MB)
MD5: 3BB61A4A91B87334B825AC1BBA4C45FE
PID:
20.500.12556/dkum/2003bc79-dc80-4a70-9e7c-031fa1395778
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
Opis:
Veter je bil v preteklosti že vzrok za številne porušitve gradbenih konstrukcij in mostov, zato je poznavanje in analiza vetrnih obtežb v fazi projektiranja ključnega pomena. Pri večjih projektih, kot so daljši mostovi, zaenkrat še ne obstajajo standardi, ki bi določali, kako izračunati vplive vetra na mostno konstrukcijo, tako mora vsak inženir prevzeti odgovornost in izbrati pravilen pristop k problemu. Klasične študije obtežbe vetrov na mostove se opirajo na preizkuse v vetrovnikih, ki jih je v zadnjem času možno nadomeščati z računalniškimi simulacijami. V magistrskem delu so predstavljena matematična orodja skupaj s programi za celovito računalniško analizo vetrnih obtežb na mostne konstrukcije, pri čemer ni potrebno uporabljati vetrovnika. Aeroelastična nestabilnost, kot je omahovanje, je rušilno gibanje mostu v laminarnem vetru. Za ustrezno varnost mostu je potrebno oceniti, pri kateri hitrosti vetra nastopi nestabilnost in kakšna je povratna doba tega pojava. Aeroelastične analize in analize turbulentnega vetra so narejene s sestavljanjem kompleksnega tridimenzionalnega dinamičnega modela konstrukcije in z enostavnim preizkusom segmenta iz vetrovnika. Klasična matematična teorija je grajena na bazi preizkusov v vetrovnikih in je v celoti razvita s frekvenčno metodo. Odzivi mostu v vetru morajo biti poznani za vsak projekt posebej, saj se lahko le na podlagi teh informacij oceni potreba po omejevanju vibracij oziroma po vgraditvi dušilcev vibracij. Glavni cilj magistrskega dela je izračun kritičnih hitrosti vetra, ki povzroči porušitev mostov v času gradnje oziroma že zgrajenih mostov z različnimi pristopi.
Ključne besede:
vetrna obtežba
,
interakcija tekočine in objekta
,
aeroelastika mostov
,
računalniška dinamika tekočin
,
odvodi omahovanja.
Kraj izida:
Maribor
Založnik:
[M. Papinutti]
Leto izida:
2013
PID:
20.500.12556/DKUM-40074
UDK:
624.5.042.42(043.2)
COBISS.SI-ID:
17545494
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:TXYFPOWW
Datum objave v DKUM:
04.04.2013
Število ogledov:
2814
Število prenosov:
314
Metapodatki:
Področja:
KTFMB - FG
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
PAPINUTTI, Mitja, 2013,
VETRNE OBTEŽBE NA VISEČE MOSTOVE IN MOSTOVE S POŠEVNIMI ZATEGAMI
[na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Papinutti. [Dostopano 30 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=40074
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Kot primer sistemske družbene podpore
Obratovanje in vzdrževanje hidroelektrarne Zvirče
Analiza učinkov rekonstrukcije HE Lomščica
Hidroproizvodnja električne energije med naravnim, tehnološkim in poslovnim okoljem
Vojaški pomen hidroelektrarne Savica
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Optimizacija obratovalnega diagrama za hidroelektrarne na reki Dravi
Načrtovanje mikro hidroelektrarne z vgrajeno Peltonovo turbino
Možnost uporabe novih tehnologij pri proizvodnji električne energije
Možna proizvodnja električne energije in projekt MHE
Obvladovanje stroškov vzdrževanja v podjetju HESS, d. o. o.
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
WIND LOADINGS ON SUSPENSION AND CABLE-STAYED BRIDGES
Opis:
In bridge planning phase it is important to know impacts of wind, which caused many collapses of structures in the past. Current standards do not cover wind loading on bridges longer than 200 meters and it depends on individual engineer which approach will be chosen. All studies are based on wind tunnel experiments, which are recently common replaced and compared with computational simulations. In the present work mathematical models together with commercial programs for computational analysis are presented, where the experiments in the wind tunnels are not necessary. Many benefits are highlighted in favour of fully computational approaches compared with wind tunnel tests. Aeroelastic instability like flutter is destructive vibration in laminar wind flow. For appropriate safety of the bridge critical wind speed must be calculated and return period of phenomena must be known. Aeroelastic study is done with hybrid approach, which uses combination of complex three dimensional structural modal and simple wind tunnel tests on board deck. Mathematical model is based on the frequency domain method, where the parametes from the wind tunnel experiments are replaced with Computational Fluid Dynamics (CFD). Wind response of the bridge should be known for each project respectively, because information for limit vibrations and prevention of collapse is delivered. The main objective of Master`s thesis is to present correct approach to address aeroelastic problem and to deliver the suitable mathematical models and programs. The main goal is to calculate flutter speed with different approaches for the bridges under construction and fully erected bridges.
Ključne besede:
wind load
,
fluid structure interaction
,
bridge aeroelasticity
,
computational fluid dynamics
,
flutter derivatives.
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj