| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:VETRNE OBTEŽBE NA VISEČE MOSTOVE IN MOSTOVE S POŠEVNIMI ZATEGAMI
Avtorji:ID Papinutti, Mitja (Avtor)
ID KRAMER STAJNKO, Janja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Štrukelj, Andrej (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Papinutti_Mitja_2013.pdf (16,07 MB)
MD5: 3BB61A4A91B87334B825AC1BBA4C45FE
PID: 20.500.12556/dkum/2003bc79-dc80-4a70-9e7c-031fa1395778
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
Opis:Veter je bil v preteklosti že vzrok za številne porušitve gradbenih konstrukcij in mostov, zato je poznavanje in analiza vetrnih obtežb v fazi projektiranja ključnega pomena. Pri večjih projektih, kot so daljši mostovi, zaenkrat še ne obstajajo standardi, ki bi določali, kako izračunati vplive vetra na mostno konstrukcijo, tako mora vsak inženir prevzeti odgovornost in izbrati pravilen pristop k problemu. Klasične študije obtežbe vetrov na mostove se opirajo na preizkuse v vetrovnikih, ki jih je v zadnjem času možno nadomeščati z računalniškimi simulacijami. V magistrskem delu so predstavljena matematična orodja skupaj s programi za celovito računalniško analizo vetrnih obtežb na mostne konstrukcije, pri čemer ni potrebno uporabljati vetrovnika. Aeroelastična nestabilnost, kot je omahovanje, je rušilno gibanje mostu v laminarnem vetru. Za ustrezno varnost mostu je potrebno oceniti, pri kateri hitrosti vetra nastopi nestabilnost in kakšna je povratna doba tega pojava. Aeroelastične analize in analize turbulentnega vetra so narejene s sestavljanjem kompleksnega tridimenzionalnega dinamičnega modela konstrukcije in z enostavnim preizkusom segmenta iz vetrovnika. Klasična matematična teorija je grajena na bazi preizkusov v vetrovnikih in je v celoti razvita s frekvenčno metodo. Odzivi mostu v vetru morajo biti poznani za vsak projekt posebej, saj se lahko le na podlagi teh informacij oceni potreba po omejevanju vibracij oziroma po vgraditvi dušilcev vibracij. Glavni cilj magistrskega dela je izračun kritičnih hitrosti vetra, ki povzroči porušitev mostov v času gradnje oziroma že zgrajenih mostov z različnimi pristopi.
Ključne besede:vetrna obtežba, interakcija tekočine in objekta, aeroelastika mostov, računalniška dinamika tekočin, odvodi omahovanja.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Papinutti]
Leto izida:2013
PID:20.500.12556/DKUM-40074 Novo okno
UDK:624.5.042.42(043.2)
COBISS.SI-ID:17545494 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:TXYFPOWW
Datum objave v DKUM:04.04.2013
Število ogledov:2814
Število prenosov:314
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FG
:
PAPINUTTI, Mitja, 2013, VETRNE OBTEŽBE NA VISEČE MOSTOVE IN MOSTOVE S POŠEVNIMI ZATEGAMI [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Papinutti. [Dostopano 30 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=40074
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:WIND LOADINGS ON SUSPENSION AND CABLE-STAYED BRIDGES
Opis:In bridge planning phase it is important to know impacts of wind, which caused many collapses of structures in the past. Current standards do not cover wind loading on bridges longer than 200 meters and it depends on individual engineer which approach will be chosen. All studies are based on wind tunnel experiments, which are recently common replaced and compared with computational simulations. In the present work mathematical models together with commercial programs for computational analysis are presented, where the experiments in the wind tunnels are not necessary. Many benefits are highlighted in favour of fully computational approaches compared with wind tunnel tests. Aeroelastic instability like flutter is destructive vibration in laminar wind flow. For appropriate safety of the bridge critical wind speed must be calculated and return period of phenomena must be known. Aeroelastic study is done with hybrid approach, which uses combination of complex three dimensional structural modal and simple wind tunnel tests on board deck. Mathematical model is based on the frequency domain method, where the parametes from the wind tunnel experiments are replaced with Computational Fluid Dynamics (CFD). Wind response of the bridge should be known for each project respectively, because information for limit vibrations and prevention of collapse is delivered. The main objective of Master`s thesis is to present correct approach to address aeroelastic problem and to deliver the suitable mathematical models and programs. The main goal is to calculate flutter speed with different approaches for the bridges under construction and fully erected bridges.
Ključne besede:wind load, fluid structure interaction, bridge aeroelasticity, computational fluid dynamics, flutter derivatives.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici