| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:ZAKRIVANJE GIBAJOČIH SE OBJEKTOV V VIDEO POSNETKIH IN PRIMERJAVA Z NJIHOVIMI MODELI 4D
Avtorji:ID Kolarič, Uroš (Avtor)
ID Zazula, Damjan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Podbreznik, Peter (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Kolaric_Uros_2013.pdf (3,16 MB)
MD5: 3E456C94CEF49C312C5FCD1807C97150
PID: 20.500.12556/dkum/fd54230f-3c48-4c7b-b58f-c0283d9cab6b
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:V tem magistrskem delu se ukvarjamo z dvema povezanima problemoma, za katera iščemo rešitve s pomočjo obdelave slik in računalniškega vida. V prvem delu se ukvarjamo z zakrivanjem gibajočih se objektov na video posnetkih, v drugem delu pa razvijemo postopek, s katerim primerjamo računalniške modele objektov in fotografije njihovih realizacij. Vhodne podatke zajemamo kot videe ali fotografije z digitalno kamero. Na posneti sceni poiščemo s pomočjo računalniške analize na zaporedju slik objekte, ki se premikajo, in jih zakrijemo. Programske rešitve smo prototipno razvijali z orodjem MATALB in knjižnico OpenCV, naknadno pa smo jih prenesli še v programski jezik C++, tako da se lahko izvajajo v realnem času. Računalniške modele objektov smo privzeli po standardu IFC iz gradbene informatike, ki predstavljajo 3D model zgradbe. Če dodamo še terminski plan, pridemo do 4D modela. Ujemanje načrta z realno situacijo smo izvedli tako, da smo ravninske projekcije 3D modelov poravnali s fotografijami realizacije in iskali razlike. Pri preizkušanju smo zgradbe simulirali z lesenimi maketami. Pri programiranju prototipnih rešitev smo si pomagali z računalniško grafiko in standardom OpenGL ter knjižnico EmguCV rešitvami za računalniški vid. Uporabili smo okolje .NET in programski jezik C#. Realizirani postopek za zakrivanje gibajočih se objektov smo statistično ocenili s senzitivnostjo in preciznostjo, iskanje razhajanj med modelom in realno situacijo pa z maketami.
Ključne besede:računalniški vid, poravnava slik, morfološki operatorji, 4D modeli, zakrivanje objektov
Kraj izida:Maribor
Založnik:[U. Kolarič]
Leto izida:2013
PID:20.500.12556/DKUM-39873 Novo okno
UDK:004.925.2:621.397(043.3)
COBISS.SI-ID:16823830 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:ES33UY2G
Datum objave v DKUM:22.03.2013
Število ogledov:1857
Število prenosov:198
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FERI
:
KOLARIČ, Uroš, 2013, ZAKRIVANJE GIBAJOČIH SE OBJEKTOV V VIDEO POSNETKIH IN PRIMERJAVA Z NJIHOVIMI MODELI 4D [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : U. Kolarič. [Dostopano 19 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=39873
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:MASKING THE MOVING OBJECTS IN VIDEOS AND COMPARISON WITH THEIR 4D MODELS
Opis:In this master’s thesis, we are dealing with two related problems that can be solved by using image processing and computer vision. In the first part, we go for masking of moving object in videos. In the second part, we develop a procedure that compares computer models of object to the photos of real situations. We capture input data as a video or a photo by a digital camera. Recorded scenes were analyzed by computer algorithms to detect the moving objects in videos, which we mask afterwards. A software prototype was developed in MATLAB and the OpenCV library, which was, afterwards, ported to a real time version in the C++ programming language. We constructed computer models of object by following the example of the IFC standard that is known in the field of construction informatics. 4D models were created from a scheduled sequence of 3D models. Our goal was to detect differences between the scheduled model and the corresponding photo of real situation. We registered a planar projection of 3D models with the photos looked for the differences. For the verification purposes, we built wooden models and their 4D computer counterparts. A software prototype was developed based on the computer graphic principles and the OpenGL standard. The computer vision part was supported by the EmguCV library and developed in the .NET environment with the C# programming language. Final validation of derived approaches was performed statistically by computing sensitivity and precision for masking the moving objects in videos, and by simulating 4D-model comparisons with real situation on wooden models.
Ključne besede:computer vision, image registration, morphological operators, 4D models, masking of objects


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici