| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Nadzor nad represivnimi organi držav članic EU : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Avtorji:ID Kečanović, Sabina (Avtor)
ID Ivanuša, Teodora (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Podbregar, Iztok (Komentor)
Datoteke:.pdf VS_Kecanovic_Sabina_2013.pdf (403,52 KB)
MD5: D5A9F7426C535C6039C7C35A9F4E5919
PID: 20.500.12556/dkum/db95a3d9-9f39-4465-b552-d9cfa531f894
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FVV - Fakulteta za varnostne vede
Opis:V diplomski nalogi, Nadzor nad represivnimi organi držav članic EU, smo se skozi analizo sistema nacionalne varnosti najprej seznanili z značilnostmi nadzora nad represivnimi organi v Republiki Sloveniji. Posebno pozornost smo namenili razmejitvi pristojnosti obrambe, notranje varnosti, varnosti države in javne varnosti, da smo lahko v osrednjem delu naloge raziskovali nekatere sistemske odklone pri političnem in pravosodnem nadzoru represivnih organov. Primerjalno analizo smo opravili na podlagi povzetkov ključnih primerov iz sodne prakse Ustavnega sodišča Republike Slovenije in Evropskega sodišča za človekove pravice, komentarjev Ustave Republike Slovenije, teoretičnih virov in zakonodajnih gradiv, v katerih so primerjalni vidiki nadzora nad represivnimi organi držav članic Evropske unije dokaj natančno obdelani. Tako smo ugotovili, da povsem enoten model nadzora nad represivnimi organi ni mogoč niti znotraj posameznih držav, kaj šele na ravni Evropske unije. Če izhajamo npr. iz primerjave med vojaško in civilno policijo, ugotovimo, da kljub skoraj enakim zgodovinskim koreninam, nalogam in represivnim pooblastilom, med njima obstajajo bistvene razlike na ravni temeljne razmejitve vlog, kdo je primarno pristojen za vojaške in kdo za civilne varnostne zadeve. Skoraj brezupen poskus iskanja enotnega modela na ravni Evropske unije pa tudi po izkušnjah avtorice diplomske naloge ovira živeče izročilo, da represivni organi ostajajo znamenje državne moči, ki temu primerno ohranja tančico skrivnosti. Kljub vsemu menimo, da smo v diplomski nalogi, Nadzor nad represivnimi organi držav članic EU, priskrbeli dovolj trdnih argumentov, utemeljenih na citiranih znanstvenih virih, mednarodnih standardih in širokih spoznanjih o splošnem pomenu etike, vrednot demokracije, vladavine prava in integritete za prihodnost sveta. Potrdili smo, da ponoven premislek o učinkovitosti nadzora nad represivnimi organi znotraj naše države, Evropske unije in širše v svetu potrebuje celosten pristop. Tako kot so sorodni modeli nadzora uveljavljeni v praksi različnih področjih, ekonomskem, finančnem, poslovnem, se celosten pristop s krepitvijo integritete počasi, a zagotovo uveljavlja tudi na področju delovanja represivnih organov in služb države.
Ključne besede:nacionalna varnost, represivni organi, policija, vojska, obveščevalne službe, nadzor, notranji nadzor, komisije, diplomske naloge
Kraj izida:[Ljubljana
Založnik:S. Kečanović]
Leto izida:2013
PID:20.500.12556/DKUM-39862 Novo okno
UDK:355.02(043.2)
COBISS.SI-ID:2590442 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:SAP8PKHQ
Datum objave v DKUM:16.05.2013
Število ogledov:2247
Število prenosov:276
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FVV
:
KEČANOVIĆ, Sabina, 2013, Nadzor nad represivnimi organi držav članic EU : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo [na spletu]. Diplomsko delo. Ljubljana : S. Kečanović. [Dostopano 22 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=39862
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:In this thesis, entitled Control over the law-enforcement authorities of EU member states, an analysis of the national security system first served to learn about the characteristics of the control over the law-enforcement authorities in the Republic of Slovenia. Particular attention has been devoted to the delimitation of competences regarding defence, internal security, national security and public security in order to be able to explore some of the system deviations regarding the control over law-enforcement authorities. A comparative analysis has been carried out on the basis of summarised key case-law cases and comments of the Constitution of the Republic of Slovenia, theoretical resources and legislative materials that provide a fairly accurate comparison of the control over the law-enforcement authorities of the EU member states. It has been found that it is not possible to establish a fully uniform model of control over law-enforcement authorities, not even within individual countries, let alone at the EU level. On the basis of, e.g. a comparison between military and civilian police, we find that despite nearly the same historical roots, tasks and repressive powers, there are substantial differences between them in the level of basic demarcation of roles, i.e. who is primarily responsible for the military and who for civil security matters. Based on the experience of the author, an almost hopeless attempt to search for a uniform model in the European Union is hindered by the tradition of law-enforcement authorities remaining a symbol of national power, thus duly maintaining an air of mystery. Nevertheless, we believe that the thesis Control over the law-enforcement authorities of EU member states provides a sufficient number of solid arguments based upon cited scientific sources, international standards and extensive knowledge about the general meaning of ethics, values of democracy, rule of law and integrity for the future of the world. We have confirmed that the reconsideration of the effectiveness of the control of law-enforcement authorities in Slovenia, the European Union and throughout the world needs a comprehensive approach. Just as related models of control have been established in various areas, such as the economic, finances and business, the strengthening of integrity enables a slow, but certain introduction of a comprehensive approach in the operation of national law-enforcement authorities and services.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici