| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:SPODBUJANJE RAZVOJA OTROŠKE RISBE
Avtorji:ID Vindiš Brozović, Alenka (Avtor)
ID Cugmas, Zlatka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Vindis_Brozovic_Alenka_2013.pdf (418,05 KB)
MD5: 5E1F4F49DA1ADA9C3C84A2F843D69926
PID: 20.500.12556/dkum/4d528736-99f1-4470-9cba-67d129fdb7c4
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Različni avtorji se strinjajo, da obstajajo v otrokovem življenju različne faze risanja (Horvat in Magajna, 1987; Karlavaris, 1986; Marjanovič Umek in Zupančič, ur., 2004; Pogačnik Toličič, 1986; Toličič in Smiljanič, 1979; Troj, 1997). Niso si popolnoma enotni v navajanju, kdaj se začne oziroma konča katera izmed le-teh, toda edini so si v tem, da obstajajo. Vzgojitelji lahko z napačnimi metodami pri likovni vzgoji zavirajo razvoj otroške risbe, dušijo otroško ustvarjalnost in zavirajo razvoj pozitivne otrokove samopodobe (Belamarić, 1986). Otroška risba nam mnogokrat nudi pogled v psihično življenje otroka, saj lahko preko nje izvemo o marsikateri otrokovi stiski in mu pomagamo. Vendar je zato potrebno globlje poznavanje govorice otroške risbe (Pogačnik Toličič, 1986). Psihologi uporabljajo otroško risbo v diagnostične namene (Cugmas, 2003). Istočasno pa nam otroško risanje nudi tudi terapevtske možnosti. Preko risanja se lahko sprostijo otroške frustracije, strahovi; izrazijo se žalost, trpljenje... (Malchiodi, 1997). V diplomski nalogi sem preučila, kako vzgojiteljice/vzgojitelji spodbujajo razvoj otroške risbe. Ugotavljala sem, ali vzgojiteljice/vzgojitelji: ● individualizirajo likovno ustvarjanje otrok, ki so na različnih stopnjah razvoja risbe; ● dovoljujejo samostojnost pri likovnem izražanju; ● otroke učijo likovnih shem; ● spodbujajo terapevtski pomen likovnega ustvarjanja; ● poskušajo prepoznavati otrokovo psihično doživljanje s pomočjo risbe. Ugotovila sem, da vzgojiteljice/vzgojitelji včasih individualizirajo likovno ustvarjanje otrok, otrokom dovoljujejo samostojnost pri likovnem izražanju, da otroke učijo likovnih shem, spodbujajo terapevtski pomen likovnega ustvarjanja in se trudijo prepoznavati otrokovo psihično doživljanje s pomočjo risbe.
Ključne besede:otrok, otroška risba, razvoj, spodbujanje, pomen
Kraj izida:Maribor
Založnik:[A. Vindiš Brozović]
Leto izida:2013
PID:20.500.12556/DKUM-39741 Novo okno
UDK:159.9(043.2)
COBISS.SI-ID:19772168 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:5FTENM4D
Datum objave v DKUM:27.03.2013
Število ogledov:6628
Število prenosov:1692
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
VINDIŠ BROZOVIĆ, Alenka, 2013, SPODBUJANJE RAZVOJA OTROŠKE RISBE [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : A. Vindiš Brozović. [Dostopano 28 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=39741
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:SUPPORTING THE DEVELOPMENT OF A CHILD'S DRAWING
Opis:Different authors agree that there exist various drawing phases in a child's life. (Horvat in Magajna, 1987; Karlavaris, 1986; Marjanovič Umek in Zupančič, ur., 2004; Pogačnik Toličič, 1986; Toličič in Smiljanič, 1979; Troj, 1997). They do not have exactly the same view on that when each phase begins and ends, but they all believe in their existence. Educators can hinder the development of the child's drawing by implementing wrong methods, they can suffocate child's creativity and the creation of a positive self-image (Belamarić, 1986). The child's drawing often offers an insight into his/her psychic life, because with it we can find out a lot about child’s distress and therefore it enables us to help the child, but a thorough understanding of a child’s drawing is needed for that (Pogačnik Toličič, 1986). Psychologists use a child’s drawing for diagnostic purposes (Cugmas, 2003) and it also offers them therapeutic possibilities. A child’s frustrations, fears can be loosen; sorrow, suffering are expressed by their drawing (Malchiodi, 1997). In my diploma work is explored how educators encourage the development of child’s drawing. I also state it if educators: ● individualize an artistic creativity of children who are on a different levels of drawing’s development ● allow independency at artistic expression ● teach artistic schemes to children ● encourage the therapeutic meaning of artistic creativity ● try to recognize a child’s psychic experience through his/her drawing I state it that educators sometimes individualize children’s artistic expression, they allow them independency at artistic expression, they teach children artistic schemes, encourage the therapeutic meaning of artistic creativity and try to recognize a child’s psychic experience through his/her drawing.
Ključne besede:child, child’s drawing, development, encouragement, meaning


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici