Naslov: | SPODBUJANJE RAZVOJA OTROŠKE RISBE |
---|
Avtorji: | ID Vindiš Brozović, Alenka (Avtor) ID Cugmas, Zlatka (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | VS_Vindis_Brozovic_Alenka_2013.pdf (418,05 KB) MD5: 5E1F4F49DA1ADA9C3C84A2F843D69926 PID: 20.500.12556/dkum/4d528736-99f1-4470-9cba-67d129fdb7c4
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | PEF - Pedagoška fakulteta
|
---|
Opis: | Različni avtorji se strinjajo, da obstajajo v otrokovem življenju različne faze risanja (Horvat in Magajna, 1987; Karlavaris, 1986; Marjanovič Umek in Zupančič, ur., 2004; Pogačnik Toličič, 1986; Toličič in Smiljanič, 1979; Troj, 1997). Niso si popolnoma enotni v navajanju, kdaj se začne oziroma konča katera izmed le-teh, toda edini so si v tem, da obstajajo. Vzgojitelji lahko z napačnimi metodami pri likovni vzgoji zavirajo razvoj otroške risbe, dušijo otroško ustvarjalnost in zavirajo razvoj pozitivne otrokove samopodobe (Belamarić, 1986). Otroška risba nam mnogokrat nudi pogled v psihično življenje otroka, saj lahko preko nje izvemo o marsikateri otrokovi stiski in mu pomagamo. Vendar je zato potrebno globlje poznavanje govorice otroške risbe (Pogačnik Toličič, 1986). Psihologi uporabljajo otroško risbo v diagnostične namene (Cugmas, 2003). Istočasno pa nam otroško risanje nudi tudi terapevtske možnosti. Preko risanja se lahko sprostijo otroške frustracije, strahovi; izrazijo se žalost, trpljenje... (Malchiodi, 1997). V diplomski nalogi sem preučila, kako vzgojiteljice/vzgojitelji spodbujajo razvoj otroške risbe. Ugotavljala sem, ali vzgojiteljice/vzgojitelji:
● individualizirajo likovno ustvarjanje otrok, ki so na različnih stopnjah razvoja
risbe;
● dovoljujejo samostojnost pri likovnem izražanju;
● otroke učijo likovnih shem;
● spodbujajo terapevtski pomen likovnega ustvarjanja;
● poskušajo prepoznavati otrokovo psihično doživljanje s pomočjo risbe.
Ugotovila sem, da vzgojiteljice/vzgojitelji včasih individualizirajo likovno ustvarjanje otrok, otrokom dovoljujejo samostojnost pri likovnem izražanju, da otroke učijo likovnih shem, spodbujajo terapevtski pomen likovnega ustvarjanja in se trudijo prepoznavati otrokovo psihično doživljanje s pomočjo risbe. |
---|
Ključne besede: | otrok, otroška risba, razvoj, spodbujanje, pomen |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [A. Vindiš Brozović] |
---|
Leto izida: | 2013 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-39741  |
---|
UDK: | 159.9(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 19772168  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:5FTENM4D |
---|
Datum objave v DKUM: | 27.03.2013 |
---|
Število ogledov: | 6628 |
---|
Število prenosov: | 1692 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | PEF
|
---|
:
|
VINDIŠ BROZOVIĆ, Alenka, 2013, SPODBUJANJE RAZVOJA OTROŠKE RISBE [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : A. Vindiš Brozović. [Dostopano 28 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=39741
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |