Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
Eksperimentalna in numerična raziskava tokovnih pojavov v aksialnem ventilatorju
Avtorji:
ID
Fike, Matej
(Avtor)
ID
Hribernik, Aleš
(Mentor)
Več o mentorju...
ID
Hriberšek, Matjaž
(Komentor)
Datoteke:
DR_Fike_Matej_2013.pdf
(32,12 MB)
MD5: E6A7B9A7B6A17084E063B38748E068B1
PID:
20.500.12556/dkum/c4a007fe-2b63-4c5f-be3f-2eff06c9d0e0
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Doktorska disertacija
Tipologija:
2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:
FS - Fakulteta za strojništvo
Opis:
Aksialni ventilatorji so zasnovani tako, da delujejo v stabilnem področju dušilne krivulje. Prostorske oziroma druge omejitve lahko povzročijo, da delovanje ventilatorja preide iz stabilnega v nestabilno področje, kjer se razvijejo kompleksni 3D časovno odvisni tokovni pojavi, ki negativno vplivajo na karakteristiko ventilatorja. Da bi razumeli kompleksne pojave v medlopatičnem kanalu ventilatorja, je bila najprej narejena eksperimentalna in numerična analiza toka okoli osamljenega krila. V nadaljevanju je predstavljena eksperimentalna in numerična raziskava tokovnih pojavov v aksialnem ventilatorju s poudarkom na nestacionarnem delovanju. V okvirju eksperimentalne raziskave je bila posneta dušilna krivulja, ki je bila razdeljena na stabilni in nestabilni del. S PIV merilno metodo so bila posneta tokovna polja pred rotorjem ventilatorja in v medlopatičnem prostoru v različnih delovnih točkah. Raziskovanje je usmerjeno v analizo vrtečega zastoja, ki se razvije pri prehodu iz stabilnega v nestabilno delovanje. Razvita je bila metoda rekonstrukcije vrtečega zastoja, s katero je bila v izbranih delovnih točkah opravljena rekonstrukcija vrtečega zastoja pred rotorjem in v medlopatičnem kanalu. Prav tako je bil izračunan delež povratnega toka v medlopatičnem kanalu. Rezultati meritev, integralni in lokalni, so bili primerjani z rezultati numeričnih simulacij. Izvedene so bile stacionarne in časovno odvisne simulacije z uporabljenima k-ε in SST turbulentnima modeloma. Stabilni del dušilne krivulje je bil primerjan z rezultati stacionarnih simulacij, nestabilni del pa s časovno odvisnimi simulacijami. Ugotovljeno je bilo, da stacionarne simulacije dobro napovejo časovno povprečena tokovna polja in potek stabilnega dela dušilne krivulje. Časovno odvisne simulacije z uporabljenima k-ε in SST turbulentnima modeloma slabo napovejo potek nestabilnega dela dušilne krivulje. Oba omenjena turbulentna modela uspeta napovedati pojav vrtečega zastoja, ne uspeta pa napovedati časovno odvisnega tokovnega polja v primeru osamljenega krila kot tudi v primeru ventilatorja.
Ključne besede:
osamljeno krilo
,
aksialni ventilator
,
vrteči zastoj
,
PIV
,
numerični izračun
Kraj izida:
[Maribor
Založnik:
M. Fike]
Leto izida:
2013
PID:
20.500.12556/DKUM-39518
UDK:
533.662.3.01/.04(043.2)
COBISS.SI-ID:
266062848
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:MA462MVB
Datum objave v DKUM:
18.03.2013
Število ogledov:
2854
Število prenosov:
296
Metapodatki:
Področja:
KTFMB - FS
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
FIKE, Matej, 2013,
Eksperimentalna in numerična raziskava tokovnih pojavov v aksialnem ventilatorju
[na spletu]. Doktorska disertacija. Maribor : M. Fike. [Dostopano 16 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=39518
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
Parkiranje v mestih - uvedba Parkirnih centrov
Atraktivizacija mestnega potniškega prometa v Mariboru
Možni ukrepi za izboljšanje prometne varnosti v javnem potniškem prometu v Mariboru
Primerjava prometnih politik evropskih držav
Analiza prometnopolitičnih konceptov Evropske unije
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Električna mobilnost kot alternativa v prometu prihodnosti
Mehko upravljanje mestne prometne signalizacije - pregled
Tranzitni tovorni promet čez Slovenijo
Preusmeritev tovornega prometa s cest na železnice
Analiza stroškov osebnega prevoza
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Eksperimental in numerical analysis of fluid flow in a axial fan
Opis:
Designing of axial fans is done assuming their operation in stable part of characteristic curve. However, it is possible that due to some limitations the fan operation regime becomes unstable. In this case complex, time dependent, 3D flow phenomena occur resulting in decreasing of fan operational characteristics. A study of this phenomenon started with the numerical and experimental analysis of an isolated airfoil. The research continued with experimental and numerically analysis of flow phenomena in and axial fan with the focus on unstable operational regime and phenomena occurring in area between the rotor blades. Characteristic curve was recorded first and then split into stable and unstable part. Velocity profiles were recorded by PIV before fan blades and around them in various operating points. The research was focused on rotating stall which developed during the stable to unstable flow transition. A method for reconstruction of rotating stall has been developed and rotating stall reconstructed in several fan operating points before the rotor blades and around them. The backflow ratio around the fan blades was calculated. Global and local experimental results were compared to the numerical results. Steady state and transient numerical simulations were calculated using k-ε and SST turbulent models. The experimental results acquired during the fan operation on the stable part of the characteristic curve were compared to the results of the steady-state simulations while transient simulations were used for the comparison with the results of acquired during unstable operation. The agreement between the results of the steady-state simulations and averaged velocity profile was satisfactory, especially on the stable part of the characteristic curve. Transient simulations with k-ε and SST turbulent models did not provide good agreement with the experimental data when global characteristic (characteristic curve) was studied although fairly good agreement was observed when rotating stall was studied. Numerical simulations using both turbulent models failed to predict time dependent flow around the airfoil and in the case of an axial fan.
Ključne besede:
isolated profile
,
axial fan
,
rotating stall
,
PIV
,
CFD
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj