| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:GLASBENA VZGOJA NEKOČ IN DANES
Avtorji:ID Pulko, Suzana (Avtor)
ID Črčinovič Rozman, Janja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Pulko_Suzana_2012.pdf (789,09 KB)
MD5: B5E0DDB1B106C7D490BE3477B83E97E8
PID: 20.500.12556/dkum/82d655be-86cd-48df-904f-3f53fe41dfa7
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V diplomskem delu z naslovom Glasbena vzgoja nekoč in danes obravnavamo problem sprememb in razlik na področju poučevanja glasbene vzgoje na razredni stopnji osnovne šole v slovenskem prostoru. Namen diplomskega dela je ugotoviti, katere spremembe so nastale pri poučevanju tega predmeta vse do danes. Cilj obravnavane teme je s pomočjo učnih načrtov in učbenikov preučiti in predstaviti razvoj glasbenega šolstva na slovenskem območju. Za raziskovanje navedene tematike so uporabljene komparativna, zgodovinska in deskriptivna metoda. Ugotavljamo, da se je glasbena vzgoja spreminjala in nadgrajevala, ni pa nazadovala v primerjavi s tujino. Spremembe so zajemale učne načrte, glasbene dejavnosti, metode poučevanja, ocenjevanje in glasbene učbenike. Vsak dosedanji učni načrt je bil zasnovan drugače, z drugačnimi cilji in vsebinami. Glasbenih dejavnosti, kot so igranje glasbil, poslušanje glasbe, gibanje ob glasbi in glasbena ustvarjalnost, je bilo nekoč manj kot danes; leta 1950 jih ni bilo, saj je bilo v ospredju učenje ali petje pesmi. Nekoč sta bili metodi poučevanja petja pesmi po posluhu in po notah, danes pa se učijo peti pesmi z metodo imitacije in notami, ko jih že poznajo; pri tem si pomagajo z najrazličnejšimi slikovnimi pripomočki. Ocenjevanje glasbe se je spremenilo iz številčnega in tristopenjskega na opisnega, ki je v uporabi danes, a težimo nazaj k številčnemu. Glasbeni učbeniki so bile nekoč knjižice oziroma pesmarice. Vsebovale so pesmi, ki so jih prepevali pri glasbenem pouku. Z leti so učbeniki vsebovali teorijo, reševanje nalog in pesmi z notnim zapisom, opremljeni so bili s slikami. Taki so tudi današnji učbeniki. Pričakujemo lahko, da se bo glasbena vzgoja spreminjala in nadgrajevala tudi v prihodnje.
Ključne besede:Glasbena vzgoja, učni načrti, glasbene dejavnosti, ocenjevanje glasbe, glasbeni učbeniki.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[S. Pulko]
Leto izida:2012
PID:20.500.12556/DKUM-38910 Novo okno
UDK:78(043.2)
COBISS.SI-ID:19506696 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:AXR0FJLW
Datum objave v DKUM:23.11.2012
Število ogledov:2778
Število prenosov:547
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
PULKO, Suzana, 2012, GLASBENA VZGOJA NEKOČ IN DANES [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : S. Pulko. [Dostopano 15 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=38910
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:MUSIC EDUCATION FROM PAST TO PRESENT
Opis:In the thesis entitled “Music education in the past and nowadays” we are dealing with the problem of changes and differences in the field of teaching musical education at the level of primary school on the Slovenian territory. The aim of the thesis is to determine which changes have occurred in the process of teaching this discipline all until nowadays. The object of the discussed topic is with the help of educational plans and textbooks to study and present the development of the musical education in the area of Slovenia. For the research of the mentioned topic comparable, historical and descriptive methods are used. We are noticing that the musical education has been changing and improving. Moreover, it has not deteriorated in comparison with the foreign countries. Changes have consisted of educational plans, musical activities, teaching methods, evaluating and musical textbooks. Each current educational plan has been based differently with different objectives and content. Musical activities such as playing instruments, listening to music, movement with music and musical creativity used to be much less in the past as they are nowadays; in 1950 there were none, since learning and singing songs were in the forefront. In the past teaching methods have been singing songs by ear and by notes, nowadays however singing songs with the methods of imitation and notes are taught, as we already know them; along with this we help ourselves with a variety of visual devices. Evaluation of music has changed from numerical and three-level to descriptive, which is used today; we tend back to the numerical, though. Musical textbooks in the past have been books respectively hymnals. They have consisted of songs which have been sung during the music class. Over the years the textbooks have contained theory, exercises and songs with notation, equipped with pictures. Such are the nowadays textbooks as well. We can expect that the musical education will change and improve also in the future.
Ključne besede:Musical education, educational plan, musical activities, musical evaluation, musical textbooks.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici