| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:SODELOVANJE IN TEKMOVANJE UČENCEV V ŠOLI
Avtorji:ID Kristan, Pija (Avtor)
ID Kramar, Martin (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Kristan_Pija_2012.pdf (861,72 KB)
MD5: 12F2A1A369343B2789E8BA3690A1D9A9
PID: 20.500.12556/dkum/6d7b0e7b-15d5-4109-a453-809d29d013b0
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Diplomsko delo obravnava tekmovanje in sodelovanje, ki sta se v zadnjih nekaj desetletjih kot koncepta delovanja uveljavila v celotnem vzgojno-izobraževalnem sistemu ter postala sestavni del šole in njen edini možni način delovanja. Namen raziskovanja je bil ugotoviti, kako, kdaj in zakaj sta se koncepta tekmovanja in sodelovanja v novejšem času pričela poudarjati, v kakšnih oblikah se pojavljata na različnih ravneh delovanja šole ter kakšen vpliv imata na učence. Teoretično raziskovanje virov je pokazalo, da se je koncept tekmovanja pričel poudarjati z industrijsko revolucijo in razvojem tržnih družbenih zakonitosti, predvsem pa s prebojem neoliberalne doktrine in vrednot konkurenčnega trga. Koncept sodelovanja se je pričel poudarjati po drugi svetovni vojni s poudarjanjem človekovih pravic prek mednarodnih organizacij, z združevanjem Evrope v Evropsko unijo ter pod vplivom novih ugotovitev s področja vzgoje in izobraževanja, predvsem teorij o motivaciji človeka za učenje. Ugotovljeno je bilo, da se tekmovanje in sodelovanje pojavljata na več ravneh šolskega delovanja: na ravni delovanja šole, na ravni mišljenja in ravnanja udeležencev v vzgojno-izobraževalnem sistemu ter na ravni vzgojno-izobraževalnega procesa. Oba koncepta delovanja različno vplivata na učence, v splošnem pa vplivata na področje učenčevega osebnostnega, kognitivnega in metakognitivnega razvoja, na razvoj njegovih medosebnih in drugih spretnosti ter sposobnosti, na komunikacijo ter razvoj vrednot, čustev in vedenja, na motivacijo ter na učne rezultate.
Ključne besede:tekmovanje, sodelovanje, motivacija, sodelovalno tekmovanje, sodelovalno učenje
Kraj izida:Maribor
Založnik:[P. Kristan]
Leto izida:2012
PID:20.500.12556/DKUM-38053 Novo okno
UDK:37.091.27 (043.2)
COBISS.SI-ID:19560712 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:P5X38CBY
Datum objave v DKUM:14.12.2012
Število ogledov:2758
Število prenosov:395
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
KRISTAN, Pija, 2012, SODELOVANJE IN TEKMOVANJE UČENCEV V ŠOLI [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : P. Kristan. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=38053
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:COOPERATION AND COMPETITION IN SCHOOL
Opis:The following thesis discusses competition and cooperation, which have been established in the recent decades as concepts of functioning throughout the education system, as well as become an integrated part and only way of school functioning. The aim of the thesis was to establish, how, when, and why the concepts of competition and cooperation gained such importance, in what forms they are present on different levels of school functioning, and what their influence on students is. Theoretical research based on the review of sources has shown that the concept of competition start gaining importance with the industrial revolution, the establishment of market laws in societies, and particularly with the enforcement of neoliberalism and the competitive-market values. The concept of cooperation start gaining importance with international organizations after World War II, by emphasizing human rights, with formation of the European Union, and under the influence of new findings from the field of education, especially with regard to theories of learning motivation. The research results reveal that competition and cooperation appear on several levels of education: on the level of school functioning, on the level of students' and educators' reasoning and behaving, and on the level of the education process. Both concepts have various influences on students. In general, they influence students' personal, cognitive and metacognitive development, the development of interpersonal and other skills and abilities, communication, values, emotions and behaviour, as well as motivation and learning achievements.
Ključne besede:competition, cooperation, motivation, cooperative competition, cooperative learning


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici