Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
SODELOVANJE IN TEKMOVANJE UČENCEV V ŠOLI
Avtorji:
ID
Kristan, Pija
(Avtor)
ID
Kramar, Martin
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
UNI_Kristan_Pija_2012.pdf
(861,72 KB)
MD5: 12F2A1A369343B2789E8BA3690A1D9A9
PID:
20.500.12556/dkum/6d7b0e7b-15d5-4109-a453-809d29d013b0
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo
Tipologija:
2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Opis:
Diplomsko delo obravnava tekmovanje in sodelovanje, ki sta se v zadnjih nekaj desetletjih kot koncepta delovanja uveljavila v celotnem vzgojno-izobraževalnem sistemu ter postala sestavni del šole in njen edini možni način delovanja. Namen raziskovanja je bil ugotoviti, kako, kdaj in zakaj sta se koncepta tekmovanja in sodelovanja v novejšem času pričela poudarjati, v kakšnih oblikah se pojavljata na različnih ravneh delovanja šole ter kakšen vpliv imata na učence. Teoretično raziskovanje virov je pokazalo, da se je koncept tekmovanja pričel poudarjati z industrijsko revolucijo in razvojem tržnih družbenih zakonitosti, predvsem pa s prebojem neoliberalne doktrine in vrednot konkurenčnega trga. Koncept sodelovanja se je pričel poudarjati po drugi svetovni vojni s poudarjanjem človekovih pravic prek mednarodnih organizacij, z združevanjem Evrope v Evropsko unijo ter pod vplivom novih ugotovitev s področja vzgoje in izobraževanja, predvsem teorij o motivaciji človeka za učenje. Ugotovljeno je bilo, da se tekmovanje in sodelovanje pojavljata na več ravneh šolskega delovanja: na ravni delovanja šole, na ravni mišljenja in ravnanja udeležencev v vzgojno-izobraževalnem sistemu ter na ravni vzgojno-izobraževalnega procesa. Oba koncepta delovanja različno vplivata na učence, v splošnem pa vplivata na področje učenčevega osebnostnega, kognitivnega in metakognitivnega razvoja, na razvoj njegovih medosebnih in drugih spretnosti ter sposobnosti, na komunikacijo ter razvoj vrednot, čustev in vedenja, na motivacijo ter na učne rezultate.
Ključne besede:
tekmovanje
,
sodelovanje
,
motivacija
,
sodelovalno tekmovanje
,
sodelovalno učenje
Kraj izida:
Maribor
Založnik:
[P. Kristan]
Leto izida:
2012
PID:
20.500.12556/DKUM-38053
UDK:
37.091.27 (043.2)
COBISS.SI-ID:
19560712
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:P5X38CBY
Datum objave v DKUM:
14.12.2012
Število ogledov:
2758
Število prenosov:
395
Metapodatki:
Področja:
FF
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
KRISTAN, Pija, 2012,
SODELOVANJE IN TEKMOVANJE UČENCEV V ŠOLI
[na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : P. Kristan. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=38053
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Iščem podobna dela...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
COOPERATION AND COMPETITION IN SCHOOL
Opis:
The following thesis discusses competition and cooperation, which have been established in the recent decades as concepts of functioning throughout the education system, as well as become an integrated part and only way of school functioning. The aim of the thesis was to establish, how, when, and why the concepts of competition and cooperation gained such importance, in what forms they are present on different levels of school functioning, and what their influence on students is. Theoretical research based on the review of sources has shown that the concept of competition start gaining importance with the industrial revolution, the establishment of market laws in societies, and particularly with the enforcement of neoliberalism and the competitive-market values. The concept of cooperation start gaining importance with international organizations after World War II, by emphasizing human rights, with formation of the European Union, and under the influence of new findings from the field of education, especially with regard to theories of learning motivation. The research results reveal that competition and cooperation appear on several levels of education: on the level of school functioning, on the level of students' and educators' reasoning and behaving, and on the level of the education process. Both concepts have various influences on students. In general, they influence students' personal, cognitive and metacognitive development, the development of interpersonal and other skills and abilities, communication, values, emotions and behaviour, as well as motivation and learning achievements.
Ključne besede:
competition
,
cooperation
,
motivation
,
cooperative competition
,
cooperative learning
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj