| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:OTROKOVO RAZUMEVANJE SOCIALNIH VRLIN
Avtorji:ID Draksler, Maša (Avtor)
ID Vezjak, Boris (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Draksler_Masa_2012.pdf (2,12 MB)
MD5: 50901DF19F0C3648C32DAD65949338D6
PID: 20.500.12556/dkum/6c2064b8-adf6-4d8f-860d-d3397889d345
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Diplomska naloga Otrokovo razumevanje socialnih vrlin, se dotika predvsem normativne etike in sicer natančneje, ene izmed strategij normativne etike – etike vrlin. V teoretičnem delu smo natančneje opredelili ter predstavili problematiko vrlin in različne poglede nanje, dotaknili smo se moralne vzgoje in teorij, ki se je tičejo ter nekaj besed namenili tudi različnim nivojem moralnega presojanja. Različne poglede na vrline smo predstavili s strani treh velikih filozofov – Sokrata, Platona in Aristotela. Pojasnili pa smo tudi vrline, ki smo jih uporabili pri empirični raziskavi. V empiričnem delu diplomske naloge pa smo se osredotočili na empirično raziskavo o tem, kako predšolski otroci razumejo, prepoznajo in dojemajo pet različnih vrlin, ki smo jih izbrali na podlagi intervjujev z njimi. Te vrline so prijateljstvo, pogum, potrpežljivost, dobrota in delavnost. Namen diplomskega dela je bil, da smo na osnovi poglobljene študije etike vrlin izvedli empirično raziskavo z otroci in ugotovili kaj otrokom predstavlja in vključuje pomen določene vrline, kako to vrlino razumejo in kaj pri otrocih zajema. V okviru diplomske naloge smo uporabili tako teoretične kot empirične metode raziskovanja, saj je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. Najpomembnejša ugotovitev našega diplomskega dela je, da tudi predšolski otroci že kognitivno razumevajo in dojemajo vrline ter v veliki meri že razumejo, kaj pomeni ravnanje oziroma delovanje v skladu z njimi. Otroci v predšolskem obdobju delujejo predvsem na podlagi konkretnih izkušenj. Vendar v skladu z vrlinami najpogosteje delujejo predvsem zato, da se izognejo neodobravanju s strani odraslih, torej iz avtoritete in spoštovanja ter jih šele kasneje ponotranjijo in osmislijo. Vrline, ki so del nas oziroma našega značaja, pripomorejo k regulaciji socialnih odnosov in posamezniku nudijo orientacijo za delovanje v družbi.
Ključne besede:etika, etika vrlin, morala, moralna vzgoja, teorije moralne vzgoje, moralno presojanje, vrline, Sokrat, Platon, Aristotel, otrok, predšolski otrok, prijateljstvo, potrpežljivost, delavnost, dobro, dobrota, pogum, otrokovo razumevanje vrlin.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Draksler]
Leto izida:2012
PID:20.500.12556/DKUM-37433 Novo okno
UDK:37.015.31:17.022.1-053.4(043.2)
COBISS.SI-ID:19347720 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:4YLZLGTW
Datum objave v DKUM:10.10.2012
Število ogledov:3991
Število prenosov:545
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
DRAKSLER, Maša, 2012, OTROKOVO RAZUMEVANJE SOCIALNIH VRLIN [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : M. Draksler. [Dostopano 14 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=37433
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:A CHILD'S UNDERSTANDING OF SOCIAL VIRTUES
Opis:In the graduation paper A child's understanding of the social virtues, we mainly interfered in normative ethics, especially in one of the strategies of normative ethics – the ethics of virtue. In the theoretical part we more precisely defined the virtues and problems of different views on them, we touched moral education and theories, which cover moral education, and a few words was given to the different levels of moral judgment. We presented different views on the virtues through the eyes of the three great philosophers - Socrates, Plato and Aristotle. In this part of the graduation paper we also explained the virtues, which we have used in empirical research. In empirical part we focused on the empirical study, how preschoolers understand, recognize and perceive five different virtues, which have been selected on the basis of interviews with them. These virtues are friendship, courage, patience, kindness and diligence. The empirical part of graduation paper is an empirical research of preschool children, which was made on the basis of depth study of virtue ethics, and we found out, how the certain virtue is important to children, how they understand it and what this certain virtue covers in children understanding of it. Graduation paper consists of theoretical and empirical part, so we used both research methods – theoretical and empirical. The main finding shows that even preschoolers cognitively understand and perceive virtues and in a large extent they already understand what it means to conduct or act in accordance with them. Children in pre-school primarily operate on the basis of concrete experiences. However, in accordance with the virtues, they primarily act in order to avoid disapproval by adults, that is from the authority and respect. Children internalize virtues only later and make sense of them. Virtues are part of us and our character. They contribute to the regulation of social relations and they provide individual guidance for the operation in the society.
Ključne besede:ethics, virtue ethics, morality, moral education, moral theory, moral assessment, virtues, Socrates, Plato, Aristotle, child, preschool child, friendship, patience, diligence, good, goodness, courage, a child's understanding of virtues.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici