| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:INTERPRETACIJA PROSTORA V OTROŠKIH LIKOVNIH DELIH
Avtorji:ID Kešina, Karmen (Avtor)
ID Duh, Matjaž (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Zupančič, Tomaž (Komentor)
Datoteke:.pdf UNI_Kesina_Karmen_2012.pdf (5,48 MB)
MD5: 2E9DB9C57C31AC36A4AEF58698876487
PID: 20.500.12556/dkum/54850405-ab27-4a56-b626-fe291d1a325a
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Likovni razvoj poteka preko določenih stopenj, ki si sledijo ena za drugo. Obstaja okvirna starost, kdaj bi naj otrok dosegel posamezno stopnjo, vendar se med otroci pojavljajo individualne razlike. Nekateri določeno stopnjo dosežejo prej kot je predvideno, drugi pa kasneje. Razumevanje in interpretacija prostora sta ena izmed glavnih ciljev likovne vzgoje, zato je pomembno, da so učitelji in vzgojitelji s stopnjami razvoja likovnega izražanja seznanjeni in znajo otroke usmerjati in spodbujati pri njihovem napredku. Poznavanje stopenj likovnega razvoja morajo prav tako upoštevati pri načrtovanju vzgojno-izobraževalnega dela ter pri interpretaciji otroških likovnih del. Z raziskavo smo želeli preučiti stopnjo likovnega razvoja na področju dojemanja in likovne interpretacije prostora pri otrocih, ki obiskujejo najstarejšo skupino v vrtcu in pri učencih v prvih razredih osnovne šole. Raziskavo smo izvedli z otroki in učenci med četrtim in sedmim letom starosti. Zanimale so nas razlike, ki se pojavljajo glede na starost, spol in stratum ustanove. Rezultati so pokazali, da obstajajo statistično značilne razlike v prikazovanju prostora glede na starost in stratum, ne pa glede na spol otrok. Prostor so otroci najpogosteje interpretirali z nizanjem figur na rob lista, ki predstavlja talno črto, najmanjkrat pa z zvračanjem figur in delnim prekrivanjem.
Ključne besede:Likovna vzgoja, prostor, risba, likovni razvoj, kompozicija.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[K. Kešina]
Leto izida:2012
PID:20.500.12556/DKUM-36477 Novo okno
UDK:73/76
COBISS.SI-ID:19222280 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:3QDYFCVO
Datum objave v DKUM:09.07.2012
Število ogledov:4374
Število prenosov:862
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
PEF
:
KEŠINA, Karmen, 2012, INTERPRETACIJA PROSTORA V OTROŠKIH LIKOVNIH DELIH [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : K. Kešina. [Dostopano 3 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=36477
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Interpretation of space in children's art works
Opis:Art development goes through defined stages which follow one another. There is an approximate age when a child should reach a certain stage although individual differences between children appear. Some of them reach the defined stage sooner than expected, others later. The understanding and interpretation of space are one of the main goals of art education. It is important that the teachers and preschool teachers are familiar with the stages of art development to be able to guide and encourage children towards their progress. Teachers and preschool teachers should also consider their knowledge of art development stages when preparing educational process and when interpreting children's art work. With this research we wanted to study the stage of art development on spatial ability area with children who attend the oldest kindergarten group and the first grade children in elementary school. The research was carried out between children from age 4 to 7. We were interested in differences which appear according to age, gender and the location of kindergarten and school that children attend. The results showed that there are statistically distinctive differences in space display according to age and the placement of the institution, but not according to gender. Children most often interpreted space by drawing figures on the edge of the sheet of paper, which represents the ground line and least often by laying the figures on plane and with partial covering.
Ključne besede:Art education, space, drawing, development of artistic expression, composition.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici