| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:NAZORNOST PRI POUKU ZGODOVINE
Avtorji:ID Kline, Suzana (Avtor)
ID Kramar, Martin (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Kline_Suzana_2012.pdf (822,20 KB)
MD5: D7FD4E77B2DF5BF2809A8EACDDC6751B
PID: 20.500.12556/dkum/a29865b6-935d-4342-b151-5c83d329078a
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Nazornost ima pri pouku zgodovine ter pri pouku nasploh izreden pomen. Z nazornimi oblikami pouka učitelj pridobi kar nekaj časa, razlaga je lažja in hitrejša. S čutno in notranjo nazornostjo doseže razumljivost in olajša pomnjenje zgodovinskih dejstev in dogodkov. Tako se lahko učitelj pri obravnavi nove učne snovi usmeri na bistvene elemente in se z dodatno razlago bolj posveti učencem, ki imajo več težav s predstavami in razumevanjem. Nazornost ima velik pomen tudi kot motivacijsko sredstvo, s pomočjo katerega učitelj pritegne in zadrži pozornost učencev. Vendar se lahko zgodi, da je nazornost zaradi pomanjkanja časa ali razpoložljivosti ponazorilnih sredstev nekoliko potisnjena v ozadje. Prav tako je pri pouku zgodovine potrebno paziti, da izbrana ponazorila reprezentatirajo učinek, ki ga učitelj želi doseči. Preveč verbalizma in neselektivne uporabe grafičnega gradiva ima ravno nasproten učinek na nazornost pouka. Pogosto učitelji demonstrirajo številna ponazorila, ki pa ostanejo zgolj na poplitveni ravni. Pri pouku zgodovine mora učitelj predvsem z živo besedo ponazoriti in ustvariti določeno zgodovinsko vzdušje. S tem omogoči učencem jasno razumevanje posameznih pojavov in njihovo lažje pomnjenje. Če tega ne stori, učenci zgolj fakturirajo posamezne podatke, medtem ko je njihovo razumevanje potisnjeno v ozadje.
Ključne besede:KLJUČNE BESEDE: čutna in pojmovna nazornost, pouk zgodovine, funkcije nazornosti, ponazorila, metode.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[S. Kline]
Leto izida:2012
PID:20.500.12556/DKUM-22770 Novo okno
UDK:37(043.2)
COBISS.SI-ID:19178248 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:RVIUG55U
Datum objave v DKUM:12.06.2012
Število ogledov:1984
Število prenosov:222
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
KLINE, Suzana, 2012, NAZORNOST PRI POUKU ZGODOVINE [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : S. Kline. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=22770
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:CLARITY AND DEMONSTRATION IN RELATION TO TEACHING HISTORY
Opis:Clarity is of great importance not only in history lessons but also in teaching in general. By applying explicit instruction forms a teacher can gain some time. Additionally, an explanation becomes easier and faster. By using sensory and inner clarity the teacher can achieve understanding and facilitate memorizing of history facts. Thus, when introducing a new learning material the teacher can focus on the essential elements and give more attention to the students who have comprehension problems and need an extra and extensive explanation. Clarity has an additional role as a motivational tool with which the teacher maintains attention of the students. However, due to the lack of time and limited availability of individual resources clarity may be pushed aside. Additionally, when teaching history attention has to be paid to the selected illustrations, which must have the effect the teacher wishes to achieve. The exaggerated verbalism and the unselective use of graphic materials may have the opposite result on the clarity of the teaching subject. When teaching history the teacher has to illustrate and create a specific historical atmosphere by giving vivid explanations. Consequently, the teacher enables students’ clear understanding of certain historical events and their better memorization. Not doing so, the students only absorb certain data whereas their comprehension becomes less prominent.
Ključne besede:sensory and notional clarity, history lessons, functions of clarity, illustrations, methods.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici