| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Družbeni donos na izobraževanje in eksternalije človeškega kapitala v Sloveniji
Avtorji:ID Perko, Mitja (Avtor)
ID Ovin, Rasto (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Perko_Mitja_2012.pdf (2,04 MB)
MD5: 11A8D01C0C58482B6175458589060907
PID: 20.500.12556/dkum/97f0898e-7e46-4df5-9aa8-695666e4ff5a
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:V tem magistrskem delu ocenjujemo osebni in eksterni donos na izobraževanje na ravni slovenskih občin za leta 2007–2009. Osebni donos merimo kot učinek števila let formalnega izobraževanja posameznika na njegov bruto dohodek iz dela, eksterni donos pa kot učinek ravni izobrazbe v občini. Kot merilo ravni izobrazbe uporabimo dva kazalca: delež terciarno izobraženih in povprečno število let šolanja v občini. Razpolagamo s panelnimi mikropodatki, v ekonometričnem ocenjevanju pa uporabimo različne cenilke, med katerimi sta pomembnejši cenilki slučajnih in fiksnih učinkov. Ocene osebnega donosa so vedno robustne, vendar eksterni donos, merjen z deležem terciarno izobraženega prebivalstva, izgubi statistično značilnost ob dodajanju kontrolnih spremenljivk, ki naj bi nadzorovale za učinek velikosti občine. Medtem pa eksterni donos v obliki povprečnega števila let šolanja obdrži statistično značilnost pri uporabi cenilke fiksnih učinkov. Kot literatura tudi mi posumimo na morebitno endogenost povprečnega števila let šolanja v občini in izvedemo ocenjevanje z dvostopenjskimi najmanjšimi kvadrati na modelu fiksnih učinkov, pri čemer kot instrumenta uporabimo pretekli delež prebivalstva v občini, star 0–4 in 5–9 let. Koeficient za povprečno število let šolanja posledično izgubi statistično značilnost, s čimer potrdimo sum o endogenosti. Eksternega učinka izobraževanja na ravni občin za Slovenijo ne moremo potrditi.
Ključne besede:družbeni donos, osebni donos, eksternalije, človeški kapital, Slovenija
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Perko]
Leto izida:2012
PID:20.500.12556/DKUM-22417 Novo okno
UDK:330.1
COBISS.SI-ID:11078172 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:3XEV08UQ
Datum objave v DKUM:24.05.2012
Število ogledov:2670
Število prenosov:359
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
PERKO, Mitja, 2012, Družbeni donos na izobraževanje in eksternalije človeškega kapitala v Sloveniji [na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : M. Perko. [Dostopano 27 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=22417
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Social returns to education and human capital externalities in Slovenia
Opis:In this master thesis we estimate the private and external return to education at the level of municipality in Slovenia for the years 2007-2009. We measure the private return as the effect of the number of years spent in formal education on an individual's gross yearly income and the external return as the effect of the level of education. We use two measures for the level of education: the share of population with a tertiary education and the average years of formal schooling in the municipality. Using panel micro-level data we use several estimators, two of which are the random effects and the fixed effects estimators. The estimates of the private return are always robust, although the external return measured by the share of persons having achieved tertiary education loses its significance after adding different control variables. On the other hand, the external return measured by the average years of schooling remains statistically significant using the fixed effects estimator. Suspecting endogeneity of average years of schooling we estimate a two-stage least squares regression on a fixed effect model using as instruments the past share of population aged 0-4 and 5-9. The coefficient for average years of schooling loses its significance, confirming our suspicion of endogeneity. As a result we are unable to confirm external effects of education at the level of municipality for Slovenia.
Ključne besede:social return, private return, externalities, human capital, Slovenia


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici