| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:ČAROBNOST ZASTEKLJENIH PEJSAŽEV: SOCIOLOŠKA ANALIZA
Avtorji:Nemšak, Maja (Avtor)
Kramberger, Igor (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Nemsak_Maja_2011.pdf (1,17 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Diplomsko delo Čarobnost zastekljenih pejsažev: sociološka analiza se ukvarja s fenomenom sodobnih nakupovalnih središč oziroma z analizo nakupovalnega središča Europark. Cilj diplomskega dela je pojasniti, kaj žene ljudi v nakupovalna središča (konkretno v Europark) oziroma ugotoviti, v čem se skriva čarobnost teh zastekljenih pejsažev. Odgovor na zastavljeno vprašanje je terjal obravnavo teoretičnih nastavkov o potrošnji in potrošniški družbi, razpravo o različnih pogledih na nakupovalna središča ter analizo konkretnega primera – nakupovalnega središča Europark. Dokazali smo, da sodobnega potrošnika v nakupovalna središča ne žene zgolj motiv (na)kupovanja eksistenčnih dobrin oziroma izdelkov, ampak tudi želja po izkustvu užitka, zabavi, sproščanju, sociabilnosti in vključenosti v sodobno (potrošniško) družbo. To željo zadovoljujejo prav nakupovalna središča, ki so hkrati mesta zabave, visoko estetizirani prostori potrošnje, prostor družabnosti, hiperrealnost itd. Vzgibov za obisk nakupovalnega središča torej ne moremo razumeti brez razumevanja širokega spektra družbenih sprememb, povezanih s preobratom od moderne k postmoderni družbi, od poglavitne vloge dela k poglavitni vlogi trga in potrošnje, od tradicionalnega k sodobnemu hedonizmu, od primata potreb in želje k primatu stila in estetizacije potrošnje, od potrošnje, ki zadovoljuje posameznikove materialne potrebe, k potrošnji, ki naglašuje posameznikove fantazije.
Ključne besede:nakupovalno središče, potrošnja kot kulturna in socialna praksa, sociabilnost, estetizacija prostorov potrošnje, izkustvo užitka
Leto izida:2011
Založnik:[M. Nemšak]
Izvor:Maribor
UDK:316(043.2)
COBISS_ID:18846216 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:I7NOZEOL
Število ogledov:1671
Število prenosov:189
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:THE MAGIC OF THE GLAZED SCENERIES: A SOCIOLOGICAL ANALYSIS
Opis:The diploma thesis Čarobnost zastekljenih pejsažev: sociološka analiza (The Magic of the Glazed Sceneries: A Sociological Analysis) deals with the phenomenon of contemporary shopping centres or namely the analysis of the Europark Shopping Centre. The aim of the diploma thesis is to clarify what it is that draws people to shopping centres (more precisely to the Europark Shopping Centre) and establish what the charm of these glazed sceneries is. The answer to this question required the treatment of theoretical bases of consumption and consumer societies, deliberation of various views of shopping centres and an analysis of the concrete case – the Europark Shopping Centre. The thesis proves that the modern consumer is not merely drawn to shopping centres to purchase existing goods or products, but also to enjoy, be entertained, relax, socialise and be included in contemporary (consumer) society. This desire is satisfied by shopping centres which are, at the same time, locations for fun, highly aesthetic spaces of consumption, places to socialise, hyper-realistic, etc. The urge to visit a shopping centre thus cannot be understood without understanding the wide spectre of social change connected to society’s transformation into a post-modern society: from the salient role of work to the primary role of markets and consumption, from traditional to contemporary hedonism, from primate needs and desire to a primate style and aestheticization of consumption, from consumption which satisfies the individual's material needs to consumption which addresses the individual's fantasies.
Ključne besede:shopping centres, consumption as a cultural and social practice, sociability, aestheticization of consumption spaces, enjoyment experience


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici