Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
Motivacijski postopki pri obravnavi pravljice v osnovni šoli
Avtorji:
ID
Vnuk, Petra
(Avtor)
ID
Lipnik, Jože
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
MAG_Vnuk_Petra_2011.pdf
(1,79 MB)
MD5: DD83F74FE1CB6FD512A4B1343950B40A
PID:
20.500.12556/dkum/379c5b40-6202-4fd6-88c3-96ac2b1fa5ca
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Opis:
Tema in cilj magistrske naloge je oblikovati dolgoročne motivacijske strategije za branje in sestaviti tako tipologijo uvodne motivacije kot sestavine didaktične enote književnega besedila, ki bodo procesno-ciljno naravnane. V teoretičnem delu smo tako v okviru razvoja otrokove recepcijske zmožnosti predstavili tipologijo uvodnih motivacij kot korak v didaktični komunikaciji z umetnostnim besedilom različnih domačih in tujih strokovnjakov in sestavili tak nabor dolgoročnih motivacijskih strategij, ki omogoča polno doživljanje, razumevanje in vrednotenje umetnostnih besedil. V empiričnem delu magistrske naloge nas je v okviru kvalitativne raziskave zanimalo raziskovalno vprašanje, kako motivacija vpliva na literarnoestetsko doživetje in posledično na oblikovanje miselne sheme pravljice. Na podlagi študija teorije motivacije za branje literarnega besedila smo se odločili za tri medbesedilne motivacije, ki so v 2. in 3. triletju osnovne šole primerne za razvijanje kakovosti literarnoestetskega doživetja pri recepciji pravljice. Kriterij za preverjanje kakovosti literarnoestetskega doživetja pri recepciji pravljice pa je kvalitativna metoda triangulacije, in sicer je to poglabljanje doživetja v okviru produktivnih literarnodidaktičnih metod pri učencih od 4. do 9. razreda, doseganje kurikularnega cilja, v okviru katerega učenci oblikujejo literarnoteoretično miselno shemo pravljice, in pogovor z učitelji o kakovosti literarnoestetskega doživetja teh otrok ob branju posameznih pravljic. Uspešnost različnih tipov uvodnih motivacij smo primerjalno odstotkovno in grafično preverjali na različnih ravneh, in sicer na ravni povezave uvodne motivacije, produktivnih didaktičnih metod in doseženih ciljev, na ravni razčlenjevanja enot produktivnih književnih metod motiviranih in nemotiviranih učencev, na ravni vpliva enakih uvodnih motivacij pri obravnavi umetnostnih besedil v homogenih in heterogenih skupinah, na ravni povezave vpliva motivacije, branja in literarnoestetskega doživetja in oblikovanja miselne sheme pravljice in produktivnih didaktičnih metod ter na ravni urne analize obravnave slovenskih ljudskih pravljic.
Ključne besede:
literarnoestetsko branje in doživetje
,
motivacija
,
dolgoročne motivacijske strategije za branje
,
uvodna motivacija pri pouku književnosti
,
medbesedilne uvodne motivacije
,
produktivne literarno-didaktične metode
,
slovenska ljudska pravljica
,
kvalitativna raziskava
,
metoda triangulacije
Kraj izida:
Maribor
Založnik:
[P. Vnuk]
Leto izida:
2011
PID:
20.500.12556/DKUM-19367
UDK:
37.091.3:82-343(043.2)
COBISS.SI-ID:
18536456
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:OTMQSVNV
Datum objave v DKUM:
20.07.2011
Število ogledov:
5433
Število prenosov:
1178
Metapodatki:
Področja:
FF
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
VNUK, Petra, 2011,
Motivacijski postopki pri obravnavi pravljice v osnovni šoli
[na spletu]. Magistrsko delo. Maribor : P. Vnuk. [Dostopano 23 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=19367
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Iščem podobna dela...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Motivational procedures and discusing farytales in primary school
Opis:
The subject and aim of the Master's degree is to form long-term reading motivation strategies and construct the typology of the initial motivation and the constituents of the didactic unit of the literary text, which will have a process-goal tendency. In the framework of the child's reception capacity development the theoretical part presents the typology of initial motivations as a step in didactic communications with literary text of different domestic and foreign professionals and constructed such a collection of long-term motivation strategies, which enables full experience, comprehension and evaluation of literary texts. In the empirical part we were in the framework of a quantitative research interested in the research question, how motivation affects the literary-aesthetic experience and consequently the formation of the fairy tale's mind scheme. Based on the study on the theory of motivation to read literary texts we decided for three intra-textual motivations, which are during the 2nd and 3rd triennium of the primary school suitable for the development of the quality of the literary-aesthetic experience by the reception of a fairy tale. The criterion to evaluate the quality of the literary-aesthetic experience by the reception of the fairy tale is the quantitative method of triangulation, namely the deepening of the experience in the framework of productive literary-didactic methods in pupils from the 4th to the 9th grade, meeting the curricular aim, within which pupils form the literary theoretical mind scheme of the fairy tale, and the discussion with teachers on the quality of the literary-aesthetic experience of this children by reading particular fairy tales. We graphically and percentage based compared the success of different initial motivation types at different levels, namely at the level of the connection of the initial motivation, productive didactic methods and gained aims, at the level of dissection of the productive literary method units of the motivated and not motivated pupils, at the level of the impact of same initial motivations at the discussion of artistic texts in homogeneous and heterogeneous groups, at the level of the connection of the impact of motivation, reading, literary-aesthetic experience, formation of the fairy tale mind scheme and the productive didactic methods and on the level of the hourly analysis of the discussion of Slovenian folk tales.
Ključne besede:
literary-aesthetic experience
,
motivation
,
long-term motivation strategies
,
initial motivation at the literature class
,
intratextual initial motivations
,
productive literary-didactic methods
,
Slovenian folk tale
,
quantitative research
,
triangulation method
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj