| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Primernost pravne ureditve davčnega svetovanja za razvoj kakovosti in odgovornosti davčnega svetovanja
Avtorji:ID Čokelc, Stanko (Avtor)
ID Bohinc, Rado (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Oplotnik, Jan Žan (Komentor)
Datoteke:.pdf DR_Cokelc_Stanko_2011.pdf (5,39 MB)
MD5: 5CC6A08F88A7AA69F3C892E6358CB43B
PID: 20.500.12556/dkum/32677427-9d75-49b0-94cf-ba9475286680
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorska disertacija
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:V Sloveniji se je davčno svetovanje pričelo razvijati šele z osamosvojitvijo leta 1991. Zaradi številnih drugih problemov, ki so jih imele vlade Republike Slovenije, kot je ustanovitev države, privatizacija družbenega premoženja, včlanitev v EU in prevzem evra, je bilo davčno svetovanje manj pomembno. Posledica je razvoj, ki je nastal na osnovi dveh interesnih skupin Slovenskega inštituta za revizijo in Zbornice davčnih svetovalcev Slovenije (prej Društvo). Od osamosvojitve pa do danes instituciji ne sodelujeta. Posledica sta različna izobraževalna programa in precej različni področji delovanja. Po devetnajstih letih izkušenj z davčnim svetovanjem ter spremenjenimi gospodarskimi in finančnimi razmerami je čas za skrben razmislek o davčnem svetovanju. Zato smo si kot temeljni problem doktorske disertacije zadali nalogo analizirati stanje davčnega svetovanja v Sloveniji, potrebnost in primernost pravne ureditve davčnega svetovanja, zaznavanje in zagotavljanje kakovostih davčnega svetovanja ter dojemanje tveganja, povezanega z davčnim svetovanjem. Teoretično izhodišče za našo raziskavo je bila preučitev naslednjih področij davčnega svetovanja: zgodovine davčnega svetovanja, temeljnih značilnosti davčnega svetovanja, reguliranja svobodnih poklicev v Evropi, pravne ureditve davčnega svetovanja v nekaterih državah Evrope in ZDA, tveganj pri davčnem svetovanju, odgovornosti davčnega svetovalca ter kakovosti davčnega svetovanja. Naša raziskava, ki smo jo izvedli na podlagi ankete med uporabniki davčnosvetovalnih storitev in izvajalci davčnosvetovalnih storitev v Sloveniji, je prinesla spodaj naštete ugotovitve. 1. Najpomembnejši izvajalci davčnega svetovanja v Sloveniji so davčni svetovalci (davčni svetovalci Zbornice davčnih svetovalcev in preizkušeni davčniki Slovenskega inštituta za revizijo), računovodski servisi in revizijske družbe. 2. 89,2% anketiranih uporabnikov davčnosvetovalnih storitev potrjuje pomembnost stalnega ali občasnega najemanja davčnih svetovalcev za ugotavljanje davčne obveznosti. Rezultati potrjujejo visoko stopnjo etičnega ravnanja davčnih zavezancev. Lahko jo prepoznamo v plačevanju davkov kot vrlini. 3. Uporabniki davčnosvetovalnih storitev izbirajo davčnega svetovalca predvsem na podlagi priporočil drugih uporabnikov. Drugi najpomembnejši način izbire je posledica udeležbe na predavanjih, ki jih ima davčni svetovalec ali zaradi poznavanja njegovih člankov. Nepomembna načina izbire sta naključni ali na podlagi oglaševanja. 4. Za uporabnike davčnosvetovalnih storitev je pri izbiri davčnega svetovalca pomembna njegova strokovnost, zaupanje v izvajalce, odzivnost in nato cena. Pomembna sta še osebni odnos z davčnim svetovalcem in njegov ugled v javnost. Nepomembna sta bližina davčnosvetovalne pisarne in število davčnih svetovalcev v davčnosvetovalni pisarni. 5. Kakovost ponujenih storitev je za uporabnike davčnosvetovalnih storitev bistveno pomembnejši dejavnik za izbor davčnega svetovalca kot cena ponujenih storitev. 6. Uporabniki davčnega svetovanja so pravno ureditev davčnega svetovanja prepoznali kot najpomebnejši ukrep za povečanje kakovosti davčnosvetovalnih storitev. Sledi notranji nadzor. 7. Uporabniki davčnega svetovanja so predstavljene modele pravne ureditve prepoznali kot primerne. 8. Uporabniki davčnega svetovanja zaupajo davčnim svetovalcem, če imajo univerzitetno izobrazbo in vsaj pet let izkušenj z davčnim svetovanjem. 9. Uporabniki davčnega svetovanja so strokovni naziv (certifikat) oziroma certifikat in licenco prepoznali kot potrebna za davčne svetovalce. 10. Uporabniki davčnega svetovanja so strokovnost davčnega svetovalca pri njegovi izbiri največkrat rangirali kot najpomembnejši konkurenčni dejavnik. Strokovnost ima za posledico ravnanje v skladu z davčnimi predpisi, sodno prakso in poklicnimi pravili. 11. Računovodski servisi so najpomembnejši izvajalci davčnega svetovanja pri majhnih družbah. Njihova pomembnost se z velikostjo družb zmanjšuje, povečuje ...
Ključne besede:pravna ureditev davčnega svetovanja, kakovost davčnega svetovanja, javni interes, odgovorno davčno svetovanje in upravljanje s tveganji
Kraj izida:Maribor
Založnik:S. Čokelc
Leto izida:2011
PID:20.500.12556/DKUM-19257 Novo okno
UDK:336.22
COBISS.SI-ID:10719516 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:VUMUSPVO
Datum objave v DKUM:08.07.2011
Število ogledov:4204
Število prenosov:467
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
ČOKELC, Stanko, 2011, Primernost pravne ureditve davčnega svetovanja za razvoj kakovosti in odgovornosti davčnega svetovanja [na spletu]. Doktorska disertacija. Maribor : S. Čokelc. [Dostopano 23 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=19257
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Adequacy of Tax Consulting's Legal Regulations for the Development of Quality and Responsibility of Tax Consulting
Opis:In Slovenia, tax consulting started to develop with the attainment of independence in the year 1991. Because the governments of the Republic of Slovenia were facing many other problems - like the foundation of a state, privatization of socially owned property, membership of the EU and introduction of the EUR currency - tax consulting appeared to have less importance. The consequence is a development based on two interest groups: the Slovenian Institute of Auditors and the Slovenian Chamber of Tax Consultants (formerly Association). From Slovenia's independence till today both institutions have not cooperated, the consequences are different education programs and rather different areas of activities. After nineteen years of tax consulting experience with changed economic and financial circumstances, it is time for an elaborate consideration of tax consulting. Therefore, as the fundamental problem of the doctoral dissertation we set the task to analyze the situation of tax consulting in Slovenia, the necessity and adequacy of tax consulting's legal regulations, the perception and assurance of tax consulting's quality, and comprehension of tax consulting related risks. The theoretical origin for our research was the examination of the following tax consulting areas: history of tax consulting, basic characteristics of tax consulting, regulation of liberal professions in Europe, legal regulations of tax consulting in certain European countries and in the US, tax consulting risks, responsibilities of tax consultants and tax consulting quality. Our research was performed and based on an opinion survey among tax consulting users and tax consulting providers in Slovenia with the following results: 1. The most important tax consultant providers in Slovenia are tax consultants (tax consultants of the Slovenian Chamber of Tax Consultants and certified tax consultants of the Slovenian Institute of Auditors), accounting services and public accounting firms. 2. 89.2% of all tax consulting users in the survey confirmed the importance of a permanent or periodic use of tax consultants in determining tax liabilities. The results confirmed a high level of ethical values of the tax payers, recognized as tax payments being a virtuousness. 3. Tax consulting users select the tax consultant above all based on references from other tax consulting users. The second most important selection criterion is the participation on seminars held by a tax consultant or the familiarity with his articles. Unimportant selection criteria are coincidence or selection based on advertisements. 4. For tax consulting users, the selection of tax consultant importantly depends on his expertise, confidence in tax consulting providers, responsiveness and then the price. Important is still a personal relationship with the tax consultant and his public reputation. Unimportant are the vicinity of the tax consulting office and the number of tax consultants in the tax consulting office. 5. For tax consulting users when selecting a tax consultant, the quality of offered services is a substantially more important factor than the price of the offered services. 6. The tax consulting users identified tax consulting's legal regulations as the most important measure to enhance the quality of tax consulting services, followed by the internal supervision. 7. The tax consulting users recognized the presented legal regulation models as appropriate. 8. The tax consulting users trust tax consultants with university education and at least five years of tax consulting experience. 9. The tax consulting users recognized a professional title (certification) or a certificate and licence as necessary for tax consultants. 10. The tax consulting users have ranked the expertise of a tax consultant as the most important competitive factor for his selection. His expertise results in acts according to tax regulations, legal practices and professional codes. 11. Accounting services are the most important tax consulting providers for small entities. Their importance decreases with the ...
Ključne besede:legal regulation of tax advice, the quality of tax advice, the public interest, responsible tax advice and risk management


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici