| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:PREVERJANJE IN OCENJEVANJE PRI POUKU DRUŽBE V PETEM RAZREDU
Avtorji:ID Štern, Katja (Avtor)
ID Hus, Vlasta (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Stern_Katja_2010.pdf (1,49 MB)
MD5: 27DC6C94F5F5FFECD0E99E2E2A47C327
PID: 20.500.12556/dkum/a20a9d8c-7074-4151-9391-d2593d8d4e2a
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V preteklosti se je učenčevo znanje ocenjevalo predvsem s testi in drugimi preglednimi metodami, tudi oblike pouka so bile primerne takšnemu načinu ocenjevanja. Sodoben način poučevanja, učenja in ocenjevanja pa temelji na avtentičnih oblikah, ki so usmerjene v proces doživljanja, mišljenja in vrednotenja. V teoretičnem delu naloge opisujemo splošne značilnosti preverjanja in ocenjevanja ter vrste, oblike in načine, ki zajemajo tudi avtentične metode. Predstavimo demokratizacijo ter taksonomije učnih ciljev ter možnosti poučevanja, preverjanja in ocenjevanja znanja pri pouku družbe. V empiričnem delu ugotavljamo stanje preverjanja in ocenjevanja pri pouku družbe v petem razredu. Pri tem nas je zanimalo, v kolikšni meri se učitelji poslužujejo sodobnih pristopov preverjanja in ocenjevanja ter ali obstajajo razlike pri uporabi le-teh med učitelji glede na strokovni naziv in delovno dobo. Rezultati so pokazali, da se večini učiteljev pri pouku družbe v petem razredu zdi najpomembnejše, da učenci usvojijo spretnosti in veščine, od učencev pa zahtevajo obvladovanje višjih ravni znanja. Pri ocenjevanju dovoljujejo demokratizacijo, se dovolj poslužujejo formativnega spremljanja učencev in pri tem kot pristop največkrat uporabljajo analiziranje sprotnih in končnih izdelkov. Ugotovili smo, da so avtentične oblike preverjanja in ocenjevanja slabo razširjene, ter da učitelji znanje najpogosteje ocenjujejo ustno. Prihaja tudi do statistično značilnih razlik glede na strokovni naziv in delovno dobo učiteljev in sicer največkrat tako, da uporaba sodobnih pristopov preverjanja in ocenjevanja z nižjim nazivom oziroma manjšo delovno dobo učiteljev upada.
Ključne besede:preverjanje, ocenjevanje, cilji, oblike ocenjevanja, avtentično ocenjevanje, samoocenjevanje, nivoji znanja, formativno spremljanje znanja, demokratizacija ocenjevanja.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[K. Štern]
Leto izida:2010
PID:20.500.12556/DKUM-16706 Novo okno
UDK:37(043.2)
COBISS.SI-ID:18016008 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:PTV5CVAW
Datum objave v DKUM:15.12.2010
Število ogledov:5304
Število prenosov:790
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
ŠTERN, Katja, 2010, PREVERJANJE IN OCENJEVANJE PRI POUKU DRUŽBE V PETEM RAZREDU [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : K. Štern. [Dostopano 23 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=16706
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:ASSESSMENT AND EVALUATION OF KNOWLEDGE OF SCHOOL SUBJECT SOCIOLOGY IN THE FIFTH CLASS OF PRIMARY SCHOOL
Opis:Students' knowledge in the past was mainly evaluated by tests and other survey methods and classes were also conducted appropriately. But a modern way of teaching, learning and evaluation is based on authentic forms which are directed toward the process of experiencing, thinking and evaluation. In the theoretical part of this diploma paper general features of testing and evaluating are described and types, forms and ways, which also include authentic methods. Democratization and taxonomies of education goals and also teaching, testing and evaluating possibilities in society class are presented. In the empirical part the state of testing and evaluating knowledge in the society class is determined. Our goal was to find out how often teachers make use of modern approaches of testing and evaluating and also whether there are differences in their use among teachers according to their professional title and period of employment. The results have shown that the majority of teachers in society classes in the fifth grade think that the most important thing for the students is that they master the skills and they demand higher levels of knowledge from the students. Teachers allow democratization when evaluating students, they make enough use of a formative follow-up where they usually use regular and final product analysis. It was determined that authentic forms of testing and evaluating are rare and that teachers usually evaluate knowledge orally. There are also statistically characteristic differences which depend on professional title and period of employment and they are usually visible in the way that the use of modern approaches of evaluating and testing decreases with a lower professional title and a shorter period of employment.
Ključne besede:testing, evaluating, goals, forms of evaluating, authentic evaluation, self-evaluation, knowledge levels, formative knowledge accompaniment, evaluation democratization


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici