| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:POMEN IN ODNOS DO IZOBRAŽEVANJA MED ROMI
Avtorji:ID Horvat, Janez (Avtor)
ID Mayer, Janez (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Horvat_Janez_2010.pdf (804,58 KB)
MD5: DFF4D631BF3CBBBEC6701CF300BADFD4
PID: 20.500.12556/dkum/0e1a1d47-0c29-4909-b5ed-a1b9869daf36
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Organizacija:FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Opis:Po zadnjih ocenah 10 milijonov Romov živečih v Evropi predstavlja največjo manjšino in je ena od najbolj ranljivih skupin na naši celini. Brez dostopa do kvalitetne izobrazbe ostajajo romske skupnosti ujete v revščini in izolirane na socialno obrobje. Romski otroci imajo še vedno slabše možnosti sodelovanja in dostopa do šol kot ne-romski otroci. Romski otroci so pogosto umeščeni v šole za otroke z učnimi težavami preprosto zato, ker so Romi. Šole z višjim deležem Romov se pogosto ubadajo z pomanjkanjem sredstev in tako ne morejo dati učencem veščin in znanja, ki ga potrebujejo za pridobitev boljših delovnih mest in za dostop do višje izobrazbe. Izboljšanje izobrazbe Romov je polno izzivov, a ne nemogoče. Ovire pred romskimi otroki so lahko premagane z politično voljo in močnejšim sodelovanjem med udeleženci, vključno z mednarodnimi organizacijami, državnimi vodstvi, šolskimi ministrstvi in romskimi skupnostmi. V diplomskem delu bom raziskal kakšni motivi vplivajo na odnos Romov do izobraževanja, v koliki meri se Romi v sedanjem času in na našem prostoru izobražujejo in kaj od izobrazbe pričakujejo v smislu izboljšanja kvalitete življenja. Predstavil bom motivacijske teorije, predvsem teorije, ki se nanašajo na izobraževanje, kot na primer Maslowa teorijo potreb, temelječo na hierarhiji potreb, Vroomovo motivacijsko teorijo, temelječo na pričakovanju pozitivne posledice nekega delovanja, prav tako Leavittovo motivacijsko shemo in Likertovo modificirano teorijo motivacije. Raziskava med Romi je bila opravljena v obliki ankete, kjer se je ocenjevalo strinjanje z trditvami, z raziskavo sem pa želel ugotoviti motivacijo in odnos do izobraževanja med Romi. Po opravljeni raziskavi sem prišel do veliko zanimivih ugotovitev, predvsem tega, da se Romi zelo dobro zavedajo pomena izobraževanja, da so jezikovne ovire znotraj anketirane populacije skoraj popolnoma izginile, da se Romi zavedajo pomena predšolske vzgoje in da v veliki meri sodelujejo z izobraževalnimi ustanovami ter da delo romskih pomočnikov, kot neposrednih povezovalcev med Romi in večinsko populacijo v procesu izobraževanja še zdaleč ni zadovoljivo.
Ključne besede:- izobrazba - šole - socialno obrobje - otroci - romske skupnosti - motivacija
Kraj izida:Maribor
Leto izida:2010
PID:20.500.12556/DKUM-16458 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:V8GDLYYM
Datum objave v DKUM:04.01.2011
Število ogledov:3244
Število prenosov:282
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FOV
:
HORVAT, Janez, 2010, POMEN IN ODNOS DO IZOBRAŽEVANJA MED ROMI [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor. [Dostopano 19 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=16458
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:IMPORTANCE AND RELATIONSHIP TO EDUCATION AMONG ROMS
Opis:The estimated 10 million Roma across Europe make up the continents largest minority and one of its most vulnerable groups. Without access to quality education, Roma communities remain trapped in poverty and isolated at society’s margins. Governments and civil society have recognised the problem and developed initiatives to address it. Positive, substantial change, however, has been haphazard and slow. Roma children continue to have much worse rates of participation and performance than non-Roma children. Roma children are often placed in schools for children with learning disabilities simply because they are Roma. Schools with a high percentage of Roma often lack the resources to give students the skills and knowledge they need to get good jobs or access higher education. Improving education for Roma is challenging, but not impossible. The obstacles facing Roma schoolchildren can be overcome with political will and improved cooperation among various stakeholders, including international organizations, national governments, local school boards and Roma communities. This diploma work researches the motives that influence Roma people’s attitude towards education, the extent of Roma people education in our region today and what they expect from their education in connection with the improvement of their quality of life. Presented are motivation theories, mostly those related to education, as for example Maslow theory of needs which is based on hierarchy of needs, Vroom motivation theory based on expectations of positive consequence of some deed, as well as Leavitt motivation scheme and Likert modified theory of motivation. Research between Roma people was realized in the form of a questionnaire where agreement with statements was evaluated. The purpose was to research the motivation and attitude towards education among Roma people. The research brought some interesting conclusions. Most of all, that Roma people are very much aware of the importance of education, the language barriers among the people included in the questionnaire have almost completely disappeared, Roma people are aware of the importance of preschool education and that they, in great extent, cooperate with educational institutions, as well as that the work of Roma assistants as indirect link between Roma people and the main population is far from being sufficient.
Ključne besede:- the education - the schools - society’s margin - children - Roma communities - motivation


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici