Naslov: | FINANCIRANJE IN ORGANIZIRANJE IZOBRAŽEVALNEGA SISTEMA V SLOVENIJI |
---|
Avtorji: | ID Drame, Suzana (Avtor) ID Uršič, Duško (Mentor) Več o mentorju...  |
Datoteke: | VS_Drame_Suzana_2010.pdf (572,03 KB) MD5: 40EA42368AB733CE8D555A687FE7DB9C PID: 20.500.12556/dkum/47017d8f-b0ed-47cd-a46f-7387c3b89819
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
|
---|
Opis: | Razvojne spremembe potekajo na področju kulture, znanosti, tehnologije, gospodarstva, socialnega in političnega življenja ter na drugih področjih. So globalne, zato nanje s prenovo izobraževanja pri nas ni mogoče bistveno vplivati, ampak je treba uvideti njihove posledice in protislovnosti ter se nanje aktivno odzivati. Vzgoja in izobraževanje v Sloveniji je obravnavano kot razvit sistem. Ta sistem je lahko organiziran centralizirano ali pa decentralizirano. Da bi šole lahko postale "učne organizacije", potrebujejo trdne sisteme za podporo. In sicer, institucionalne službe namenjene za izboljšanje kakovosti šol.
Analiza stroškov izobraževanja je izredno pomembna za sprejemanje odločitev na področju izobraževanja, za načrtovanje ter za nadzorovanje ter spremljanje izobraževanja. Poznamo dve vrste financiranja in sicer; javno financiranje izobraževanja, ki zajema financiranje iz davkov in prispevkov, ter zasebno financiranje izobraževanja.Za financiranje izobraževanja je pomembno, da prinaša ta dejavnost tako posamezniku kot družbi ekonomske(denarne) in neekonomske koristi Država spodbuja zasebno financiranje predvsem zaradi zniževanja stroškov financiranja šol oziroma razbremenjevanja državnega proračuna.
Pri izobraževanju razlikujemo ekonomske in neekonomske učinke. Ekonomska učinkovitost izobraževanja je opredeljena kot razmerje med inputi in autputi, pri čemer so upoštevani denarni inputi. Ugotavljanje in merjenje ekonomske in neekonomske učinke ni enostavno, med drugim zato, ker se med seboj prepletajo. Izobraževanje torej predstavlja istočasno potrošnjo in investicijo.
V času kapitalizma, ekonomska izbire poklica postaja vedno bolj aktualna. Odnos med konceptoma delo in kapital je postal v današnji moderni kapitalistični družbi izredno pomemben, saj je delo, ki nudi dobre zaslužke, v tej družbi zelo cenjeno in zaželeno. Ekonomisti, trdijo, da se posamezniki raje odločajo za določene poklice na podlagi zaslužka. Več materialnih koristi kot poklic ponuja, večja je zainteresiranost za ta poklic. Višina zaslužka, ki ga poklic ponuja pa je odvisna od ponudbe in povpraševanja na trgu delovne sile. |
---|
Ključne besede: | KLJUČNE BESEDE: organizacija šolskega sistema, vodenje šolskega sistema, stroški izobraževanja, financiranje izobraževanja, izračun vrednosti izobraževanja, ekonomski učinki izobraževanja. |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [S. Drame] |
---|
Leto izida: | 2010 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-15518  |
---|
UDK: | 37 |
---|
COBISS.SI-ID: | 10479644  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:DZKQZU89 |
---|
Datum objave v DKUM: | 14.12.2010 |
---|
Število ogledov: | 2579 |
---|
Število prenosov: | 179 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | EPF
|
---|
:
|
DRAME, Suzana, 2010, FINANCIRANJE IN ORGANIZIRANJE IZOBRAŽEVALNEGA SISTEMA V SLOVENIJI [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : S. Drame. [Dostopano 10 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=15518
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |