| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:FINANCIRANJE IN ORGANIZIRANJE IZOBRAŽEVALNEGA SISTEMA V SLOVENIJI
Avtorji:Drame, Suzana (Avtor)
Uršič, Duško (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Drame_Suzana_2010.pdf (572,03 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Razvojne spremembe potekajo na področju kulture, znanosti, tehnologije, gospodarstva, socialnega in političnega življenja ter na drugih področjih. So globalne, zato nanje s prenovo izobraževanja pri nas ni mogoče bistveno vplivati, ampak je treba uvideti njihove posledice in protislovnosti ter se nanje aktivno odzivati. Vzgoja in izobraževanje v Sloveniji je obravnavano kot razvit sistem. Ta sistem je lahko organiziran centralizirano ali pa decentralizirano. Da bi šole lahko postale "učne organizacije", potrebujejo trdne sisteme za podporo. In sicer, institucionalne službe namenjene za izboljšanje kakovosti šol. Analiza stroškov izobraževanja je izredno pomembna za sprejemanje odločitev na področju izobraževanja, za načrtovanje ter za nadzorovanje ter spremljanje izobraževanja. Poznamo dve vrste financiranja in sicer; javno financiranje izobraževanja, ki zajema financiranje iz davkov in prispevkov, ter zasebno financiranje izobraževanja.Za financiranje izobraževanja je pomembno, da prinaša ta dejavnost tako posamezniku kot družbi ekonomske(denarne) in neekonomske koristi Država spodbuja zasebno financiranje predvsem zaradi zniževanja stroškov financiranja šol oziroma razbremenjevanja državnega proračuna. Pri izobraževanju razlikujemo ekonomske in neekonomske učinke. Ekonomska učinkovitost izobraževanja je opredeljena kot razmerje med inputi in autputi, pri čemer so upoštevani denarni inputi. Ugotavljanje in merjenje ekonomske in neekonomske učinke ni enostavno, med drugim zato, ker se med seboj prepletajo. Izobraževanje torej predstavlja istočasno potrošnjo in investicijo. V času kapitalizma, ekonomska izbire poklica postaja vedno bolj aktualna. Odnos med konceptoma delo in kapital je postal v današnji moderni kapitalistični družbi izredno pomemben, saj je delo, ki nudi dobre zaslužke, v tej družbi zelo cenjeno in zaželeno. Ekonomisti, trdijo, da se posamezniki raje odločajo za določene poklice na podlagi zaslužka. Več materialnih koristi kot poklic ponuja, večja je zainteresiranost za ta poklic. Višina zaslužka, ki ga poklic ponuja pa je odvisna od ponudbe in povpraševanja na trgu delovne sile.
Ključne besede:KLJUČNE BESEDE: organizacija šolskega sistema, vodenje šolskega sistema, stroški izobraževanja, financiranje izobraževanja, izračun vrednosti izobraževanja, ekonomski učinki izobraževanja.
Leto izida:2010
Založnik:[S. Drame]
Izvor:Maribor
UDK:37
COBISS_ID:10479644 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:DZKQZU89
Število ogledov:1705
Število prenosov:127
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:FUNDING AND ORGANIZATION OF THE EDUCATION SYSTEM IN SLOVENIA
Opis:ABSTRACT Developmental changes take place on the field of culture, science, technology, economics, social and political life etc. They are global, therefore in Slovenia it is not possible to affect them by renovation of education; instead their consequences and incoherencies should be realized in advance and actively responded to. Education in Slovenia is considered a developed system. The system can be organized in a centralized or decentralized way. In order for school to become »a learning organization« they require strong supportive systems being institutional services for improving the quality of schools. The analysis of costs for education is of extreme importance for decision making in the field of education and in terms of planning, controlling and monitoring of education. There are two types of education funding: public funding gained from taxes and contributions and private funding. It is important that the activity which is being financed brings to individuals and society economic (monetary) and non-economic benefits. The country encourages private funding mainly because this way the costs of the school financing are being lowered and the state budget is being disburdened. In terms of education there are the economic and non-economic effects. The economic efficiency of education is defined as the ratio between inputs and output, and also monetary inputs are being taken into account. It is not easy to measure economic and non-economic effects, one of the reasons being mutual entanglement. Therefore education is consumption and an investment at the same time. In the time of the capitalism the economic choice of the profession is becoming increasingly more popular. The relationship between the concept of labor and the concept of the capital is becoming extremely important because in the modern society a well-paid work is very valuable and desirable. The economists claim that individuals prefer certain occupations because of earnings. The more material benefits the occupation offers, the more desirable they are. The earnings for certain occupations depend on supply and demand in the labor market.
Ključne besede:organization of the school system, school management system, costs of education, education funding, calculation of education value, economic effects of education.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici