| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Poznavanje avtizma in stališča osnovnošolskih učiteljev do vključevanja otrok s spektroavtistično motnjo v redno osnovno šolo
Avtorji:ID Kurnik, Anja - Biljana (Avtor)
ID Bakračevič Vukman, Karin (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Kurnik_Anja_-_Biljana_2010.pdf (1,20 MB)
MD5: CD9F231DD34E606A67D5488A59FF81EF
PID: 20.500.12556/dkum/c941f31f-ad23-4fc5-a93f-de76e2b40e40
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Diplomsko delo govori o avtizmu, ki je nevro-razvojna, vseživljenjska motnja z značilnimi vzorci vedenja, ki prizadenejo osebnostno, predvsem pa socialno funkcioniranje prizadete osebe. Znanstveniki do danes še niso odkrili natančnega vzroka za nastanek motnje, prav tako niso odkrili možnega zdravila. Preučevanje avtizma pa se je močno poglobilo in se usmerilo predvsem v razumevanje motnje in v nudenje pomoči osebam, predvsem otrokom z avtizmom. Teoretični del diplomske naloge se torej posveča predvsem teoriji, ki je do danes znana, o tej kompleksni, vseživljenjski motnji, ki jo strokovnjaki imenujejo spektroavtistična motnja. Osredotočamo se predvsem na zgodovino avtizma, značilnosti avtizma in Aspergerjevega sindroma, ki je tako imenovani viskofunkcionalni avtizem, na možne vzroke za nastanek, na pomembnost zgodnje obravnave in diagnostike ter predvsem na pomen učenja otrok s spektroavtistično motnjo za čim bolj samostojno življenje in delo. V nadaljevanju teoretičnega dela se posvetimo še stališčem, in sicer nas zanima, kako se stališča sploh oblikujejo, na kakšen način jih ugotavljamo in merimo, predvsem pa kakšen vpliv imajo stališča na posameznikovo obnašanje. Pri vsem tem nas zanimajo stališča, ki jih ljudje, predvsem tisti, s katerimi avtisti prihajajo v stik, oblikujemo do te motnje. Pomembno je, da motnjo čim bolj poznamo in da stališča gradimo na znanju in ne na stereotipih. V empiričnem delu diplomske naloge smo izvedli raziskavo, s katero smo želeli izvedeti, kakšno je poznavanje avtizma med osnovnošolskimi učitelji ter kakšna so njihova stališča do vključevanja teh otrok v redno osnovno šolo. Zanimalo nas je predvsem, koliko učitelji poznajo vzroke za nastanek avtizma in splošne značilnosti te motnje, v kolikšni meri so učitelji zadovoljni s svojim znanjem o avtizmu in kakšna so njihova stališča do vključitve avtistov v njihove razrede.
Ključne besede:avtizem, spektroravtistična motnja, Aspergerjev sindrom, stališča, učitelji
Kraj izida:Maribor
Založnik:[A.B. Kurnik]
Leto izida:2010
PID:20.500.12556/DKUM-15468 Novo okno
UDK:159.9(043.2)
COBISS.SI-ID:17940744 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:FKESSCOG
Datum objave v DKUM:25.10.2010
Število ogledov:4794
Število prenosov:792
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
KURNIK, Anja - Biljana, 2010, Poznavanje avtizma in stališča osnovnošolskih učiteljev do vključevanja otrok s spektroavtistično motnjo v redno osnovno šolo [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : A.B. Kurnik. [Dostopano 23 januar 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=15468
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Iščem podobna dela...Prosim, počakajte...
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Knowledge of autism and opinions of primary school teachers about the inclusion of children with autism spectrum disorder in regular primary school
Opis:The topic of the following Diploma assignment is autism, which is a life-long disorder of neural development and is characterised by specific behaviour patterns, which affect the personality and social functioning of the person affected. Up to this date, the scientists have not yet managed to discover the real reasons for the development of such disorder, and there is no known cure. However, autism studies have become more in-depth and directed towards understanding the disorder and providing assistance to persons with autism, mainly children. Therefore, the theoretical part of the Diploma assignment mainly describes the currently existing theory on this complex life-long disorder, which is referred to by the experts as the autism spectrum disorder. This part focuses on the history of autism, characteristics of autism and the Asperger syndrome, which is the so called high-functioning autism, the possible reasons for the development of the relevant disorder, and the importance of early diagnosis and treatment. Moreover, it also presents the importance of teaching children with autism spectrum disorder how to live and work as independently as possible. To continue, account is also taken of the standpoints. Namely, we are interested in the development of standpoints, how we identify and measure them. But most of all, we are interested in the effect that such standpoints may have on the behaviour of an individual. Here, we study the standpoints of people, mainly those who are in contact with autistic persons, towards this disorder. It is important that we are familiar with the disorder and create our standpoints based on knowledge and not stereotypes. The empirical part of the Diploma assignment comprises a research conducted in order to assess the knowledge of elementary school teachers on the subject of autism and their standpoints towards including such children in regular elementary school education. We want to establish the extent of the teachers' knowledge on the reasons for the development of autism and the general characteristics of this disorder, and the level of their satisfaction with their own knowledge. In addition, we are also interested in their standpoints towards including autistic children in their classes.
Ključne besede:autism, autism spectrum disorder, Asperger syndrome, standpoints, teachers


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici