Naslov: | Branje in bralna motivacija učencev v osnovni šoli |
---|
Avtorji: | ID Vintar, Andreja (Avtor) ID Lipnik, Jože (Mentor) Več o mentorju...  ID Pulko, Simona (Komentor) |
Datoteke: | UNI_Vintar_Andreja_2009.pdf (7,94 MB) MD5: B581818811DF135CB002DD58F34E6501 PID: 20.500.12556/dkum/d4973258-3df1-4b30-a1a3-c36e3679ccff
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | FF - Filozofska fakulteta
|
---|
Opis: | Branje je zelo pomemben del človekovega življenja in delovanja, saj nas spremlja na vsakem koraku. Gre za dejavnost, ki se je začnemo učiti že pred vstopom v osnovno šolo in je pomembna za nadaljnje učenje in učno uspešnost, vendar se pravega pomena branja zavemo šele kasneje. Učenci v osnovnih šolah knjig ne berejo veliko, k branju teh pa jih v večini motivirajo predvsem zunanje oblike motivacije, ki jim obljubljajo nagrado, zaradi katere se dobro počutijo. Takšna oblika motivacije ima le kratkotrajen učinek, zato je pomembno, da učenci razumejo pravi pomen branja knjig in pričnejo v njih uživati in ne berejo samo zaradi zunanjih spodbud ampak tudi lastnega interesa in radovednosti. V uvodnem delu naloge so predstavljena teoretična izhodišča s področja motivacije, branja in bralne motivacije. Predstavili smo splošne značilnosti, motivatorje in dejavnike branja, vrste in tehnike branja, učno motivacijo, spodbujanje bralne motivacije in različne teorije, ki predstavljajo predpostavke za empirični del, v katerem so predstavljeni rezultati raziskave, ki je bila izvedena med učenci 6. in 9. razredov na Osnovni šoli C. Prikazani podatki o pogostosti branja, bralnih interesih in navadah, odnosu, spodbujanju in upadu branja ter težavah pri branju veljajo samo za omenjeni vzorec, zato rezultatov ne moremo posplošiti na celotno populacijo. Rezultati raziskave so pokazali, da učenci knjig ne berejo vsak dan, a branju pripisujejo pozitiven pomen, saj v večini berejo predvsem zaradi sprostitve in pridobivanja novih informacij, vendar to kaže tudi na to, da ga ne povezujejo z učenjem, poleg tega pa se, kljub učiteljevim spodbudam, interes za branje z leti šolanja zmanjšuje in vse pomembnejše postajajo druge oblike dejavnosti. |
---|
Ključne besede: | motivacija, branje, bralna motivacija, učenci v osnovni šoli. |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [A. Vintar] |
---|
Leto izida: | 2009 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-11336  |
---|
UDK: | 82(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 17192968  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:OKK6OFAK |
---|
Datum objave v DKUM: | 25.11.2009 |
---|
Število ogledov: | 5978 |
---|
Število prenosov: | 1063 |
---|
Metapodatki: |  |
---|
Področja: | FF
|
---|
:
|
VINTAR, Andreja, 2009, Branje in bralna motivacija učencev v osnovni šoli [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : A. Vintar. [Dostopano 15 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=11336
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: |  |
---|
Iščem podobna dela... 
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |