| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:BRANJE NEBESEDNE KOMUNIKACIJE KOT SEGMENT RECEPCIJSKE ZMOŽNOSTI
Avtorji:ID Plohl Grujić, Marko (Avtor)
ID Kordigel Aberšek, Metka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Plohl_Grujic_Marko_2009.pdf (3,22 MB)
MD5: CD3F78A3BBEF7285812C91A1F8A1A65C
PID: 20.500.12556/dkum/ceb582a3-5a54-4735-b699-be471e809e4c
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Usmerjanje pozornosti otrok v neverbalne komunikacijske znake vpliva na zaznavanje in razumevanje le-teh ter na razumevanje sporočilnosti avtorjevega dela. Cilj v raziskavi je bil ugotoviti, ali pri recepciji slikanice obstaja relevantna razlika v razumevanju slikanice med otroki, ki jim je slikanica bila predstavljena na ''običajen'' način, torej tako, da jim je učitelj ob pripovedovanju besedila projiciral ilustracije, a je v fazi interpretacije njihovo pozornost usmerjal le v ''verbalno'' sporočilo, in med otroki, ki jim je bila slikanica predstavljena integralno, tako da so imeli zagotovljen hkraten dostop do besedilnega in slikovnega dela s projekcijo književnih ilustracij, pri tem pa je učitelj pozornost otrok usmerjal tudi v nebesedilne signale v književni ilustraciji. Poglobljenemu doživljanju zgodbe je v obeh skupinah sledila poustvarjalna aktivnost. Učenci so pripovedovali zgodbo, pri tem pa so si lahko pomagali le s projiciranimi slikami. Po analizi govora učencev smo ugotovili, da je razumevanje učencev, pri katerih smo ob interpretativnem branju usmerjali njihovo pozornost v nebesedne znake slikanice, boljše, prav tako pa se ob pripovedovanju pokaže boljše razumevanje čustvenih odnosov in socialne interakcije med književnimi osebami. V raziskovalni nalogi so zajete naslednje metode: eksperimentalna metoda, metoda dela s slikanico in komunikacijska metoda književne vzgoje.
Ključne besede:slovenščina / medosebni odnosi / komunikacija / recepcija / osnovna šola / razredni pouk / diplomska dela
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Plohl Grujić]
Leto izida:2009
PID:20.500.12556/DKUM-11234 Novo okno
UDK:82-93(043.2)
COBISS.SI-ID:17167368 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:HY73V1HT
Datum objave v DKUM:12.10.2009
Število ogledov:4145
Število prenosov:337
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
PLOHL GRUJIĆ, Marko, 2009, BRANJE NEBESEDNE KOMUNIKACIJE KOT SEGMENT RECEPCIJSKE ZMOŽNOSTI [na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : M. Plohl Grujić. [Dostopano 30 marec 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=11234
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:UNDERSTANDING NONVERBAL COMMUNICATION AS SEGMENT OF RECEPTION CAPACITY
Opis:Directing the children’s attention towards nonverbal communication has influence on sensing and understanding the message of a picture book that is presented to the children. The main goal of the survey was to observe whether in the reception of the picture book there is a relevant difference in the understanding with the children to whom the picture book was presented in the “ordinary” way – when the teacher presented illustrations whilst he/she was talking (in the interpretation phase, the children’s attention was directed only to the verbal message), and between the children to whom the picture book was presented integrally, in other words, these children had possibility to see both, text and pictures at the same time, with the help of the projection of the illustrations from the book, hence during that time directed children’s attention was directed also to the nonverbal communication signals in the picture book. New activities followed after the intense listening of the book story and pupils from both groups had to retell the story with the projected pictures. The analysis of their speech has shown that the understanding of the pupils, whose attention was directed towards the nonverbal signs of the picture book, proved to be more profound and at the same time, a better understanding of emotional relations and social interaction among the book characters was proven. In this survey, there were used the following methods: an experimental method, a method of working with a picture book and a communicational method of a literary book education.
Ključne besede:Slovene / interpersonal relations / communication / reception / elementary school / elementary-school teaching / undergraduate thesis


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici