Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali uporabite sodobnejši brskalnik.
|
|
SLO
|
ENG
|
Piškotki in zasebnost
DKUM
EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
FE - Fakulteta za energetiko
FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
FF - Filozofska fakulteta
FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
FKBV - Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
FKKT - Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo
FL - Fakulteta za logistiko
FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
FOV - Fakulteta za organizacijske vede
FS - Fakulteta za strojništvo
FT - Fakulteta za turizem
FVV - Fakulteta za varnostne vede
FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
MF - Medicinska fakulteta
PEF - Pedagoška fakulteta
PF - Pravna fakulteta
UKM - Univerzitetna knjižnica Maribor
UM - Univerza v Mariboru
UZUM - Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
COBISS
Ekonomsko poslovna fakulteta
Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
Fakulteta za logistiko
Fakulteta za organizacijske vede
Fakulteta za varnostne vede
Fakulteta za zdravstvene vede
Knjižnica tehniških fakultet
Medicinska fakulteta
Miklošičeva knjižnica - FPNM
Pravna fakulteta
Univerzitetna knjižnica Maribor
Večja pisava
|
Manjša pisava
Uvodnik
Iskanje
Brskanje
Oddaja dela
Za študente
Za zaposlene
Statistika
Prijava
Prva stran
>
Izpis gradiva
Izpis gradiva
Naslov:
UČENCI IN BARVE
Avtorji:
ID
Vitrih, Igor
(Avtor)
ID
DUH, MATJAŽ
(Mentor)
Več o mentorju...
Datoteke:
UNI_Vitrih_Igor_2009.pdf
(1,41 MB)
MD5: B55613DE9C6CED242C651F7A873F7DCA
PID:
20.500.12556/dkum/e47fa1d1-fc5d-4801-9ada-07964f8e28c5
Jezik:
Slovenski jezik
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:
V diplomskem delu raziskujemo odnos učencev osnovne šole do barve. Zanima nas, kako vpliva barva na učence, kakšne lastnosti ji pripisujejo ter na kakšen način bi se učenci z barvami izrazili. Namen diplomskega dela je preverjanje teoretičnih izhodišč glede lastnosti barv in njihovega vpliva na konkretni populaciji osnovnošolcev. Vzorec v raziskavi predstavljajo učenci predmetne stopnje od 6. do 9. razreda. Rezultati raziskave kažejo, da učenci v večini primerov uporabljajo barve zavestno in z namenom. Ugotovili smo, da barve v veliki meri vplivajo na učence in to predvsem na pozitivna občutja in čustva. Pri spremljavi fiziološkega vpliva barv smo ugotovili, da le-tega učenci pripisujejo predvsem rdeči, modri in črni barvi. V zelo majhnem odstotku pripisujejo učenci pozitivna občutja in čustva nekromatičnim barvam. Večini barv pa učenci pripisujejo fiziološke in psihološke lastnosti, medtem ko je simbolnih označitev zelo malo. Le-te najdemo le pri črni in beli barvi. V raziskavi smo ugotovili, da sta učencem najljubši barvi modra in rdeča. Ta izbora sovpadata s teoretično razlago teh dveh barv, saj sta povezani z izražanjem sreče. V raziskavi smo potrdili pričakovano konotativno vrednost črne barve, saj so jo učenci v visokem odstotku označili za barvo, ki izraža žalost. Rezultati raziskave so pokazali, da starost učencev ne vpliva na zavedanje barv, medtem ko spol vpliva. Zavedanje in doživljanje barv je pri dekletih večje kot pri dečkih. V raziskavi se je potrdila tudi predpostavka o stereotipnih barvah glede na spol in o povezanosti najljubše barve z izražanjem veselja.
Ključne besede:
likovna vzgoja
,
predmetna stopnja
,
fiziologija barve
,
barvna simbolika
Kraj izida:
Maribor
Založnik:
[I. Vitrih]
Leto izida:
2009
PID:
20.500.12556/DKUM-10289
UDK:
73/76(043.2)
COBISS.SI-ID:
16847368
NUK URN:
URN:SI:UM:DK:TLKMV9LU
Datum objave v DKUM:
05.05.2009
Število ogledov:
4253
Število prenosov:
2304
Metapodatki:
Področja:
PEF
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
VITRIH, Igor, 2009,
UČENCI IN BARVE
[na spletu]. Diplomsko delo. Maribor : I. Vitrih. [Dostopano 26 april 2025]. Pridobljeno s: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=10289
Kopiraj citat
Skupna ocena:
0.5
1
1.5
2
2.5
3
3.5
4
4.5
5
(0 glasov)
Vaša ocena:
Ocenjevanje je dovoljeno samo
prijavljenim
uporabnikom.
Objavi na:
Podobna dela iz repozitorija:
DesignAVhod
Odnos študentov razrednega pouka do likovne vzgoje
Gibljive slike in animacija pri pouku likovne vzgoje
Prostorsko oblikovanje pri likovni vzgoji v tretjem razredu osnovne šole
Načini izbire likovnih motivov pri načrtovanju likovne naloge
Podobna dela iz ostalih repozitorijev:
Mednarodni simpozij kiparjev Forma viva v Kostanjevici na Krki
Puljski talni mozaik s prizorom Kaznovanja Dirke
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
STUDENTS AND COLOURS
Opis:
In this diploma thesis the attitude of primary school students towards colours is discussed. The areas of interest include the following: what effects colours have on students, what characteristics are attributed to a particular colour, and how students express themselves with the help of colours. The objective of the diploma thesis was to verify the theoretical starting points of colour characteristics, as well as to determine their effects on the concrete population of primary school students. The research was conducted among students in the upper primary school level, ranging from 6th to 9th grade. The results of the study show that students mostly use colours consciously and purposively. It has been determined that colours greatly affect the students, especially their positive feelings and emotions. By monitoring the physiological effect of colours, it was established that students attribute such an effect above all to the colours red, blue and black. A low percentage of students attribute positive feelings and emotions to achromatic colours. It is primarily physiological and psychological characteristics that are attributed, whereas symbolic characterization is rare; it can only be found for the colours black and white. The research showed that blue and red are the students’ favourite colours. These choices coincide with the theoretical explanation; they are associated with expressions of happiness. The anticipated connotative value of the colour black was confirmed; a high percentage of students consider it a colour expressing sadness. The results of the research show that age does not play a role in colour consciousness, whereas gender does. Colour consciousness and colour experience are higher in girls than in boys. The presumption about gender-connected stereotypical colours was also confirmed, as well as the connection between one's favourite colour and expression of happiness.
Ključne besede:
art education
,
upper primary school level
,
colour physiology
,
colour symbolism.
Komentarji
Dodaj komentar
Za komentiranje se morate
prijaviti
.
Komentarji (0)
0 - 0 / 0
Ni komentarjev!
Nazaj