Title: | Problematika obravnave sodobne zgodovine pri pouku zgodovine : magistrsko delo |
---|
Authors: | ID Kokot, Maša (Author) ID Potočnik, Dragan (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | MAG_Kokot_Masa_2024.pdf (943,35 KB) MD5: E11C616315826C0EBEA5B77CC1620467
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | FF - Faculty of Arts
|
---|
Abstract: | Pouk sodobne zgodovine je bistven za razumevanje sedanjosti in prihodnosti. Sodobna zgodovina po mnenju strokovnjakov predstavlja enega najpomembnejših vsebinskih delov pouka zgodovine, vendar njeno obravnavo pestijo številne problematike. V magistrski nalogi smo želeli odkriti, kaj najbolj vpliva na kakovost pouka ter kakšni so načini obravnave, da bi problematiko pri obravnavi teh tem zmanjšali ali celo preprečili. Z uporabo anketnega vprašalnika smo vključili učence, dijake, učitelje in profesorje, s čimer smo želeli ugotoviti, kaj menijo o pouku sodobne zgodovine, njegovi pomembnosti in problematiki, s katero se spopadajo. Želeli smo pridobiti njihovo mnenje o tem, kako kljub težavam, ki jih pri pouku opažajo, pridobiti oziroma predati čim kvalitetnejše znanje. S pomočjo odgovorov in vnaprej pregledanih učbenikov, učnih načrtov in literature smo izpostavili dve največji problematiki pouka sodobne zgodovine. Učenci, dijaki, učitelji in profesorji najpogosteje izpostavljajo problematiko časovne obravnave učne snovi, ki zaradi razporeditve v učnem načrtu ostaja zadnja obravnavana snov, kar se med drugim odraža v pomankanju motivacije, časa za
temeljito obravnavo, v površno predelani snovi in nezainteresiranosti učencev za učenje, saj snov velikokrat ni vključena v ocenjevanje. Kot drugi večji problem smo izpostavili občutljivost ter zahtevnost tem sodobne zgodovine, ki je posledica subjektivnega vpliva družine in okolice, učenci in dijaki pa so zaradi tega posredno ali neposredno osebno vpleteni, kar zmanjša kritičnost, objektivnost in nepristranskost, vse to pa vpliva na slabšo kakovost znanja. S primeri dobre rabe smo v razredih pri
izvedenih urah skušali ugotoviti, ali lahko problematiko zmanjšamo ali celo izničimo, pri čemer smo ugotovili, da lahko dobro zastavljene učne ure bistveno pripomorejo k reševanju zgoraj omenjenih težav in s tem prispevajo h kvalitetnejšemu pouku in
nenazadnje tudi znanju učencev, kar je glavni cilj pouka. |
---|
Keywords: | sodobna zgodovina, pouk, problematika, učni načrt, učbeniki |
---|
Geographic coverage: | Slovenija; |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Place of performance: | Maribor |
---|
Publisher: | M. Kokot |
---|
Year of publishing: | 2024 |
---|
Number of pages: | 1 spletni vir (1 datoteka PDF (VIII, 92 str.)) |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-90717  |
---|
UDC: | 37.091.214:94(497.4)(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 216795139  |
---|
Publication date in DKUM: | 28.11.2024 |
---|
Views: | 0 |
---|
Downloads: | 18 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | FF
|
---|
:
|
KOKOT, Maša, 2024, Problematika obravnave sodobne zgodovine pri pouku zgodovine : magistrsko delo [online]. Master’s thesis. Maribor : M. Kokot. [Accessed 23 April 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=90717
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |