Title: | Strelski napadi na šolah v Evropi in po svetu: vidik žrtev in dejavniki prestopništva : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje |
---|
Authors: | ID Perovnik, Nuša (Author) ID Meško, Gorazd (Mentor) More about this mentor... |
Files: | UN_Perovnik_Nusa_2024.pdf (635,34 KB) MD5: A427C99BA53103E0C05A63EF12AE8F5A
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Bachelor thesis/paper |
---|
Typology: | 2.11 - Undergraduate Thesis |
---|
Organization: | FVV - Faculty of Criminal Justice and Security
|
---|
Abstract: | Nasilje predstavlja velik socialni in politični problem, ki ga stopnjujejo predvsem revščina, neurejene soseske, dostop do strelnega orožja ter diskriminacija, kar lahko privede do izrednega nasilja kot je streljanje na šolah. Streljanja na šolah predstavljajo in vzbujajo nepredstavljive občutke, ki jih doživljajo žrtve strelskih napadov, njihove družine in šolski delavci, po drugi strani pa je dobro vedeti o vzrokih, vplivih in posledicah, zakaj se storilci odločijo za napad. Napadi se dogajajo povsod po svetu in so v primerjavi z drugimi kaznivimi dejanji redki dogodki, a ko se zgodijo, v družbi povzročijo moralno paniko, predvsem zaradi medijev, ki vse to informirajo, včasih dogodke predstavijo lažno ter jih označujejo kot naključna dejanja. V resnici so vse bolj kompleksna in zapletena kot naključna. Osebe, ki izvedejo napad na šole, po navadi trpijo za duševnimi težavami, ki so povezane z različnimi motnjami, izgubami ter pretiranim nasiljem, poleg tega pa k temu prisostvujejo dejavniki prestopništva, ki storilce privedejo do izvedbe njihovega načrta. Problem v Ameriki predstavlja dostop do orožja, v evropskih državah pa je zakonodaja na tem področju bolj urejena. Pri žrtvah, ki preživijo napade in njihovih družinah, se pogosto razvijejo določene travme, ki jih posamezniki predelujejo različno glede na njihove sposobnosti spoprijemanja s stresnimi dogodki. V teh primerih je pomemben pristop obravnave in pomoči, saj jo v teh trenutkih žrtve najbolj potrebujejo. Veliko vlogo pri tem ima šola, ki mora vzpostaviti ustrezno zaščito žrtev, tako učencev kot delavcev, ki so bili v strelskem napadu udeleženi. V nalogi so opisani tudi primeri napadov, vključno z najbolj znanim strelskim pohodom na srednji šoli Columbine iz leta 1999. |
---|
Keywords: | strelski napadi, šole, žrtve, prestopništvo, diplomske naloge |
---|
Place of publishing: | Ljubljana |
---|
Place of performance: | Ljubljana |
---|
Publisher: | N. Perovnik |
---|
Year of publishing: | 2024 |
---|
Year of performance: | 2024 |
---|
Number of pages: | VI f., 49 str. |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-89800 |
---|
UDC: | 343.6(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 205551875 |
---|
Publication date in DKUM: | 28.08.2024 |
---|
Views: | 56 |
---|
Downloads: | 18 |
---|
Metadata: | |
---|
Categories: | FVV
|
---|
:
|
PEROVNIK, Nuša, 2024, Strelski napadi na šolah v Evropi in po svetu: vidik žrtev in dejavniki prestopništva : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje [online]. Bachelor’s thesis. Ljubljana : N. Perovnik. [Accessed 21 January 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=89800
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |