Title: | Primerjava stališč učencev in učiteljev do številčnih ocen : magistrsko delo |
---|
Authors: | ID Hauptman, Hajdi (Author) ID Kovač, Jernej (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | MAG_Hauptman_Hajdi_2023.pdf (1,64 MB) MD5: 99ED6228E047B02CF84657128ADC2B21
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | FF - Faculty of Arts
|
---|
Abstract: | Magistrska naloga se osredotoča na raziskovanje stališč in mnenj učencev ter učiteljev glede uporabe številčnih ocen v šolskem sistemu. Ocenjevanje s številčnimi ocenami je pomemben del izobraževalnega sistema, saj meri dosežke učencev in vpliva na njihovo motivacijo, samopodobo in odnos do učenja. Kljub temu se pojavljajo vprašanja in dileme glede uporabe številčnih ocen, zato je namen magistrske naloge raziskati, kako jih učenci in učitelji dojemajo, kakšno vrednost jim pripisujejo ter kakšen vpliv imajo na učenje, poučevanje, motivacijo in počutje.
Naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni osnovni teoretični okvirji ocenjevanja ter osnove ocenjevanja v slovenskem šolskem sistemu, medtem ko se empirični del osredotoča na analizo in primerjavo stališč učencev ter učiteljev glede številčnih ocen. Za zbiranje podatkov je bil uporabljen anketni vprašalnik, ki je vključeval vprašanja o namenu ocenjevanja, verodostojnosti številčnih ocen, številu ocen v enem šolskem letu in subjektivnosti pri ocenjevanju. V raziskavi je sodelovalo 117 učencev in 133 učiteljev, podatki pa so bili analizirani s pomočjo deskriptivne in kavzalno-neeksperimentalne metode raziskovanja.
Primerjava mnenj med učenci in učitelji glede številčnega ocenjevanja ni razkrila izrazitih razlik, saj so učenci in učitelji pri svojih stališčih do številčnega ocenjevanja v veliki meri skladni, vendar smo kljub temu prišli do zanimivih spoznanj. Ugotovili smo, da učenci dojemajo ocenjevanje tudi kot ustrahovanje in discipliniranje, medtem ko so mnenja do številčnih ocen kot realnega pokazatelja znanja števila ocen, ki jih je treba pridobiti v enem šolskem letu kar razdeljena – tako pri učencih, kot tudi pri učiteljih. Nadalje smo ugotovili, da tako učitelji, kot učenci raje vidijo številčno ocenjevanje kot opisno. Nazadnje smo dobili vpogled v mnenja o pravičnosti ocenjevanja. Ugotovili smo, da so učenci z zadostnim in odličnim učnih uspehom mnenja, da učitelji ocenjujejo pravično, medtem ko učenci z dobrim in prav dobrim uspehom temu nasprotujejo. |
---|
Keywords: | ocenjevanje znanja, številčne ocene, osnovnošolci, učitelji, pravičnost |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Place of performance: | Maribor |
---|
Publisher: | H. Hauptman |
---|
Year of publishing: | 2023 |
---|
Number of pages: | 1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 83 str.)) |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-84954  |
---|
UDC: | 37.091.279.7(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 163692547  |
---|
Publication date in DKUM: | 07.09.2023 |
---|
Views: | 376 |
---|
Downloads: | 102 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | FF
|
---|
:
|
HAUPTMAN, Hajdi, 2023, Primerjava stališč učencev in učiteljev do številčnih ocen : magistrsko delo [online]. Master’s thesis. Maribor : H. Hauptman. [Accessed 26 April 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=84954
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |