Abstract: | Diplomsko delo z naslovom »Nemščina v Severni Makedoniji – primerjava med štirimi razredi v eni osnovni šoli« obravnava prestiž nemškega jezika v tej državi in motivacijo učencev za pouk nemščine v osnovni šoli. Ker se nemščina v Evropi v nekaterih državah pojavlja kot tako imenovani dopolnilni jezik v družbi (nem. Ergänzungssprache), se položaj tega jezika na splošno izboljšuje. Severna Makedonija je od leta 2005 kandidatka za članstvo v EU, zaradi tega je položaj nemškega jezika v tej državi zelo pomemben. V diplomski nalogi je podrobneje obravnavana Severna Makedonija in vse, kar je tam povezano z nemščino. Opisane so nemške institucije, šolski sistem, študij nemščine in razlogi, zakaj se Makedonci učijo nemščine. Za izboljšanje položaja tega jezika so pomembne tudi nemške institucije, zlasti Goethe Institut v Skopju. Veliko ljudi obiskuje namreč tečaje nemščine in se pripravlja na življenje v Nemčiji. Zanimanje za tečaje nemščine z leti narašča. Opravljeni izpiti so povsod priznani. Različni razlogi za zanimanje Makedoncev za učenje nemščine so v nalogi podrobneje opisani. Ena raziskava iz leta 2022 je pokazala, da Makedonci v Nemčiji doma z otroki govorijo makedonsko. Na Filološki fakulteti v Skopju je nemščino mogoče študirati v kombinaciji z drugimi jeziki. Zanimanje za magisterski študij je majhno, za doktorski študij pa še manjše. Informacije o oddelku na tej fakulteti so zato v diplomskem delu tudi podrobneje obravnavane. Večje poglavje obravnava nemški jezik v šolah v državi. Podrobno je raziskana motivacija učencev na osnovni šoli v mestu Veles. V empiričnem delu so opisane hipoteze, metodologija in cilj študije. Glavna hipoteza se glasi: nemški jezik vzbuja pri vseh učencih veliko zanimanja. Postavljeni sta bili še dve hipotezi: starejši učenci so bolj motivirani za pouk nemščine kot mlajši in v družinah večine učencev obstaja nekdo, ki govori nemško. S pomočjo vprašalnikov in intervjuja je bilo mogoče potrditi ali ovreči vse tri hipoteze. V empiričnem delu diplomske naloge so analizirani rezultati spletnega vprašalnika. Vprašalnik je sestavljen iz desetih vprašanj, nanj pa je odgovorilo 111 učencev. Učenci, ki so sodelovali v vprašalnikih, so bili iz šestega, sedmega, osmega in devetega razreda. Pri vsakem vprašanju je diagram z odgovori, pred njim pa kratko besedilo z razlago odgovora. Poleg tega je bil opravljen intervju z učiteljem z iste osnovne šole in odgovori so komentirani v podpoglavju, namenjenemu razpravam.
V zadnjem delu diplomskega dela oz. v zaključku je predstavljena odločitev in s tem dejanski položaj in ugled nemškega jezika v Severni Makedoniji. Potrditev ali ovržba hipotez je komentirana v zaključku. Za temo »Nemški jezik v Severni Makedoniji – primerjava med štirimi razredi v eni osnovni šoli« sem se odločila, ker sem sama državljanka Severne Makedonije in sem kot bodoča germanistka želela raziskati, kakšen je položaj nemščine v moji državi. |
---|