Title: | Potrošniško vedenje temnopoltih američanov med pandemijo covida-19 |
---|
Authors: | ID Zidanšek, Tjaša (Author) ID Romih, Dejan (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | VS_Zidansek_Tjasa_2022.pdf (1,50 MB) MD5: 71333C975EC153D1A8CD197077395362
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Bachelor thesis/paper |
---|
Typology: | 2.11 - Undergraduate Thesis |
---|
Organization: | EPF - Faculty of Business and Economics
|
---|
Abstract: | Potrošniško vedenje zajema vse odločitve, ki jih posamezniki sprejmejo, da kupijo ali ne kupijo izdelka ali storitve. Na vedenje potrošnikov vpliva mnogo dejavnikov. Sem uvrščamo situacijske, osebne, psihološke in socialne dejavnike. Eden izmed dejavnikov, ki je v veliki meri vplival na vedenje potrošnikov, je pandemija covida-19. Slednja je na svet vplivala v mnogo pogledih. Ljudi je prisilila, da so spremenili svoja življenja. Samoizolacija in previdnostni ukrepi so povzročili bistvene premike pri vedenju potrošnikov. Strah pred okužbo s koronavirusno boleznijo je povzročil panično in impulzivno nakupovanje dobrin in povečanje spletne prodaje.
V diplomskem delu smo se osredotočili na temnopolte Američane in vpliv pandemije covida-19 na njihovo potrošniško vedenje. Zaradi hitro rastoče populacije, nizke povprečne starosti ter večanja kupne moči in stopnje izobraženosti temnopolti Američani predstavljajo pomembno skupino potrošnikov, tako v analognem kot digitalnem svetu.
Pandemija covida-19 je temnopolte ameriške potrošnike prizadela na veliko načinov. Vplivala je na močan porast brezposelnosti in zniževanje plač, kar je spremenilo potrošniško vedenje temnopoltih Američanov. Prav tako je privedla do zaprtja številnih podjetij v njihovi lasti. Temnopolti ameriški potrošniki so v času pandemije covida-19 nakupovali premišljeno in stroškovno zavestno. Izogibali so se nakupovanju v fizičnih trgovinah in oklevali z nakupi večjih vrednosti. Osredotočili so se na nakupovanje nižjecenovnih izdelkov in izdelkov s popusti. Pandemija je privedla do povečane uporabe digitalnih naprav, kot so mobilni telefoni, televizija, igralne konzole, radio in predvajalniki glasbe. Temnopolti ameriški potrošniki so digitalne naprave uporabljali za iskanje informacij, spletno nakupovanje, poslušanje glasbe, uporabo družbenih omrežij in učenje. Skoraj polovica temnopoltih ameriških potrošnikov je v času pandemije covida-19 nakupovala na spletu. Na ta način so nakupovali predvsem oblačila in obutev, izdelke za zdravje in lepoto ter živila in zdravila. V času pandemije so veliko časa preživeli na družbenih omrežjih, kar jim je omogočalo povezovanje s prijatelji, deljenje vsebine in iskanje novih informacij. |
---|
Keywords: | potrošnik, potrošniško vedenje, temnopolti Američani, temnopolti ameriški potrošniki, pandemija covida-19. |
---|
Place of publishing: | [Maribor] |
---|
Publisher: | T. Zidanšek |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-81992  |
---|
UDC: | 658.89:616-036.21 |
---|
COBISS.SI-ID: | 123294211  |
---|
Publication date in DKUM: | 28.09.2022 |
---|
Views: | 713 |
---|
Downloads: | 56 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | EPF
|
---|
:
|
ZIDANŠEK, Tjaša, no date, Potrošniško vedenje temnopoltih američanov med pandemijo covida-19 [online]. Bachelor’s thesis. Maribor : T. Zidanšek. [Accessed 21 March 2025]. Retrieved from: https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?lang=eng&id=81992
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Searching for similar works... 
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |